וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיו או טרטיאק?

אלון טהר

23.12.2005 / 6:35

הבלם המקדוני שייבחן בבית"ר, איגור מיטרבסקי, היה פעם מועמד לבאיירן וארסנל. אלא שמאז הוא נחלש ולא ברור איזה שחקן בית"ר תקבל

איגור מיטרבסקי, בלם נבחרת מקדוניה, יגיע למבחנים בבית"ר. השחקן אמור לנחות היום (שישי) בצוותא עם ז'רום לרואה וביום ראשון יצא עם שאר השחקנים למחנה אימונים של ארבעה ימים בקיבוץ אילות ואם ירשים וישתלב במהירות, הוא יוחתם במיידי. מיטרבסקי משחק כיום בקבוצת מטאלורג ז'פורוז'יה, שמדורגת במקום ה13- מתוך 16 קבוצות בליגה הראשונה באוקראינה, כאשר ההגנה של הקבוצה, איך נאמר, לא ממש חסינה. 28 שערי חובה ב-19 משחקים (מיטרבסקי שותף רק ב-12 מתוכם), מבהירים שהחלק האחורי לו שותף מיטרבסקי לא נותן תוצרת. בכל זאת פרננדז מאמין שאת מה שמיטרבסקי לא ממש מצליח לעשות באוקראינה הוא יעשה בבית"ר.

הבלם נולד בשנת 1979 בעיר קיצ'בו, שם גם החל את הקריירה. משם הוא עבר לקבוצת סילקס קארטובו, ששיחקה נגד בית"ר ב1997- במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, וגם בתחילת העונה הנוכחית באינטרטוטו. בכל אופן, מיטרבסקי לא שיחק נגד בית"ר בשני המפגשים האלה. משם הוא עבר לספרטק מוסקבה, תחת המאמן אולג רומאנצב. "הוא שחקן מאוד חכם", אמר עליו אז רומאנצב, לימים מאמן נבחרת רוסיה, "הוא מאוד חזק במשחק באוויר ומאוד ממושמע באימונים". מיטרבסקי קיבל קביעות בהרכב ספרטק ולאחר המשחק נגד באיירן מינכן במסגרת ליגת האלופות (ספרטק סיימה אחרונה בבית) הציעה קבוצת הפאר הגרמנית 1.7 מליון יורו על השחקן. גם המאמן היצפלד וגם הנשיא בקנבאואר, נדלקו עליו. השניים ראו בו כבלם מהיר, יציב מאוד ובעל יכולת גבוהה מאוד בשליחת הכדורים קדימה. הצמד קבע כי הוא יוכל לשחק בקבוצה גם כבלם קדמי וגם כבלם אחורי קלאסי, התפקיד הטבעי שלו. אלא שלמרות החיזורים וההתלהבות של הגרמנים, העיסקה התפוצצה לבסוף כתוצאה מחילוקי דעות כספיים בין שני המועדונים.

גם ארסנל הגדולה הביעה עניין בבלם הצעיר (אז בן 24), אבל בהייבורי החליטו ללכת בסופו של דבר על סול קמפבל. כמו שבטח הבנתם, מיטרבסקי היה אחד השמות החמים ביבשת באותם שנים (גם מועדונים כמו צ'לסי ואסטון וילה התעניינו בו), אלא שדווקא אז חלה הירידה בכושרו של הבלם והוא התחיל לזייף במדי הקבוצה ממוסקבה.

הסיבות הוגדרו כ'בעיות אישיות' שהיו לשחקן והעיתונות סברה שהוא לא בשל מספיק מבחינה מנטאלית לעבור לליגה האנגלית, אבל בכל זאת, הוא הגיע לאי הבריטי. בינואר 2004 עבר מיטרבסקי לקבוצת פורטסמות' (ממש באותו חודש שבו עבר אייל ברקוביץ' לקבוצה). אחרי שלא ממש הבריק שם הוא חזר לקפור המזרח אירופי. אגב, ההתעניינות הרבה לה זכה השחקן באירופה התממשה בעיקר בגלל ההתמדה שלו בהופעות הנבחרת הלאומית של מקדוניה, זאת למרות שהשער היחיד שכבש במדי הנבחרת היה שער עצמי במשחק נגד טורקיה, במוקדמות גביע העולם 2002, משחק בו הפסידה מקדוניה 2:1.
אז איזה שחקן בדיוק מגיע לבית"ר? על פי המסלול שלו בשנים האחרונות, נראה שמדובר בשחקן שנמצא על פרשת דרכים, בדרך למטה. אם הוא יוחתם לבסוף בבית"ר יהיה עליו להציג את היכולת הגבוהה שאיפיינה אותו בימיו היפים בספרטק מוסקבה. אם הוא יגיע ויציג אותה אפרוריות כמו זאת של קבוצתו העונה בליגה האוקראינית, אין ספק שזה לא יספיק לבית"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully