וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לונדון נבחרה לארח האולימפיאדה בטעות"

23.12.2005 / 14:54

אלכס גלעדי, חבר הועד האולימפי הבינלאומי, טוען כי המנצחת בהצבעה היתה צריכה להיות מדריד. האנגלים: "הסיפור לא רלוונטי"

האם אולימפיאדת 2012 תתקיים בלונדון בשל טעות אנוש? חבר הועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, אמר בראיון ל-BBC כי הבירה הבריטית נבחרה בגלל טעות של אחד הבוחרים, שהצביע לפאריס במקום למדריד בהצבעה שהתקיימה בחודש יולי בסינגפור.

לטענת גלעדי, לו היה מדייק אותו בוחר בהצבעתו, היה נוצר שיוויון בין מדריד ופאריס, שהיה מוביל בסופו של דבר לניצחון של מדריד על לונדון בהצבעה הסופית על אירוח האולימפיאדה. "מדריד היתה צריכה לנצח", קובע הישראלי.

את הבריטים הסיפור הזה לא מעניין. קרייג רידי, חבר הועד האולימפי הבינלאומי ויו"ר הועד האולימפי של בריטניה לשעבר, הגיב: "הסיפור לא רלוונטי בכלל. ההצבעה היתה חשאית והתנהלה על פי הנהלים. אם אלכס טוען שמישהו 'כנראה' עשה משהו ש'כנראה' יכול היה להוביל למשהו אחר, זה מסוג הדיבורים שתמיד מגיעים בסיום הצבעות חשובות".

בסיבוב ההצבעה מדובר, הסיבוב השלישי, נוצר עיכוב בעקבות תלונה שהגיש הנציג היווני. בזמנו הועלתה השערה כאילו מישהו מהנוכחים לא הצביע בזמן, אך זו נמצאה כלא נכונה. בסיבוב ההצבעה האחרון גברה לונדון על פאריס 50:54, וזכתה באירוח אולימפיאדת 2012.

דובר לונדון 2012 אמר: "יש הרבה פולקלור סביב הסיפורים על מי הצביע עבור מי. זו היתה הצבעה חשאית, והתוצאות הן מה שחשוב באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully