וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים של 2006

3.1.2006 / 13:55

שמונה טניסאים פרצו לתודעה בעונה שעברה ועשויים להגיע השנה לעשיריה הראשונה. עונת הטניס מתחילה, כתבה שלישית

תומאס ברדיץ'

הטניסאי בן ה-20 סיים את עונת 2005 כמו גדול, כשזכה בטורניר המאסטרס בפאריז והפך לראשונה בקריירה לצ'כי השני בטיבו בדירוג העולמי (אחרי ראדק סטפאנק). הזכייה בפאריז הייתה בסך הכל התואר השני של ברדיץ' בקריירה והקפיצה אותו אל המקום ה-24 בסיום העונה. ברדיץ' צפוי להמשיך להציג [[טניס]] משופר בעונת 2006, אותה הוא מתחיל בטורניר אדלייד באוסטרליה, וכבר בסיבוב השני צפוי לו מפגש לא קל מול הכוח העולה מבריטניה, אנדרו מארי.

רישאר גאסקה

הצרפתי בן ה-19 בלט בעיקר בעונת החימר, כשהיה אחר היחידים שניצחו את [[רוז'ה פדרר]] (טורניר המאסטרס במונטה קרלו). לקראת טורניר הרולאן גארוס כבר זכה גאסקה להשוואות מחמיאות לרפאל נדאל, אלא שהספרדי בן גילו הוכיח שהוא עדיין טוב יותר, ניצח אותו בסיבוב השלישי והשלים זכייה בטורניר. גאסקה המשיך לצבור נקודות בעונות הדשא והמשטחים הקשים, מבלי לרשום ניצחונות הרואיים, אבל זה לא הפריע לו לסיים את העונה במקום ה-16 בעולם, כבכיר טניסאי צרפת ובן העשרה היחיד חוץ מנדאל, שמסיים בין 20 הראשונים בעולם. בעונת 2005, בהרוויח גאסקה סכום לא רע בכלל של 653,373 דולר. גאסקה יפתח את העונה בטורניר דוחא בקטאר, שם יפגוש בסיבוב הראשון את הבריטי טים הנמן.

גאל מונפיס

טניסאי נוסף שמסמל את הדור הצרפתי החדש, שנכנס לנעליו של הדור הקודם, בו כיכבו בין השאר ארנו קלמון, סבסטיאן גרוסז'אן ופבריס סנטורו. מונפיס שחום העור פרץ לתודעה בטורניר דוחא בשנה שעברה, כשניצח בסיבוב הראשון את אלוף הרולאן גארוס דאז, גאסטון גאודיו. מאז הוא הספיק לזכות בשלושה בטורנירים: בסאנסו (צרפת) טוניס (טוניסיה) וסופוט (פולין). שני גמרים נוספים בטורנירים במץ וליון סידרו לצרפתי עונה גדולה, שבסיומה הוא התמקם 30 בעולם. השנה, צופים לו עלייה של לפחות 10 מקומות בדירוג.

נובאק דיוקוביץ'

הסרבים מעולם לא בלטו בענף הטניס. עד היום,דווקא הקרואטים שלטו בספורט הלבן במדינות יוגוסלביה לשעבר. עם זאת, בשנים האחרונות חלה התעוררות בסרביה, בעיקר בזכות שני טניסאים, נובאק דיוקוביץ' ובוריס פשאנסקי, שניהם יגיעו לארץ בפברואר, למפגש [[גביע דייויס]] בין ישראל לסרביה. דיוקוביץ' נחשב לסיפור הצלחה גדול מאחר שהוא בן 18 בלבד. זה לא מנע ממנו לסיים את עונת 2005 במקום ה-78 בעולם ולהיות הטניסאי הצעיר ביותר במאיה הראשונה.

בפתיחת העונה שעברה הוא עלה בפעם הראשונה בקריירה לטורניר גראנד סלאם והפסיד בסיבוב הראשון למראט סאפין באליפות אוסטרליה הפתוחה. ברולאן גארוס הוא כבר עלה לסיבוב השני אחרי שניצח את רובי ג'ינפרי ומתח את גיז'רמו קוריה. בווימבלדון ובפלאשינג מדו הוא הגיע עד לסיבוב השלישי ובין השאר הוא גם הספיק לערוך הופעת בכורה בטורניר המאסטרס בסינסנטי. השנה, עוד לפני גיל 19, הוא אמור להיכנס ל-50 הראשונים בדירוג.

הכוכבות

הכוכבות

ניקול ויידסובה

היא צעירה משחר פאר שלנו כמעט בשנתיים, רק בת 16 וחצי, והיא כבר מדורגת במקום ה-15 בעולם. ב-2004, כשהייתה בת 15 בלבד, היא נכנסה למאיה הראשונה. בתחילת אותה עונה היא הפסידה לשחר פאר בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לנערות. שמה של הטניסאית הצ'כית היה ידוע בעונה שעברה רק לעכברי הטניס הכבדים, אבל השנה היא הולכת לדבר חזק בצמרת, אולי אפילו להיות היורשת של מרטינה הינגיס ולהפוך לאחת הטובות בעולם כבר בגיל הרך. בגיל 16, הצליחה השנה ואדיסובה לעלות לארבעת טורנירי הגראנד סלאם (הגיעה עד לסיבוב הרביעי באליפות ארה"ב הפתוחה). בנוסף, היא רשמה זכיות בשלושה טורנירים: סיאול, טוקיו ובנגקוק.

אנה איבנוביץ'

עוד סיפור הצלחה שמאפיין את התקדמות הטניס הסרבי: טניסאית בת 18 בלבד, שפותחת את השנה החדשה במקום ה-16 בדירוג העולמי. היא עדיין לא הגיעה רחוק באחד מטורנירי הגראנד סלאם, אבל פתחה את העונה שעברה בזכייה בטורניר קאנברה, אחרי שעלתה מהמוקדמות. מאז היא מסומנת כאחת ההבטחות הגדולות ביותר.

אנה ליינה גרונוולד

בגרמניה מתגעגעים מאוד לטניסאית שתתפוס מקום של קבע בצמרת העולמית. מאז ימי שטפי גראף ואנקה הובר, הגרמנים מחפשים בנרות אחת כזאת ונראה שגרונפלד בת ה-20 יכולה למלא את החלל. הפריצה הגדולה של הגרמניה אירעה בעונה שעברה, שבסיומה דורגה במקום ה-21 בעולם. הקפיצה הגדולה שלה בדירוג הגיעה בעקבות הופעות בשלושה גמרים: פטאייה סיטי, בייג'ין ולוכסמבורג. המשחק הגדול שלה היה אמור להיות מול מריה שראפובה בטורניר הקרמלין במוסקבה. גרונפלד הובילה 1:6, 2:4, אלא שהמזל בגד בה והיא עיקמה את הקרסול רגע לפני ניצחון על המדורגת 1 בעולם דאז.

מריה קירלנקו

רוסיה היא אחת המדינות היחידות בעולם בהן טניסאית מזהירה כמו מריה קירלנקו יכולה להיות מדורגת שמינית בלבד מבין הטניסאיות המקומיות. הטניסאית הצעירה, שתחגוג החודש יום הולדת 19, רשמה שנה חלומית, עם זכייה היסטורית בטורניר בייג'ין. קירילנקו השלימה השנה, לראשונה בקריירה, השתתפות בארבעת טורנירי הגראנד סלאם, אבל הרחיקה רק עד לסיבוב השני בשלושה מהם. השנה היא כבר לא תיאלץ להשתתף בסיבובי המוקדמות וברוסיה בונים על פריצת דרך נוספת, לכיוון העשיריה הראשונה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully