וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מקור הגאווה שלך כירושלמי?"

4.1.2006 / 15:35

אוהדי מכבי ת"א הגיבו לדבריו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין, ושלחו לו מכתב זועם שמפרט את הזווית שלהם על שאירע במלחה במשחק העונה

אירועי משחק העונה בכדורסל מסרבים להירגע. לאחר שפיני גרשון אמר שהוא מרגיש בירושלים כמו "יהודי במדינה מוסלמית" ויושב ראש הכנסת רובי ריבלין הגיב לדברים בחומרה, החליטו אוהדי מכבי ת"א מארגון "הלב הצהוב" לשלוח מכתב לריבלין, שבו הם מפרטים בפניו את אירועי המשחק כפי שהם חוו אותו. להלן עיקרי המכתב.

"מר רובי ריבלין.
"למרות היותנו באופן טבעי גורם לא אובייקטיבי הרינו מבקשים ממך לקרוא דברינו אלו מתוך אמונה מוחלטת שאנו כותבים לך בצורה אובייקטיבית ומקפידים באופן מוחלט לציין עובדות בלבד ולספר לך, לצערנו, את האמת, כמו שהיא.

"נדהמנו לקרוא את תגובתך לדבריו של מר פיני גרשון... פיני אמר את מה שאמר וכל השאר מסביב הוא 'פירוש' ו'תוספות' של הגורמים המכוונים, שרצונם העיקרי הוא לעוות ולהרחיק את האמת מהציבור ואת תשומת הלב מהאמת.

"לנו הפריע קודם כל כאזרחים שאתה, איש שמייצג את המוסד הנבחר ביותר, מוסד שכל נציגי הציבור יושבים בו, בחרת לנקוט עמדה ולהצטרף גם כן לאותם המפרשים את דבריו של מר גרשון.

"אנו מודעים שגם בקרב אוהדי מכבי נשמעות לעתים קריאות שאנו כמועדון האוהדים היינו מעדיפים שלא לשמוע, אך המרחק בין מה שקורה במגרשה של מכבי עלית ת"א למגרשים באוסישקין ובמלחה - רב הוא וכל ניסיון להשוואה הוא אבסורד!!!

"ביום ב' ה-26.12.05 נסענו באוטובוס יחד עם כחמישים אוהדי מכבי עלית ת"א למשחק במלחה. באוטובוס נכחו הורים וילדים שראו במשחק חלק מבילוי חנוכה. כאשר הגענו לשער הגיא נעצר האוטובוס על ידי המשטרה, שהסבירה לנו שאנו חייבים לחכות לאוטובוס הנוסף בו נמצאים השחקנים, ורק כאשר זה הגיע נסענו עד ירושלים בליווי משטרתי צמוד מקדימה ומאחור. ילדים שהיו באוטובוס נדהמו, נבהלו ובאופן טבעי שאלו לסיבת נוכחותה של המשטרה. אנו כהורים נאלצנו להסביר להם, לצערנו, מדוע בוחרת המשטרה, ובצדק, לעשות כן.

"האוטובוסים הגיעו לירושלים, הקבוצה נכנסה לתחומי המגרש ולאחר מכן בצורה מסודרת ומעוררת כבוד (ועל כך הערכתנו ותודתנו להנהלת הפועל ירושלים) הוכנסו גם האוהדים למגרש, אבל מה שראינו במגרש עצמו וביציעים היה רחוק מאוד מלעורר כבוד: מחנות האוהדים של הפועל ירושלים משני צדי המגרש ובצורה מתואמת כשמלפנים השלט 'מוות', שרו לשחקני מכבי ואוהדיה שירים כמו 'ת"א עולה באש', 'שמעון מזרחי תתאבד - אני שונא מכבי עלית ת"א', וכמו כן נשמעו גידופים וקללות שלא מן הכבוד להעלות על הכתב במכתבנו זה.

"לצערנו, אף אחד - לא יושב ראש הפועל ירושלים, לא הכרוז ולא שום גורם רשמי או לא רשמי מצד אנשי הפועל - לא ניגש למיקרופון וביקש מהאוהדים להפסיק.

"'צריך להרוג אתכם', 'שתישרפו', 'אנטישמים' - היו מילים שהיו שגורות ביציעים. החלק ביציע שבו עמדנו הוקף באנשי יס"מ ושוטרים והרגשנו מבוכה רבה!".

"אנו מברכים שבחרת להתערב"

אוהדי מכבי ממשיכים לפרט את שעברו, ומבקשים את המשך פעילותו של ריבלין בנושא.

"אדוני יו"ר הכנסת: על זה דיבר מר גרשון ועל זה כיוון בדבריו.

"אנו שנוסעים עם קבוצתנו גם למגרשים בחו"ל לא נתקלים ביחס מבזה שכזה, יחס מביש שמעורר חלחלה; וממי?? מאחינו שלנו!!

"אכן, כמו שאמרת אדוני היו"ר, ירושלים היא לב לבו של המצע הציוני, אבל לידיעתך, אתר האוהדים של הפועל ירושלים קרוי על שמו של אחד מצוררי היהודים, תומך נאצי מובהק, ובפורום האתר מופיעות קריאות נאצה גזעניות נגד מכבי ואוהדיה. אנו מזמינים אותך לגלוש בין גלי האלימות שבפורום האתר ולהחליט, האם זהו מקור הגאווה שלך כירושלמי?

"לצערנו, גם בת"א בין שכנינו אנו שומעים קריאות שלפעמים הן גרועות וקשות יותר מאלו שבירושלים. בשנה שעברה התקיים דרבי בין מכבי עלית ת"א לקבוצת הכדורסל של הפועל ת"א. למגרש הורשו להיכנס כחמישים מאוהדי מכבי. הלך הרוחות במגרש כלל קריאות כמו: 'שתבוא שואה על מכבי', 'שמעון מזרחי תתאבד', 'מוות לצהובים' ו'שאראס נאצי'. זה היה רק חלק קטן מהרפרטואר. גם שם אף אחד לא טרח להרגיע את האוהדים ולבקשם להפסיק.

"בסוף המשחק אולצנו על ידי המשטרה לצאת משער צדדי כאשר ברקע נשמע השיר 'מכבי לא תצא חיה מאוסישקין'. להזכירך, לעבר האוטובוס של מכבי בסוף אותו משחק נזרקה אבן שפצעה את אחד השחקנים, דבר שלא קרה לאף קבוצת כדורסל בארץ.

"אדוני היו"ר. אנו מברכים כי בחרת להתערב. אנו רואים בך מקור של סמכות, אדם עם מצפון, דרך ארץ, שהחינוך, האמונה ואחדות העם היא דרכו!!

"אל תיתן לטשטוש העובדות לבלבל אותך ואל תיתן לאנשים שמקנאים בהצלחתה של מכבי עלית ת"א, ובעצם היותה שגרירה של הצלחה של הספורט הישראלי בעולם כולו, לפזר עשן בין עיניך ולגרום לך לטעות.

"אנו מבקשים ממך להעיר ולהאיר להם את הדרך, בדרכך ובאופן שתבחר ואנו, מועדון האוהדים הרשמי של מכבי עלית ת"א נהיה איתך לסייע לך בפרויקט שיקום האווירה במגרשי הכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully