וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי הוא רצה שהבנים שלו ישחקו"

שגיא ניר

6.1.2006 / 14:47

ברנדאן יוז הגיע לרמת השרון ונתקל בבעלים מיקי ברקוביץ'. לא האגדה, העסקן. עכשיו הוא משחק בקבוצה השלישית בתוך חודש

ביום שני האחרון יצא ברנדאן יוז לדרך בתחנה השלישית שלו בישראל. אין מדובר באירוע יוצא דופן, ויוז אינו השחקן הראשון שעובר בין מספר מועדונים בליגת העל והלאומית. אלא שיוז מייצג מגמה חדשה, שנובעת מהיכולת של קבוצות ליגת העל להחתים ולהחליף זרים בלי הגבלה: הוא חלף בין שלוש קבוצות במהלך שבועות ספורים. אחרי שלושה משחקים ברמת השרון, מספר אימונים בהפועל תל אביב ועוד שלושה בגבעה, עלה הרכז האמריקאי למשחק התחתית מול עירוני רמת גן. תחת מאמן ישראלי שלישי תוך פחות מחודש, וקבוצת חברים חדשים על הפרקט, סיים יוז 16 דקות עם 0 נקודות וארבע החטאות מהשדה. הגבעה נוצחה. המאמן, עדי אזולאי, התפטר למחרת, ועכשיו ליוז יש מאמן רביעי.

מרבית אוהדי הכדורסל בישראל לא יזהו את יוז ברחוב. עד לפני מספר שנים, המתינו חובבי הענף בקוצר רוח כדי לראות את שחקני החיזוק החדשים בליגה. הקהל התרגל לחזות בעילויי כדורסל כמו קווין מגי, מייק מיצ'ל, דייויד ת'רדקיל ורונאלד יוסטון, ציפה מדי קיץ לראות את ביצועי הכוכבים החדשים בליגת הכחול-לבן.

רק שהאינפלציה במספר הזרים של קבוצות הליגה, כמו גם השינוי בתקנון, שאיפשר לכל קבוצה לרשום מספר גדול יותר מהמכסה המותרת, יצרו מגמה חדשה. כדורסלנים זרים נוחתים בישראל ביום שני, מחליפים קבוצה ביום שלישי, ועוזבים בחזרה לארצם בסוף השבוע. בראשית ינואר, פחות משלושה חודשים מאז תחילת ההכנות לעונה, מונה ליגת העל 3 קבוצות בלבד שטרם ערכו שינויים בסגל הזרים שלהן: מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון.

הטרנד החדש של החתמת שחקני חיזוק זרים לתקופות ניסיון הותיר בצל כמות גדולה של סיפורים אישיים, העשויים להאיר את תהליך ההידרדרות שעובר הכדורסל הישראלי, מודל 2006.

מישיגן - סלובניה - פולין

יוז הנער שיחק בג'וניור קולג' בקנזס. [[מישיגן]] הגדולה מליגת ה-NCAA עקבה אחרי הרכז הצעיר, שפרט לקליעה בלט ביכולת המסירה והחטיפה, וצרפה אותו לשירותיה בעונת 1996/97. אחרי שנה לא פשוטה במכללה, בה שיחקו אז גם לואיס בולוק, מוריס טיילור, רוברט טריילור, פיטר וינייה ואחד, מייסיאו באסטון, עזב יוז את הכדורסל והמכללה. "בעיות משפחתיות שהכריחו אותי לחזור למשפחתי בשיקגו", הוא מסביר.

שנתיים חלפו. הרצון לחזור ולשחק הביאו את יוז לסאות'רן אינדיאנה מליגת המכללות השניה, בה שיחק שנה נוספת. משם, בגיל 24, נסע יוז לסלובניה, שם שיחק שנתיים בהופסי פולזלה מהליגה הראשונה. "זה היה שינוי גדול מבחינתי", הוא מספר. "להיות זר במקום חדש, שיטת אימון חדשה - לא נהניתי שם בהתחלה. לקח לי זמן להסתגל, אבל אחרי כמה זמן התרגלתי".

שנת 2002 הובילה את יוז לאוניה טארנוב הפולנית, בה שיחק שנתיים. יוז כיכב בטבלת מלך הסלים, עונה אחת היה גם מלך האסיסטים, ואפילו נולד לו בן מבחורה מקומית. "היה לי מאמן שאהב אותי והאמין בי. היינו חברים". כעבור שנתיים, ממשיכים יוז והמאמן האוהב לקבוצת זגורזלץ'. המזל של יוז נקטע ברגע אחד, עם קרע של גיד אכילס ברגל ימין שגמר לו את העונה.

"כשהגעתי לרמת השרון הזהירו אותי מברקוביץ'"

יוז פתח את העונה הנוכחית בפולוניה ורשה, אבל אחרי 8 משחקים שוחרר. אז הגיעה הקריאה מישראל. "לא הכרתי את הכדורסל פה, אבל הכרתי שחקנים כמו עומאר סניד, טרנס שאנון, ומייסיאו באסטון, אחריו עקבתי במכבי כשהייתי באירופה". כאן גם מתחיל סיפור הנדודים המפרך של יוז.

התחנה הראשונה של השחקן בארץ היתה רמת השרון. הקבוצה של [[מיקי ברקוביץ']] היתה במקום האחרון בטבלה, בעיצומה של החלפת הזרים השנתית. יוז הגיע במקומו של אלברט מורינג, וקיבל חוזה לחודשיים. אחרי פחות משלושה שבועות שוחרר. "אני לא יודע, אולי מיקי ברקוביץ' רצה שהבנים שלו ישחקו וזה ששיחקתי בעמדה שלהם, והייתי טוב, יצר בעיה", מנסה יוז להבין. "כל מי שמשחק בישראל, אפילו אנשים בקבוצה, אמרו לי את זה". מיקי ברקוביץ' סרב להגיב לדברים.

יוז שיחק שלושה משחקים במדי רמת השרון. הוא קלע 10 נקודות במשחק ההדחה מהגביע בראשון לציון, הוסיף 11 מול הפועל ירושלים, והפגיז 5 שלשות בדרך ל-21 בהפסד למכבי ת"א בליגה. לקבוצה זה כנראה לא הספיק. "כמה ימים אחרי מכבי מיקי אמר לי שמביאים זר שיחליף את ג'רמי וויל, אבל יום לפני המשחק מול בני השרון הוא הודיע שאני לא מתלבש ואפילו לא הסביר לי למה", הוא רוטן. דיוויד לוגן, הזר שהחליף את יוז ברמת השרון, עזר לקבוצה להשיג ניצחון ליגה ראשון באותו משחק. יוז שוחרר ונותר עם הלקחים: "אני מרגיש שאי אפשר לסמוך על אנשים בליגה הזו. כשהגעתי לרמת השרון הזהירו אותי ממיקי ברקוביץ' ואמרו לי שעושים שם דברים בצורה שונה. יש שם אנשים לא פיירים".

יוז נותר ללא קבוצה, אבל סוכנו בארץ, זאב גרוס, דאג לו למקום להתאמן. הפועל תל אביב חיפשה רכז זר שיחליף את דן קרוס שנפצע, יוז התאמן אצלה אימון אחד, ואז ארז שוב. האדומים, שקיבלו באותו יום את בשורת החזרה של דורון שפר, החליטו לקחת את הרכז האמריקאי לחודש אחד בלבד. "אני לא מוכן לחתום על חוזה לחודש", אמר יוז ונדד לגבעה.

הגבעה של מוטי אמסלם ועדי אזולאי (קודם להתפטרותו), גם היא מתחת לקו האדום כמו רמת השרון, רצתה בכלל את מייקל ג'ונסון, אקס הגליל. "זה לא סוד שרציתי את ג'ונסון", מספר המאמן אזולאי, עוד לפני שהתפטר. "אבל במבנה של הליגה, כשאפשר לרשום יותר זרים ולשתף פחות, זו לא בעיה להביא זר אחר".

אבל מה המיוחד בברנדאן יוז, למה החתמתם דווקא אותו בקבוצה?

"יוז היה פה, היה בכושר, היה טוב באימונים. לפי אתר יורובאסקט יש לו סטטיסטיקה טובה, הוא בגיל טוב, והיה 3-4 שנים באירופה. לא יכולנו לבוא למשחק מול רמת גן בלי זר. אני חושב שהוא יהיה בסדר". עכשיו זו כבר לא תהיה הבעיה של אזולאי.

"מתייחסים לשחקנים כמו סוסי מרוץ"

אחרי חודש וקצת בארץ, יוז מתחיל להבין לאן הגיע. "בפולין משחקים כדורסל אחר", הוא מנסה להסביר את השיטה. "יש שם שחקנים יותר גדולים ופיסיים, והמשחק הוא על חצי מגרש. בישראל זה משחק של שחקנים שרצים וקופצים", הוא מתאר את הראן-אנד-גאן שהפך כאן לדרך חיים בשנים האחרונות, ומבטיח: "זה מתאים לי. ככה אני אוכל להביא את הסגנון שלי יותר לידי ביטוי".

לתלאות שעבר מאז הגיע לארץ הקודש, לא התלהב יוז להתייחס. רק כשלוחצים אותו אל הקיר, הוא דווקא מספק הגדרה מאלפת לשוק הבשר שנפתח כאן: "הדברים האלה גרמו לי לחשוב בצורה אחרת על הקבוצות בישראל. זה לא מקצועי. מועדונים כאלה מתייחסים לשחקנים כמו לסוסי מרוץ. זה לא פייר, גם אנחנו בני אדם".

ומה המטרה שלה להמשך העונה?

"אני רק רוצה להתמקם כבר. אני זז יותר מדי, נמאס לי לעבור. אני אדם יציב ורוצה לדעת מה קורה איתי. הבעיה היא שכאן כל יום יכול לקרות משהו חדש. אני מפחד להוציא את הבגדים מהמזוודה", הוא מסכם.

למחרת התברר שיוז צודק. לגבעת שמואל יש מאמן חדש-ישן, ננו גינזבורג, שעזב אותה רק לפני מחזורים ספורים. לכו תדעו אם יוז יהיה בתוכניות שלו. לפחות על פי החוזה, יוז אמור להישאר בגבעת שמואל עד סוף העונה. אבל כמו שהכדורסלן שנמצא כאן קצת יותר מחודש כבר הבין, כל יום יכול לקרות משהו חדש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully