וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הייתי מרוכז במשחק"

5.1.2006 / 23:00

ששון ובעיקר סולומון, במשחקו הטוב ביותר בצהוב, קירבו את מכבי לטופ 16 עם 95:101 על אולימפיאקוס. הראש של פיני במקום אחר

וויל סולומון, האיש המושמץ ביותר במכבי ת"א, היה גם האחראי העיקרי לכך שמכבי ת"א התקרבה עוד קצת להעפלה לשלב הבא, כאשר הוביל את כל הקלעים עם 29 נקודות מרשימות, בדרך לניצחון 95:101 על אולימפיאקוס, שקובע שהצהובים כנראה יהיו גם העונה בטופ 16. פעם מבחוץ, פעם מבפנים, אבל תמיד בתזמון הנכון, סולומון היה במקומות הנכונים ובזמנים הנכונים כדי למנוע את ההפתעה. הוא הגדיל לעשות ברבע השלישי, בו קלע 14. שחקן אנוכי אתם אומרים? אז בשורה הסטטיסטית של "המחליף של" רשומים גם 7 אסיסטים.

מייסיאו באסטון ויניב גרין סבלו מבעיית עבירות, ופיני גרשון הושיב את ג'יימי ארנולד על הספסל אחרי 30 שניות בלבד של פעילות, בהן הספיק ליידות שלשה לא אחראית. כל זאת איפשר לשרון ששון להראות שלמרות כל מה שאמרו עליו, הוא כן יכול לתרום ביורוליג כאשר הוא מקבל הזדמנות. הפריצה שלו הגיעה במשחק חשוב וקריטי להמשך הדרך, והראתה שאולי הספסל הצהוב לא כל כך קצר כמו שנראה היה עד היום. ששון צלף 3 שלשות והיה נייד מאוד בהתקפה בדרך ל-16 נקודות, ומכבי ת"א שמרה על פער סביר לכל אורך המחצית השנייה, כאשר ששון וסולומון דואגים שאולימפיאקוס לא תתקרב יותר מדי ולא תסכן את הניצחון. טל בורשטיין פתח את המשחק בסערה עם 11 נקודות ברבע הראשון ו-15 במחצית, אבל השאיר את היכולת בחדר ההלבשה ולא הוסיף ולו נקודה אחרי ההפסקה. אנדראה זיזיץ' הצטיין במדי אולימפיאקוס עם 23 נקודות, ועשה אינספור צרות לשחקני הפנים של גרשון. הוא הדביק להם עבירות והיה מושלם מהקו עם 17 מ-17 (שיא יורוליג), שהספיקו ל-23 נקודות. קווינסי לואיס שוב ראה צהוב בעיניים וענה עם 24, אבל פגע רק ב-1 מ-7 מאחורי הקשת. לפני המשחק כולם דיברו על סחורצאניטיס, הלוא הוא בייבי שאק, אבל הגוליית שממול צבר 4 עבירות במהירות, תרם 9 נקודות בלבד, ולא השפיע על המשחק.


רשימת הקלעים:

מכבי ת"א: סולומון 29, ששון 16, בורשטיין 15, באסטון 13, פארקר 12, וויצ'יץ' 6 (9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), שארפ 4, גרין 3, פני 3

אולימפיאקוס: לואיס 24, זיזיץ' 23, אדני 11, סייבוטיס 11, בארלוס 9, סחורצאניטיס 9

מהלך המשחק:

רבע ראשון: 26:29 למכבי

מכבי ת"א פתחה בצורה אקטיבית בהתקפה, כאשר טל בורשטיין, ניקולה וויצ'יץ' ו-וויל סולומון נכנסים שוב ושוב עד הטבעת. הבעיה היא שבצד השני, ההגנה הצבובה רפה משהו ומאפשרת ליוונים לקלוע גם הם סלים קלים. התוצאה היא משחק מהנה שרץ מצד לצד. העברת הילוך בכל הקשור למאמץ ושלושה סלים יפים של טל בורשטיין, שפתח מצוין, מקפיצים בבת אחת את התוצאה ל-16:23. לקראת סוף הרבע העלה גרשון את ג'יימי ארנולד במקומו של גרין, שנכנס 4:45 לסיום הרבע, אבל האמריקאי/ישראלי החליט לקחת שלשה רעה מיד בהתקפה הראשונה, מה שהוביל את פיני להוציא אותו מיד, בערך חצי דקה אחרי שנכנס, ולהחזיר את באסטון.


רבע שני: 46:51 למכבי

סחורצאניטיס הענק עלה בחמישייה של אולימפיאקוס בפתיחת הרבע, ואולימפיאקוס הצליחה לכפות משחק איטי שיתאים יותר לנפיל. בייבי שאק נכנס לפעולה, קלע 6 נקודות, אבל לא הצליח לשמור על עצמו וירד לספסל 5:14 למחצית עם 3 עבירות. מאותו רגע התקשו היוונים להחזיר את המהירות להתקפה שלהם, ודווקא הצהובים היו אלו שרצו ל-38:44. 2:45 לרבע גרין, ששיחק עם הרבה אנרגיה, ספג עבירה רביעית וירד לנוח. מה שהחזיק את האורחים במשחק הוא היכולת של של אנדראה זיזיץ' להגיע אל הקו, שם קבר לא פחות מ13 מ-13 בדרך ל-17 נקודות עד ההפסקה. שרון ששון קיבל הזדמנות בסוף הרבע, וענה עם שלשה ואסיסט נאה לבאסטון.

רבע שלישי: 68:79 למכבי

דקה לתוך המחצית ביצע באסטון שתי עבירות מהירות, שהעמידו את מניינו על 4, וזיכו אותו במקום חמים ונעים על הספסל. לאור העובדה שגם לגרין היו 4 עבירות, ולאור סדרת החינוך המתקדמת שפיני העביר את ארנולד, ששון קיבל עוד הזדמנות לתרום. 6 נקודות שלו העלו את ההפרש ל-56:66, כשהשחקנים בצהוב מראים לפתע התלהבות גם בהגנה, אבל היוונים לא ויתרו וחזרו ל-64:67. רבות דובר על בייבי שאק, אבל ברבע הזה מי שמיצמץ פיספס אותו, שכן כמה שניות אחרי שנכנס ביצע עבירה רביעית וחזר לנוח. סולומון היה האיש של מכבי ברבע הזה, עם 14 נקודות מרשימות, כולל שלשה שחתמה את התוצאה של השלישי על 68:79.


רבע רביעי: 95:101 למכבי ת"א

חוסר אחראיות בהתקפה וכמה סלים קלים שנסעו מאדישות בהגנה איפשרו לאילמפיאקוס לצמצם ל-78:82, אבל שלשות של סולומון, פני הנשכח ושרון ששון (שגם הוסיף שני ליי אפים יפים) הקפיצו מחדש ליתרון 10, 5 דקות לסוף. הייוונים ניסו שוב לחזור, אבל סולומון המשיך עם ההצגה שלו ו-וידא שלא תהיה כאן הפתעה.

"אני עובר כמה שעות לא קלות"

פיני גרשון לא דיבר יותר מדי על המשחק, והתמקד בראש הממשלה אריאל שרון, שנמצא בטיפול נמרץ במצב קשה. "אני עובר כמה שעות לא קלות", סיפר. "לא ישנתי כל הלילה ולא הייתי מרוכז במשחק. ראש הממשלה מצא כמה דקות לשלוח לי מסר שקשור לספורט ואליי באופן אישי, ואני לא יכול לשכוח את השיחה. אני רק מקווה שזו לא הפעם האחרונה שדיברנו. הכל בידי שמיים. הוא התייחס למועדון שלנו בצורה יוצאת דופן, אני מאחל לו החלמה מהירה".

בנוגע ליכולת הקבוצה, הסתפק המאמן בלומר: "יש דברים שאנחנו רוצים לשפר אם אנחנו רוצים להגיע לפראג"

סולומון נראה מחויך ומרוצה אחרי המשחק. "היינו בפוקוס מהפתיחה, מהשחקן הראשון ועד האחרון", אמר. "כולם תרמו, ושרון ששון היה גדול. הוא גדול כבר כמה וכמה משחקים, ואני שמח להיות איתו בקבוצה".

ששון עצמו ניסה להסביר שהכל חלק מתהליך. "ההתאקלמות כאן זה משהו שמתחילים מההתחלה, צריך ללמוד הכל", הסביר. "כמו כל אחד שמגיע לקבוצה חדשה, ובמיוחד במכבי ת"א, זה לוקח זמן".

דריק הסביר שהיה לו מוזר לשחק היום: "היה יום קשה היום לכל מדינת ישראל, וזה הורגש גם בקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully