וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון חילק את ירושלים

27.12.2005 / 9:45

הפועל ירושלים פתחה בטירוף והובילה ב-12 נקודות, אבל מכבי חזרה עם וויצ'יץ', פארקר וששון בדרך לניצחון דרמטי 98:100 במלחה

קהל מטריף, פתיחה רצחנית, אחוזי קליעה מדהימים במחצית הראשונה (שהסתיימה בתוצאה 50:55 למקומיים) ויתרון לאורך 37 דקות לא עזרו להפועל ירושלים שנוצחה 100:98 על ידי מכבי תל אביב במלחה.

האדומים פגעו מכל מצב ברבע הראשון, שיחקו כדורסל התקפי נהדר והשיגו מהלכי הגנה יוצאים מן הכלל, אבל חוסר היכולת ללחוץ על הדוושה ברגעים החשובים, איפשרו לניסיון של מכבי, והווינריות של ניקולה וויצ'יץ' ואנתוני פארקר, להפוך את המשחק ממש לפני הגונג.

אבל האיש שעשה את ההבדל היה דווקא זה שאיש לא ספר אותו, שרון ששון. פיני גרשון, שהכניס בלית ברירה את ששון הקר ברבע האחרון, קיבל ממנו שתי שלשות רצופות שמנעו בריחה ירושלמית, ובעיקר חדירה מצוינת שהובילה ליתרון חשוב לפני הסיום. דו קרב הפוינט גארדים, ג'נקינס מול סולומון, הסתיים בניצחון של הראשון. ג'נקינס קלע 24, אבל גם איבד 7 כדורים. סולומון לא תפקד, כנראה עקב ההתרגשות והלחץ מול מי שהיו פעם אוהדיו. הוא ראה בדקות ההכרעה את המחליף שלו באדום מקצה הספסל של פיני גרשון.

ניפגש בגמר הפיינל פור.

מהלך המשחק

וויל סולומון זכה לשי מהנהלת ירושלים, לכל שריקות הבוז של הקהל האדום. דורון שפר, חברו של סולומון לעונת הזכיה ביול"ב, כבר זכה לקבלת פנים אחרת לגמרי.

רבע 1: 28:35 לירושלים.

ירושלים פתחה עם שלוש שלשות ו-6:16, כשדווקא רוג'ר מייסון מוצא את עצמו כמנהל המשחק. מכבי התפתתה לזרוק מבחוץ בפתיחה, אבל ניצלה את ההתלהבות באדום לחטיפות כדורים וסלים קלים בצבע. המשחק המשיך בקצב מטורף, וגרשון הכניס את שארפ שיצמד למייסון הלוהט (14 נקודות ברבע). ירושלים הגיע כבר לפלוס 12, מתן נאור בהגנה נהדרת חסם פעמיים, אבל מכבי ירדה בפיגור סביר.

רבע 2: 50:55 לירושלים.

ירושלים קברה שלשה שביעית משמונה נסיונות בפתיחת השני, וסולומון המשיך לנסות להוכיח משהו לירושלמים ללא הצלחה. אדלשטיין ניסה לחקות את ריטאס וילנה והשאיר את וויצ'יץ' לנהל את המשחק של מכבי, כשהקבוצה שלו ממשיכה במשחק מסירות חכם בצד השני בדרך ל-50 נקודות 4:30 דקות למחצית. יניב גרין עם כמה פעולות אתלטיות נהדרות ושלל שטויות של ג'נקינס (5 איבודים במחצית), הורידו את מכבי למחצית בפיגור שניתן למחיקה.

רבע 3: 76:82 ירושלים.

מכבי השיגה שיויון תוך פחות מדקה עם שלשה של בורשטיין, אבל 5 רצופות של ג'נקינס פתחו פער ירושלמי נוסף. ירושלים השאירה את וויצ'יץ' חופשי מחוץ לקשת ושילמה על זה, כשתמאר סליי שהתעורר אחרי מחצית ראשונה חלשה מעלה אותה ליתרון דו ספרתי. מכבי חזרה בגלל טעויות של אוסטין בהגנה, אבל גם עבירה רביעית של באסטון לא עזרה לירושלים.

רבע 4: 98:100 למכבי.

אלי הופ של ג'נקינס העלה ל-8 נקודות בפתיחת הרבע המכריע, אבל שרון ששון ענה מיד בשתי שלשות. הרכז האמריקאי של אדלשטיין המשיך למשוך את הירושלמים העייפים לבלאגן, ודאנק של וויצ'יץ' נתן לצהובים יתרון אחרי הרבה מאוד זמן. מייסון חזר עם שלשה ראשונה מאז הרבע הראשון, אבל מכבי המותשת נראתה כמי שלא מתכוונת להפסיד אחרי שחזרה מפיגור כל כך גדול. שארפ העלה את מכבי לפלוס 2 בחדירה, ג'נקינס שוב הסתבך עם עצמו, באסטון החטיא מהקו, ג'נקינס השווה, וטפירו חטף כדור ששלח את סליי לעשות רק אחד מהקו. וויצ'יץ'בסל ועבירה העלה את מכבי לפלוס שתיים, ורץ לדחוף את אוסטין כדי שילך לקו 20.4 שניות לגונג. הסנטר האדום החטיא פעמיים, ודרק שארפ הלך לקו כדי לסגור עניין. ניצחון צהוב דרמטי במלחה.

למכבי: ניקולה וויצ'יץ' 29, טל בורשטיין 17, אנתוני פארקר 16, מייסיאו באסטון 12, דרק שארפ 10, שרון ששון 6, יניב גרין ו-וויל סולומון 5 כ"א.

לירושלים:
הוראס ג'נקינס 26, רוג'ר מייסון 21, מריו אוסטין 18, מאיר טפירו 12, תמאר סליי 10, עידו קוזיקרו 5.

"יש לנו פער להדביק ממכבי"

עוזר מאמן מכבי תל אביב, דן שמיר: "היה משחק מדהים. היו הרבה ציפיות, והמשחק עמד בהן. כל הכבוד להפועל ירושלים, שהיו שותפים לאווירה הנהדרת. אני לא מאשים את ההגנה, לפעמים גם ההתקפה לא מתפקדת. בהתחלה הם קלעו באחוזים מטורפים, ואנחנו גאים שלמרות זאת הצלחנו לנצח. וויל התקשה לתפקד, ולג'נקינס מגיע הרבה קרדיט על העבודה שעשה עליו. גם אני בפעם הראשונה לא תפקדתי באווירה העוינת של מלחה. האליפות עוד רחוקה, אי אפשר לנבא מה יהיה".

מאמן ירושלים, ארז אדלשטיין: "זה היה אחד המשחקים הגדולים בכדורסל הישראלי בכל הזמנים. שיחקנו מול קבוצה גדולה, שלטנו בקצב, יצרנו יתרונות, אבל מכבי יותר מנוסים. בסוף היינו עייפים, ובשבילי הפועל היא המנצחת". אדלשטיין העביר ביקורת על תפקוד השופטים: "כל המדינה ראתה את הפאול על ג'נקינס בסיום".

לגבי הסיכויים מול מכבי בהמשך, אמר אדלשטיין: "אנחנו נמצאים בתהליך בנייה, הזרים צעירים וחסרי ניסיון ששיחקו מול אלופת אירופה, אבל ממשחק למשחק אנחנו רק מתקדמים".

מאיר טפירו: "שלטנו כל המשחק ושיחקנו כדורסל מדהים. שרון ששון החזיר אותם למשחק משום מקום. היה כדורסל מהנה של שתי הקבוצות אבל מכבי עשו את העבודה שלהם. יש עוד שנה ארוכה - זה בסך הכל משחק ליגה וממשיכים הלאה. שיחקנו כקבוצה, אנחנו מוכיחים את זה מהחודש הראשון של העונה. מקווה שנשתפר עוד. יש לנו פער להדביק, מכבי רצים כבר חמש שנים ואנחנו רק 3 חודשים".

וויל סולומון, שספג שריקות בוז מהקהל האדום והחזיר במשחק חלש: "היה לי קשה, אבל ניצחנו. הקהל לא השפיע עלי, זה היה מאותם הלילות שאני מרוצה כי ניצחנו כקבוצה. היו לירושלים כמה סלים במומנטום, הישראלים שלהם היו טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully