וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תקלות

שגיא ניר

3.1.2006 / 11:59

הפועל ירושלים תקווה להחזיק קצר את דין בודירוגה ורומא (19:00, ערוץ 1), בדרך לשמינית גמר גביע יול"ב. ג'נקינס: "נשחק ברצינות"

הערב (שלישי) תארח הפועל ירושלים את לוטומטיקה רומא במסגרת המחזור השמיני ביול"ב קאפ. בחמישים הימים שעברו מאז נוצחה בבית על ידי הפועל ירושלים (94:91), התפצלה העונה של רומא בשני כיוונים מנוגדים. הכישלון האירופי של הסגל הנוצץ רק הלך והעמיק, כשמנגד התייצבה הקבוצה במקום השני בליגה המקומית. מבט על הסטטיסטיקה של [[דיאן בודירוגה]], יכול אולי להסביר את הסיפור.

מאז ההפסד לירושלים, הפסידה הקבוצה היומרנית מבירת איטליה ביול"ב קאפ גם לכוכב האדום, לה מאן (בבית) ודינמו מוסקבה. הניצחון הכפול על סקייליינרס פרנקפורט לא הצליח לכסות על מאזן עלוב של 5:2, כשהפסד במלחה יסיים לרומא סופית את העונה האירופית.

דווקא בליגה המקומית, הלחם והחמאה אם תרצו, מצבה של רומא רק הלך והשתפר. מאז הביקור של ארז מרקוביץ' בעירו של האפיפיור ניצחה רומא בחמישה משחקי ליגה רצופים. בניצחון הביתי החשוב על סיינה בלטו מעל כולם 29 הנקודות של דייויד הוקינס וה-15 של דיאן בודירוגה. השניים קלעו מספרים דומים גם בניצחון הדחוק באוולינו בשבוע שלאחר מכן, והקבוצה הגיעה לשיאה במחזור האחרון, בניצחון 68:89 על רוזטו שהבליט 4 שחקנים בספרות כפולות.

הקבוצה של סבטיסלאב פסיץ', שהוזכר לאחרונה כמועמד לאימון נבחרתה המפורקת של סרביה ומונטנגרו, התמקמה במקום השלישי בליגה האיטלקית, עם הפסד פחות מהאלופה קליממיו בולוניה ובנטון טרביזו של דייויד בלאט.

אבל הנפילה הגדולה של רומא מגיעה במעבר ממשחקי יום ראשון (בליגה) לאלו של יום שלישי (באירופה). הגארד דייויד הוקרינס ממשיך אמנם להיות הפקטור המרכזי בקבוצה, עם 19.6 לערב וכ-4 חטיפות למשחק, כמעט כמו בליגה. בודירוגה, להבדיל, מתרוצץ 31 דקות על הפרקט באירופה, כמעט כמו בליגה, אבל התפוקה שלו יורדת בצורה דרמטית. בודירוגה קולע 11.3 נקודות ב-11 אחוז לשלוש ביול"ב, לעומת 16.4 נקודות ו-45 אחוז לשלוש בימי ראשון. הכוכב המזדקן עדיין תורם 5 ריבאונדים ומעל 2 למשחק באסיסטים וחטיפות באירופה, אבל האיטיות הולכת ומשתלטת על האיש שתמיד בלט בחכמת המשחק ולא באתלטיות שלו.

מרקו טושק הסלובני הוא הרומאי השלישי שקולע בספרות כפולות ביול"ב קאפ (10.7 למשחק). הרכז ולאדו אילייבסקי, שהגיע עם פסיץ' ובודירוגה מברצלונה כמי, שאולי, יביאו את הגביע, מאכזב עם 7.7. נקודות, פחות מ-3 אסיסטים וחטיפה בודדת למשחק ב-23 דקות ביול"ב קאפ. בליגה זה לא נראה הרבה יותר טוב.

לרומא סיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא, אבל כדי שזה יקרה היא תהיה חייבת לנצח במלחה. 8 ימים אחרי ההפסד למכבי, ארז אדלשטיין לא יכול להרשות לעצמו להפסיד עוד משחק מרכזי.

בודירוגה אמר עם הנחיתה בישראל: "זה משחק מאוד חשוב עבורנו. אני מאמין שיש לנו עדיין את האפשרות להגיע למקום הרביעי ולעלות שלב ביול"ב. הכל הלך לנו הפוך באירופה, היו לנו הרבה שחקנים פצועים. אני מקווה שנצא מירושלים עם ניצחון".

רומא החתימה השבוע את שחקן הפנים אובינה אוקיזי (30, 2.06), עם עבר ב-NBA, אולם הוא לא יוכל לשחק בירושלים.

"זה משחק על העלייה"

בירושלים מתייחסים למשחק במלוא הרצינות. הוראס ג'נקינס אמר לאתר הרשמי: "רומא היא קבוצה עיקשת והיא הוכיחה את זה נגדנו באיטליה". התוצאות של הקבוצה בליגה השתפרו, וכרגע היא במקום השלישי באיטליה לאחר שישה ניצחונות רצופים. ג'נקינס הוסיף: "זאת קבוצה עם מסורת שלא אוהבת להפסיד והם יבואו במטרה לנצח. תיאורטית יש להם סיכוי עוד להעפיל לשלב הבא והם לא יוותרו עליו. זה משחק על עלייה לשלב הבא ואנחנו מתחייסים אליו כך".

עידו קוז'יקרו הוסיף: "לא בכל יום מגיעה קבוצה כזאת למלחה. בודירוגה הוא שחקן ענק, אולי הגדול מכולם. יש להם סגל מדהים כמו אילייבסקי, ריגטי ובעצם כולם שם כשכמובן יש את המאמן פשיץ שהוא אחד מהמאמנים הטובים ביבשת. זה נכון שהם לא היו טובים ביול"ב עד עתה, אבל זאת קבוצה מסוכנת. זה משחק שהוא פשוט חוייה לקהל לראות את ענקי הכדורסל האלה". אנחנו צריכים להיות בשיא יכולתנו כדי לנצח. המשחק הזה יקבע את ההעפלה לשלב הבא, ניצחון ואנחנו בטוח שם. מלחה צריך להיות מלא, רועש ומפחיד לרומאים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully