וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפעם ניצחתם?

3.1.2006 / 20:30

הפועל ירושלים הייתה רחוקה מלהזכיר את הערב הגדול מול מכבי ת"א והפסידה בבית ללוטומטיקה רומא 95:84. העליה לשלב הבא בסכנה

לפני קצת יותר משבוע, הפועל ירושלים הייתה כל כך קרובה לאחד הניצחונות הגדולים שנראו אי פעם במלחה, אלא שאלופת אירופה בניצוחו של פיני גרשון הרסה לה את ההיסטוריה. מאז, נראה שמשהו רע מאוד עובר על קבוצתו של ארז אדלשטיין, האיש היחיד בארץ שחושב שירושלים ניצחה באותו המשחק. אחרי משחק בינוני מאוד בניצחון על הפועל ת"א בגביע, הירושלמים אירחו היום יריבה פגועה אך משופרת בדמות לוטומטיקה רומא ולמדו על בשרם מה זה מאבק גביע יול"ב אמיתי.

מלבד כמה הבלחות מבית היוצר של ג'נקינס את אוסטין בתחילת הרבע השלישי, ירושלים, שזקוקה לעוד ניצחון אחד בלבד כדי להבטיח את מקומה בשלב הבא בגביע יול"ב, נראתה רע מאוד. לוטומטיקה, בכיכובם של דיאן בודירוגה ודייויד הוקינס, שלטה במשחק מתחילתו ולמעשה גמרה אותו עוד במחצית הראשונה, בה קלעה כמות אסטרונומית של 57 נקודות. הוראס ג'נקינס איבד המון, מריו אוסטין לא ממש מצא את עצמו מתחת לסל, טפירו היה רחוק מלהיות טפירו ןהחבורה של ארז אדלשטיין לא הצליחה למנוע הפסד 95:84 במלחה.

למען ההגינות, אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שמדובר היה במשחק הגורלי ביותר של רומא השנה. עם זאת, זה עדיין לא מצדיק את היכולת שנראתה הערב במלחה, 10 ימים אחרי אותו ערב כדורסל ענק. יתרה מכך: בעקבות ההפסד הסתבכה ירושלים. בשני המחזורים האחרונים צפויים לה שני משחקים קשים, בבית מול דינמו מוסקבה ובחוץ מול הכוכב האדום בלגרד. במידה שתפסיד בשניהם, היא עלולה למצוא את עצמה מחוץ לשלב הבא.

תיאור המשחק

עם פתיחת המשחק נראה היה שחופשת החנוכה עשתה להפועל ירושלים רק רע. הוראס ג'נקינס ורוג'ר מייסון ג'וניור התקשו למצוא את הסל ואילו מהצד השני, שני פליטי ברצלונה, דיאן בודירוגה וולאדו אילייבסקי, קבעו 0:7 לאורחים. דיאן בודירוגה המשיך לצלוף כדי להעלות את האיטלקים ל-13:4. אדלשטיין שלח לפרקט את מאיר טפירו, שעזר להוראס ג'נקינס לצמק את הפער ל-16:11. מהצד השני, ירושלים ראתה את מרקו טושק צולף ללא הכרה ואת רומא עולה לפער דו ספרתי ומסיימת את הרבע הראשון ביתרון 17:29.

בתחילת הרבע השני, רומא כבר עלתה ליתרון שיא של 15 נקודות, אלא שהשלשה הראשונה במשחק של מייסון ג'וניור הורידה למינוס 10. האיטלקים נראו טובים בהרבה מהמשחק הראשון ברומא, עם זאת לירושלמים ניתנו הזדמנויות לחזור למשחק, אלא שהן לא נוצלו. מריו אוסטין פיספס דאנק, הוראס ג'נקינס (5 איבודים במחצית) פיספס את אוסטין והפיגור הדו ספרתי, נותר בעינו. 5 דקות להפסקה, דייויד הוקינס ואילייבסקי הוסיפו עוד שתי שלשות כדי להעלות את הרומאים ל-25:42. בשלב הזה הרחות התלהטו, ירושלים הרוויחה כמה נקודות משמעותיות בזכות עבירות טפשיות של היריבים וצימקה ל-47:33. בנוסף לכל הצרות של ירושלים, רומא המשיכה לשלוט גם בריבאונד ההתקפה וירדה להפסקה ביתרון 39:57.

ברבע השלישי הכל כבר נראה אחרת. רומא, כמו ירושלים במחצית הראשונה מול מכבי ת"א, לא יכלה לשמור על האחוזים המטורפים מהשדה. ירושלים מצד שני, פתחה בריצת 2:12 בראשות ג'נקינס שחזר לשחק כדורסל. מריו אוסטין, עוד אחד שלפתע השתחרר, התחיל לשלוט בצבע וצימק ל-64:58 כדי להחזיר רשמית את הפועל ירושלים למשחק. אותו בודירוגה, שעשה כל כך הרבה צרות ברבע הראשון, התחיל לבצע טעויות והפועל ירושלים התחילה סוף סוף להעניש כששלשה של מייסון הורידה למינוס 3. לקראת סיום הרבע השלישי, ירושלים הורידה הילוך ואיפשרה לרומא לפתוח מחדש את הפער. מיגטי קבע 64:71 מהעונשין 4 שניות לסיום הרבע. הירושלמים הוציאו התקפה, איבדו עוד כדור, ובודירוגה העניש בשלשה מ-10 מטרים כדי לקבוע 64:76.

2 דקות מפתיחת הרבע האחרון, מייסון ג'וניור הוסיף שלשה והוריד למינוס 10, כדי לפתוח מחדש את התקוות של ירושלים, אלא שדיאן בודירוגה חזר לצלוף והחזיר בשלשה הרביעית שלו במשחק. מתסבר שכשמדובר במשחק גורלי, בודירוגה אכן מזכיר את השחקן הגדול של השנים האחרונות, שהיה רדום בפתיחת העונה. עם יכולת כזו של המגה-סטאר הסרבי, בתוספת משחק מצויין של דייויד הוקינס, ירושלים ויתרה על המשחק כבר בפתיחת הרבע הרביעי והתפנתה לחשוב על המשימות הבאות (גליל עליון בליגה ודינמו מוסקבה ביול"ב). רומא ניצחה 84:95 ושמרה על סיכוי לעלות לשלב הבא.

רוג'ר מייסון ג'וניור הוביל את קלעי ירושלים עם 20 נקודות (1 מ-4 ל-2, 4 מ-10 לשלוש), ג'נקינס 16 נקודות (6 איבודים), אוסטין 13 נקודות ו-17 ריבאונדים, טפירו 9, קוז'יקרו 8, נאור וסליי 6, אוחנון ומרקוביץ' 3.

דייויד הוקינס הוביל את קלעי רומא עם 23 נקודות, בודירוגה 19 (4 מ-6 לשלוש) ו-5 אסיסטים, ריגטי 18, אילייבסקי 14 וטושק 13.

"קיבלנו שיעור בהגנה"

מאמן הפועל ירושלים ארז אדלשטיין אמר בסיום לערוץ 1: "קיבלנו שיעור גדולה איך צריך לשמור. הם הוציאו אותנו מכל הדברים שעשינו כל השנה. חזרנו למשחק ברבע השלישי. בסיומו, ניסינו לשמור על השחקנים עם בעיית העבירות וזה לא הלך. עד היום, כל הפסד עשה אותנו יותר טובים, אין מה לעשות, נלמד מזה.

"יש לנו את הבעיות שלנו ואנחנו לא יוצאים מגידרנו כמו שלא יצאנו מגידרנו בניצחונות".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully