וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הקניות של גאידמק נמשך

מתן קרקוב

6.1.2006 / 11:23

ברביעי בבוקר עוד ניהל משא ומתן עם דני קליין לרכישת 49 אחוז מעמותת הפועל ירושלים. בינתיים ההליכים הוקפאו

ההמולה הציבורית בנוגע לעזיבתו האפשרית של ארקדי גאידמק את הפועל ירושלים, לא ממש הכניסה ללחץ את הקודקודים במלחה, אבל וזה אבל גדול, כל זה היה נכון ליום רביעי בבוקר, בשעה שהכותרות רק החלו לצוץ. האמת, שעד אז, רוח הדברים במלחה בכלל נשבה בכיוון ההפוך. רגע לפני הסערה התקשורתית, הסתבר שדווקא בתקופה האחרונה השקיע הטייקון הרוסי מאמצים רבים במטרה לקבל אחיזה משמעותית יותר בהפועל ירושלים. במלחה התקבלה החלטה להפריש חלק מהעמותה לטובת ידיים פרטיות כבר לפני זמן רב.

הרעיון היה להשאיר 51 אחוז בידיי העמותה ולהנפיק את שאר העוגה במניות. בקיצור, המועדון התכוון להציע למכירה 49 אחוזים מהבעלות על הקבוצה. את החלק הזה גאידמק התכוון לאמץ. על פי עו"ד צבי שילה, המייצג את הפועל ירושלים, גאידמק הוא רוכש המניות המיועד והקבוצה כבר נמצאת במשא ומתן עמו. ביום רביעי, אישר יו"ר הפועל ירושלים, דני קליין, את הדברים. "זה נכון, יש משא ומתן עם ארקדי", הגיב היו"ר, "לפחות כרגע נראה שזה הכיוון וזה מה שיקרה בסופו של דבר". אם וכאשר הדבר יצא לפועל, קליין וגאידמק יהיו מעין שותפים במועדון, מכיוון שעל פי ההסכם המתגבש תמשיך העמותה ברשות קליין להחזיק ביתר 51 אחוזים של המניות.

בלי קשר לידיעות על עזיבתו (אולי) של גאידמק את הפועל ירושלים, נפוצו בזמן האחרון יותר ויותר הערכות בסביבתו של הטייקון, שהוא לא מרוצה מהחשיפה לה הוא זוכה בזכות חלקו בהפועל ירושלים. בקבוצה מעריכים שאולי זו אחת הסיבות שגאידמק החליט לנגוס מהעוגה ולהיות בעלים ממשיים של הפועל ירושלים ולא להסתפק בתואר נשיא כבוד. גם מהפועל ירושלים מגיעים קולות דומים על כך שגאידמק לא ממש שמח עם אור הזרקורים אותו הוא מקבל במלחה. כידוע, תשומת הלב התקשורתית והציבורית חשובה מאוד לגאידמק. בעוד בבית"ר זוכה הטייקון לתשומת לב מספקת, בהפועל ירושלים הדברים קצת שונים. גאידמק פחות מעורב בתהליכים ובהחלטות ונראה שזה חסר לו. במשחק ביום שלישי נגד רומא למשל, גאידמק נראה מאושר רק ברגעים בהם הוא קיבל יחס מהתקשורת וזכה לשירי הלל מצד האוהדים, אבל החיוך ירד מפניו מהר מאוד בשאר דקות המשחק. בשלבים מסוימים אפשר היה לראות את גאידמק מביט לכיוון אחד, בזמן שהמשחק בכלל התנהל בחלקו השני של הפרקט. לא ברור אם הוא השתעמם או שסתם הראש שלו כבר היה בצפוי לקרות למחרת. היחיד במלחה שנראה פחות מתעניין במשחק מגאידמק, היה טיביריוס דארו, מאמן הכושר של בית"ר שישב לבד ביציע ולא היה נראה מרוכז במיוחד במשחק.

חליפת לחץ

ביום שני עוד נתנו החבר'ה של רומא כבוד רב להפועל ירושלים, אבל אחרי התצוגה הלא משכנעת של ארז אדלשטיין וחניכיו לא בטוח שסבטיסלב פסיץ', מאמן האיטלקים, עוד חושב ש"הפועל ירושלים היא פייבוריטית רצינית לזכייה ביול"ב קאפ", כפי שאמר באימון המסכם של קבוצתו לפני המשחק.

הפועל ירושלים הייתה מאוד לא רגועה, בלשון המעטה, לאורך כל מהלך המשחק. מריו אוסטין למשל, כמעט נתן מכות לוויד הליוול ולכל מי שהיזדמן לסביבתו, רגע אחרי שהליוול עשה עליו עבירה בלתי ספורטיבית ארבע דקות למחצית.

בסוף הרבע השלישי נדמה היה שהכל הולך להשתנות. רוג'ר מייסון הפגיז עם שלשה מטורפת שצמצמה את ההפרש לשלוש נקודות בלבד (64:61), אלא שאז הגיעה ההחלטה המוזרה של אדלשטיין להכניס את רביב לימונד וגיא קנטור, שלא מקבלים דקות העונה, דווקא ברגע קריטי כזה. ב-50 השניות בהן השניים שיחקו עלה ההפרש ל12- (76:64). בשיחה עם השחקנים בין הרבע השלישי לרביעי היה הג'ינג'י עצבני ברמות. אפילו גאידמק האדיש נבהל מהדפיקות של הג'יג'י על הפרקט והצעקות על לימונד. בסיום המשחק, הרוחות להטו והוראס ג'נקינס, כהרגלו לאחרונה, קילל את כל העולם, אבל במיוחד את דיאן בודירוגה. להלן תקציר שיחת העומק של ג'נקינס עם הכוכב של האיטלקים: "יו פקינג פוסי, יו פאקינג פוסי", נראה לנו שאין צורך לתרגם לכם את הדברים, אבל תאמינו לנו שהסרבי הבין כל מילה ועבר הלאה. ג'נקינס נשאר עצבני ולא הסכים לדבר עם איש.

מי שבכל זאת הסכים לדבר היה מייסון שהודה בחולשת קבוצתו וזיהה כמה מהמוקדים הבעייתיים של האדומים. "הייתה לנו בעיה בתקשורת", הוא מפרט. "עשינו עבודה לא טובה ברוטציות ושילמנו על זה. רומא נתנו לנו שיעור. הם זרקו הרבה פעמים ללא שמירה. הם קבוצה מצוינת. לא אותה קבוצה שניצחנו ברומא. הם באו נואשים. עדיין היה לנו צ'אנס לנצח ברבע השלישי כשצימקנו את התוצאה לשלוש הפרש, אבל איבדנו את הריכוז וזה היה מתסכל מאוד. יש לנו עוד משחק בית וננסה לנצח אותו".

מייסון בונה על משחק הבית הבא, אבל זה בכלל לא הולך להיות פיקניק. בשבוע הבא תגיע הנה דינמו מוסקבה החזקה, שאומנם הבטיחה את עלייתה לשלב הבא והפסידה במחזור האחרון של היול"ב ללה-מאן הצרפתית, אבל להפועל ירושלים צפוי קרב קשה. בכל אופן, הפועל ירושלים חייבת לנצח משחק אחד מבין השניים שנותרו לה (מוסקבה והכוכב האדום בלגרד) כדי לעבור שלב.

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, התייחס לסיכוייה של הפועל ירושלים לנצח את הרוסים. "כשקבוצה מגיעה למצב בו היא הבטיחה את עלייתה, הדברים נראים אחרת", הוא נשמע אופטימי. "מה עוד שהשבוע דינמו הפסידה את משחקה הראשון ביול"ב קאפ. על אף משחקה החלש של הפועל ירושלים מול רומא, הסיכויים שהפועל ירושלים תנצח את דינמו לא רעים. במשחק הקודם בין הקבוצות, דינמו הייתה בשיא שלה. בליגה המקומית לעומת זאת היא לא נוצצת בלשון המעטה. הלחץ הוא על הפועל ירושלים שצריכה לעשות הכל כדי לא להיתקע עם הגב לקיר במשחק בבלגרד. בלגרד יכולה להציג יכולת מצוינת בבית".

אז?

"הכל פתוח בבית הזה. בשניים וחצי המשחקים האחרונים יש ירידה קלה ביכולת של הפועל ירושלים. אני בטוח שהפציעה של ג'נקינס וטפירו משפיעה ותשפיע. תפרים בראש זו פציעה שיכולה להשפיע הרבה יותר ממה שחושבים. שחקנים עם תפרים בראש או בפנים נזהרים ומשחקים פחות אגרסיבי".

אז שרף אופטימי, אבל בהפועל יורשלים קודם כל חושבים על הגליל ביום ראשון. ליאור אליהו, שחקנה הצעיר והמצטיין של הקבוצה, שהיה מועמד בקיץ להפועל ירושלים, כבר מוכן למשחק. "אנחנו משחקים טוב לאחרונה וביום ראשון אנחנו נבוא לנצח את הפועל ירושלים", הוא אומר בביטחון. "אני לא מתעסק בשאלה של מה היה קורה אם הייתי בירושלים. מאוד טוב לי בגליל מקצועית וחברתית".

יש סיכוי שעוד תגיע למלחה?

"זה לא רלוונטי, אבל אם תעלה הצעה, תמיד אשמח לשמוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully