וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הפסדים – וירושלים עלולה לעוף מיול"ב

שגיא ניר

8.1.2006 / 12:13

אם תפסיד לדינמו מוסקבה ולכוכב האדום, בעוד רומא תנצח פעמיים, תיקלע ירושלים לבית משולש, שישאיר אותה מחוץ ליול"ב קאפ

משחק ההפסד של הפועל ירושלים לרומא במלחה (95:84), סיבך מאוד את סיכויי העפלתה לשלב הבא ביול"ב קאפ. למרות הניצחון היוקרתי בבירת איטליה וההצגה הביתית מול הכוכב האדום בלגראד, עלולים המשחקים הנותרים בבית, מול דינמו מוסקה והכוכב האדום בלגארד, להשאיר את הפועל ירושלים מחוץ למפעל בעונתו הראשונה ועתירת התקציב של ארקדי גאידמק.

ההפסד הצורב למכבי תל אביב, ובמיוחד האירועים שהתרחשו בסיומו, גרמו לאנשי ירושלים להסתובב כל השבוע כקוזאק נגזל. יתכן כי התחושה שהגיעו לשיא ובכל זאת הפסידו היא שהביאה את החבורה של ארז אדלשטיין לשחק בצורה כה נרפית מול לוטומטיקה רומא, שהפכה מכישלון קולוסאלי באירופה לקבוצה בעלת סיכוי ממשי להעפיל לשלב הבא. על מנת להעפיל לשלב הבא, צריכה ירושלים להשיג ניצחון אחד במשחקים שנותרו לה – שניהם קשים מאוד. אם תיכשל, היא תהיה תלויה בתוצאות יריבותיה.

בית 4 ישלח 4 קבוצות לשלב הבא ביול"ב קאפ. דינמו מוסקבה (מאזן 1:7) הבטיחה זה מכבר את עלייתה. קבוצה נוספת שתהיה שם היא הכוכב האדום (מאזן 3:5), גם אם תפסיד בשני המשחקים הנותרים שלה, וזאת בשל ניצחון כפול על לה מאן הצרפתית. שתי המעפילות תשחקנה מול הפועל ירושלים (מאזן 3:5), שתסתפק בניצחון על אחת מהן כדי לעלות גם כן לשלב הבא. דינמו של דושאן איבקוביץ' הפסידה לראשונה במפעל בשבוע שעבר בצרפת, והעובדה כי תגיע למלחה ללא לחץ משחקת לטובתם של הירושלמים. הכוכב האדום אמנם עלתה כבר לשלב הבא, אבל אולמה הביתי נחשב לאחד הקשים באירופה, וקשה להאמין שירושלים תצליח להבריק דווקא שם, במיוחד במידה שתגיע אליו במחזור האחרון, כשגבה אל הקיר. מכל מקום, המשחק יהיה גם משמעותי למיקום של הכוכב, שתרצה לסיים במקום השני, המבטיח יריבה קלה יותר בשלב הבא.

הפסד ירושלמי כפול יגרום לכך שתהיה תלויה בשתי יריבות נוספות על כרטיס העליה, לה מאן (מאזן 4:4) ולוטומטיקה רומא (מאזן 5:3). שני ניצחונות יעלו את הצרפתים בודאות לשלב הבא, אך גם ניצחון אחד עשוי להספיק להם. במחזור הקרוב תשחק לה מאן בגרמניה מול פרנקפורט, הקבוצה היחידה שטרם ניצחה העונה במפעל. שבוע לאחר מכן תארח לה מאן את רומא. רומא תעפיל לשלב הבא רק אם תנצח פעמיים. במחזור הקרוב היא תארח את הכוכב האדום, ותצא לצרפת במחזור האחרון.

בהנחה כי לה מאן תנצח בגרמניה, ורומא בבית את הכוכב האדום, הופך המשחק בין לה מאן לרומא במחזור האחרון למשחק המפתח. אם האיטלקים ינצחו בצרפת וירושלים תפסיד את שני משחקיה הנותרים, יווצר בית משולש בין השלוש, ממנו תעפלנה לה מאן ורומא לשלב הבא. רק ניצחון רומאי בצרפת בהפרש לא הגיוני של 37 נקודות ישלח את ירושלים עם האיטלקים לשלב הבא.

הציפיות הגדולות וסכומי הכסף העצומים שהושקעו ברכש, יכולים לסכם את העונה הירושלמית בכישלון כבר בשבוע הבא. כדי להשאיר את העונה האירופית של ירושלים בחיים, מומלץ לארז אדלשטיין למצוא את הדרך להשיג ניצחון בקרוב, על מנת שלא יזדקק לחסדיהם של ידידינו הצרפתים. למי ששכח, בצד הרומאי משחק דיאן בודירוגה, שהוכיח רק לפני שבוע כי למרות גילו הוא מסוגל לעשות דברים גדולים ברגעי האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully