וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רומן, תפקח את העיניים"

עודד זרגרי ואוריאל דסקל, הארץ בשיתוף

3.1.2006 / 7:33

בבריטניה מתייחסים ברצינות לקניית פורטסמות' ע"י אלכסנדר גיידמק, וממליצים לאברמוביץ' להביט לצדדים. את התיווך ביצע פיני זהבי

סוכן השחקנים פיני זהבי הוא זה שתיווך בין סאשה גאידמק לבין הקבוצה האנגלית פורטסמות'. זהבי, שמודע זה זמן רב לקשייה הכלכליים של פורטסמות', ניסה לעניין לפני מספר חודשים את [[ארקדי גאידמק]] ברכישת הקבוצה, אולם גאידמק סירב.

לאחר שעניין אנשי עסקים נוספים באפשרות לרכישת הקבוצה, פנה זהבי לסאשה גאידמק, אותו הוא מכיר מהקהילה העסקית בלונדון. סאשה התלהב, והחליט שלשום לרכוש מחצית ממניות הקבוצה תמורת 15 מיליון ליש"ט. עוד נמסר כי גאידמק הצעיר שקל להשקיע בקבוצות אחרות בפרמיירליג לפני שהחליט על פומפי. מקורבו של אלכסנדר אמר לתקשורת הבריטית ש"סאשה רוצה לעזוב את צרפת כי הוא סבור שהממשלה המקומית מתנכלת לאביו בגלל סיבות פוליטיות".

גם פיני זהבי לא נשאר מקופח. ה"סופר אייג'נט" אמור לשלשל לכיסו כעשרה אחוז משווי העסקה, כלומר כ-1.5 מיליון ליש"ט.

אתמול יצאה הודעה רשמית כי "מועדון הכדורגל של פורטסמות' שמח להודיע שיש הסכמה עקרונית עם מר אלכסנדר גאידמק בקשר להחזקה עתידנית של מניות המועדון ופיתוחו. היו"ר, מילאן מאנדריץ', מאושר לקבל את גאידמק בן ה-30 כשותף שווה". סאשה גאידמק הבטיח להוציא כ-100 מיליון ליש"ט על רכישת שחקנים חדשים.

ארקדי גאידמק, הבעלים של בית"ר ירושלים ואביו של סאשה, התייחס אתמול לפרסומים: "זו החלטה של סאשה, לא הייתי מעורב, שמעתי את זה ברדיו. אני עושה את העסקים שלי, הוא עושה את העסקים שלו וכל אחד הלך לדרכו.

"סאשה ילד גדול, הוא בן 30", הזכיר גאידמק, "וכבר עשר שנים הוא עושה מה שהוא רוצה. הוא גר באנגליה, כמעט כל חייו הוא גר שם. מדי פעם הוא בא לבקר אותי, אבל רוב הזמן הוא בלונדון. סשה עזב את צרפת כשהיה בן 18 ופנה לדרך עצמאית. הוא לא מערב אותי בכל החלטה. יש לו את החיים שלו, יש לו עסקים פרטיים משלו, הוא בעסקי הנדל"ן והבנקאות. זו החלטה בלעדית שלו".

הוא עושה עסקים לא רע, אם יש לו 15 מיליון ליש"ט לשים על קבוצת כדורגל.

"לגמרי. הוא פיקח. הוא עושה עסקים הרבה זמן, ומצליח שם בבורסה ובעסקי הנדל"ן".

ואתה לא ידעת?

"אני לא מעורב בעסקים של בני. יש לפורטסמות' שטחים ששייכים לקבוצה. יש להם את האיצטדיון ועוד פרוייקטים נדל"ניים. זו עסקה כלכלית".

ואיך העסקה תשפיע על בית"ר, אולי שחקנים משם יגיעו לטדי?

"אני לא רואה שום קשר בין הדברים".

"הרוסים באים לפורטסמות'"

הסיקור על מכירת פורטסמות' אולי לא היכה גלים כמו ידיעה מרעישה על צ'לסי או מנצ'סטר יונייטד, אבל מי שקיבל חשיפה היא דווקא בית"ר ירושלים, שהוזכרה כ"קבוצה אותה רכש המיליארדר הרוסי, אביו של אלכסנדר גאידמק".

"רומן, תפקח את העיניים", היתה הכותרת לעסקה ב"דיילי מירור", שהתייחסה לאלטרנטיבה לאברמוביץ' בצ'לסי. כותרת ה"יוניסון" האירי היתה "הרוסים באים לפורטסמות'". בבי. בי. סי. התייחסו למילאן מנדריץ', וציינו כי כעת הוא ייקח צעד אחורה בניהול הקבוצה, ויקדיש יותר את זמנו למשפחה ולילדים. העיתון גם ערך פרופיל מקוצר לארקדי גאידמק ולפועלו בישראל וברוסיה.

במקביל להודעה הרשמית של המועדון, לפיה מעמדו של המנג'ר הארי רדנאפ לא ייפגע, ציין ה"דיילי מירור" כי אלכסנדר גאידמק יפתח את הארנק עבורו: "לרדנאפ יהיו 20 מיליון ליש"ט לבזבוזים". ועם זאת, אחרי ההפסד 2:1 לבלקבורן, כלל לא בטוח שרדנאפ יספיק ליהנות מהכסף של גאידמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully