וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ירושלים

ניר גרוסמן

23.12.2005 / 7:06

שייע פייגנבוים לא סולח ולא שוכח לויקטור יונה על הפיטורים מהפועל ירושלים. כל מה שרציתם לדעת על הסכסוך הגדול והתביעה המתוכננת

רבות נכתב על כך שויקטור יונה לא מסוגל לראות יותר את הפועל ירושלים, לפחות לא, כל עוד המאמן על הקווים, הוא פייגנבוים. בשבת, כשיונה דפק נפקדות דיפלומטית, לא היה מקום לספק, המושייע חי על זמן שאול. לדברי מקורבים ליונה, הטריגר לפיטורין היה תאקל פשוט שהתרחש ביום רביעי שעבר באימון. אדם מזרחי ויוסי ביטון התעמתו, פייגנבוים ראה ולא הגיב וליונה נדלקו הפיוזים. אחר כך בא הסיפור עם עזיז והפנדל בשבת, ויונה החליט שזה נגמר.

ביום ראשון יונה הגיע למועדון והסתודד עם אחיו אשר. השניים דיברו על הצפוי לקרות. יונה, שתמיד התגאה בכך שמעולם לא פיטר מאמן, הכניס השבוע לרזומה, הודעת פיטורין ראשונה. מקורביו של היו"ר, נזהרו השבוע בלשונם, מחשש שפייגנבווים יכניס כל מילה לתביעה הכוללת, אבל בחדרי חדרים הם סיפרו ש"בשבועיים האחרונים, ויקטור כבר העדיף לא לראות את הקבוצה. שייע לא השתלט על השחקנים. הם היו עונים לו, וזה היה עובר אצלו לסדר היום. ויקטור היה מגיע יותר ויותר לאימונים, היה נכנס לחדר הלבשה וצועק עליהם כמו שקרה בראשון~לציון. אנחנו כבר לא מדברים על איך שהוא העביר אימונים, כל מאמן בנוער כבר יותר חזק ממנו. בנוסף לזה, שייע כל הזמן היה מדבר על כסף. גם באימונים, רק על זה הוא היה מדבר".

"אף אחד לא מבין מה קרה פה"

ביום שלישי, רגע לפני שהאימון היה אמור להתחיל, השחקנים התלבשו בחדר ההלבשה, המאמן בושש להגיע והלחישות רק הלכו וגברו. השחקנים היו רגילים ששייע פייגנבוים מגיע עשר דקות לפני כולם, מחנה את האאודי הכחולה ברחבה שמול המועדון ומזרז אותם לדשא שלמטה. הפעם הוא שבר שיגרה וכולם שאלו איפה הוא. בשעה 14.35 בדיוק, הגיע סוף-סוף פייגנבוים לחנייה שמעל המועדון בקריית-יובל, אבל לא נכנס למועדון, ואלעד סיבוני, האפסנאי, הודיע לשחקנים שפייגנבוים לא מתלבש לאימון, יותר מזה לא היה צריך להוסיף. כולם הבינו שפייגנבוים, לא גר כאן יותר. בחוץ ירד גשם זלעפות. המאמן ישב בודד ברכב, בדיוק כמו שישב בשבועיים האחרונים במשחקים של הפועל ירושלים, מחוץ לגדר.

חלונות הרכב שלו היו סגורים והפלאפון עבד שעות נוספות. שייע חיכה ליונה. היו"ר כבר הכין את המאמן מראש בטלפון שהם צריכים לסגור עניינים. כשיונה הגיע, פייגנבוים פסע רגלית לכיוון המשרד. הראש היה מורכן ועצוב ומקילומטר ניתן היה לראות על פניו צער עמוק. הוא נכנס לחדר של יונה, שמע את הודעת הפיטורין ואחרי חצי שעה של ויכוחים ואי-הסכמות בנושאים הכספיים, הוא ירד כאקס, לחדר האסיפות ונפרד מהבחורים בלי יותר מידי טררם.
"לא משנה מי יעמוד על הקווים במקומי, אני הולך במצפון שקט", אמר פייגנבוים לשחקניו באסיפה. "עשיתי את כל מה שאני חושב לנכון לעשות מבחינה מקצועית. מי שהיה טוב, שיחק. יש פה הרבה מאוד שכואב להם שעצובים ומופתעים, ואני מתאר לעצמי שיש גם כמה בודדים שאולי שמחים". יונה רצה להוסיף כמה מילים בשבחו של המאמן, אבל פייגנבוים לא נתן לו צ'אנס. הוא הסתובב והלך. במקום זאת, בישר יונה לשחקנים, שהאימון שנועד ליום רביעי בוטל. "קחו אוויר עד יום ראשון, כרגע שלומי הוא המאמן".

שעתיים אחרי שפוטר, פתח בפנינו פייגנבוים את סגור ליבו. "אני כמאמן בכיר במיוחד, התביישתי לשבת ביציע", הוא אמר בזעם רב. "תאר לך, בשני המשחקים האחרונים עליתי ליציע ואני לא יודע עוד כמה זמן זה היה נמשך אם לא היינו חותכים היום. הרגשה קשה מול השחקנים, מול הקהל, מול כולם. זה העליב אותי מאוד מאוד. בשבועיים האחרונים, ההרגשה שלי הייתה הכי גרועה שיכולה להיות. למאמן עם הוותק שלי, לעלות ליציע, זה בושה. זה פגע בי קשות. הרגשתי מושפל. הייתי חוזר הביתה ושואל את עצמי, למה היחס זה מגיע לי? אין סיבה לעזיבה הזאת אף אחד לא מבין מה קרה פה. אני מקבל מאות צלצולים מאנשים ואף אחד לא מבין".

אתה ללא חוזה חתום בבקרה. אתה מודאג מזה?

"כללית אין בעיה. הבקרה עשתה משהו שאני לא רוצה לדבר. זה עוד יוודע ברבים".

אולי מלכתחילה ויקטור יונה החתים אותך כמאמן זמני. שתסתום לו איזה חור?

"לא מאמין. הוא נתן שם צ'ק בהתחלה ופתאום הצ'ק לא טוב. לא יודע. יש פה משהו לא טוב, לא בריא שעוד ייחקר".

תערב מודיעין אזרחי?

"לא יודע. עכשיו הכול עוד טרי. צריך לחשוב על הכול".
למה לא ביקשת מיונה הבהרות, כשנודע לך שלא עברת בבקרה?
"הוא כל יום אמר לי מחר אני מעביר אותך, מחר ומחר".

קיבלת משכורות בשלושת החודשים האלה?

"משכורת אחת. בכל הייתי בסדר איתם, בכל. מה שתלוי בי היה בסדר, מה שהיה תלוי באחרים, אתה רואה לבד שלא".

פייגנבוים אולי לא מודאג, אבל נראה שהסיפור החם עוד לפנינו. האם פייגנבוים מוגן מבחינת הבקרה? האם יונה יכול להציע לו חצי מהחוזה ושייע ייאלץ להסתפק רק בזה? או שמא הוא יתבע האמן את היו"ר תקנונית? ומי ישלם את הקנס שהוטל על פייגנבוים מטעם הבקרה?

יונה אמר השבוע, שכעת, אחרי פיטוריו של שייע, הוא עומד לערער על פסק הדין שגזרו עליו בהתאחדות לפני שלושה שבועות. עוד אמר יונה כי מבחינתו, שייע אמור לקבל את ההצעה הכספית שהגיש לו, קרי, עוד שלוש משכורות, בנוסף לאחת שכבר קיבל. כלומר, בסך הכול, חצי מהחוזה עליו הוא חתם (בסביבות ה-90 אלף שקל). "אני יכול גם לא לשלם לו בגלל כל העניין של הבקרה", אמר הצ'יפ ביום שלישי. שוקי כהן, עוזרו של יאיר רבינובי'ץ בבקרה, אמר לנו שלשום חד-משמעית: "שייע לא מוגן. מבחינתנו אין לו הסכם מאושר בבקרה. אני לא מכיר אותו כביישן. הוא היה צריך לדאוג להסכם חתום. ויקטור רוצה לערער? לדעתי הוא כבר לא יכול. יש כמה ימים אחרי שניתן פסק הדין ומעבר לזה גמרנו". מה שבטוח, באשר לקנס שהוטל על פייגנבוים, רבינוביץ' אמר לנו, כי מי שצריך לשלם את הקנס הוא אך ורק המאמן. "אסור לקבוצה לשלם. את אותם שלושת אלפים שקל, אמור רק פייגנבוים לשלם".

"יש בי כעס"

מה הפלא שהעצבים של פייגנבוים רק עלו כשהוא שמע את הדברים. "רק אל תיתן לי לפתוח את הפה על רבינוביץ'", הוא התחנן שלא נגרור אותו בלשון. "מי שהיה אמור ליידע אותי שהחוזה לא עבר זה ויקטור והבקרה. אבל מבחינתי זה לא משנה. יש לי חוזה ביד וכל משפטן מתחיל מבין מה פירושו של דבר חוזה חתום ביד".

כועס על ויקטור?

"יש בי כעס, אני לא צריך להגיד מי ומה, אבל הזמן יעשה את שלו".

יש לך עו"ד?

"אני אטופל על ידי כמה עורכי~דין, לא אחד. בפעם הזאת יש אנשים שרוצים להירתם ולעזור לי".

תגיש נגד ויקטור תביעה?

"אמרתי שאני בודק כל דבר ונראה לאיזה כיוון נלך".

יכול להיות שויקטור רצה לסגור איתך חשבון ישן?

"לא, מה פתאום. אז בשביל מה הביאו אותי בהתחלה? הם היו עם פיק ברכיים, מקום אחרון. הוא הביא מאמן בכיר בשביל לעשות סדר. קיבלו פתאום אוויר, ברכה. פתאום הם נהיו מועדון כדורגל שמשחק כדורגל ועומד על המגרש כמו שצריך, עם ביטחון וסדר. ההוא יכול לדבר והשני, אבל בסופו של דבר הכול נמדד במה שראו על המגרש. רכילויות שידברו מפה ועד הודעה חדשה".

הייתה נגדך הסתה מבפנים?

"היו כאלה שבחשו, מסביב ובתוך הקבוצה, בלי לציין שמות. יגיע רגע שאצטרך לומר. הכול יתבהר בהמשך".

לא קראת את השטח?

"אולי האורות דלקו עוד כשהייתי בתוך הקבוצה, בסדר הם דלקו, אבל האמנתי רק לויקטור. בסופו של דבר זה הוביל למה שקרה".
אתה רוצה להגיד לי ששמעת על הפיטורים לראשונה רק כשויקטור הודיע לך?

"בוא נגיד את האמת, כבר הרבה זמן שכותבים, מדברים, מקשקשים, אתה בעצמך כתבת שיאיר יבוא ושאני הולך, בקרה לא הייתה, לא היה כלום. אחד ועוד אחד, נהייה בסוף דבר גדול".

מבחינה מקצועית והתנהלותית מצפונך נקי? אתה חף מטעויות?

"הייתי איתם מאוד בסדר. עבדתי מכל הלב, עם רגש. היו מצבים שסלחתי ועברתי, הכול לטובת הקבוצה".

אבל תודה שטעית בהתנהלות מול מספר שחקנים בכירים.

"זה לא עימותים. אתה מוציא שחקן, או במקרה אחר לא מרכיב שחקן. פעם זה לא התלבש, פעם ההוא. יש מתוסכלים וזה טבעי ויש כאלה ששידרגתי, כמו יוסי ביטון, אורי פסו ותומר סולטן שאצלי פרץ, אבל עזוב, עוד לא יצאתי, כבר אתה רוצה סיכומים?"

אבל מה שראו זה הרבה תוצאות תיקו וכדורגל עצוב.

"על מה אתה מדבר? אתה יודע שאנחנו מקום שני אם תעשה טבלה של אחד-עשרה משחקים אחרונים?"

לפחות השארת את יניב והבה כנדוניה.

"רק נדוניה? הם זכו בפיס. זה דבר שהם לא יכלו לקבל בדרך אחרת. אפילו את ההסכם שלו אני סגרתי".

זאת הקדנציה האחרונה שלך בהפועל ירושלים?

"זאת קדנציה שנראתה זהב. אנשים יודעים מה הם קיבלו בידיים. לא כל יום יקבלו מאמן בכיר עם ניסיון כמוני. שכל אחד יבדוק את עצמו, זה הכול. בהמשך, אדע מה להגיד, לא כרגע. על הכול, כולל הנושא הזה".

בלעדיך, הקבוצה יכולה להתרומם?

"לא אתן תשובה".

בוא נשאל זאת כך. איתך, היה להם עוד סיכוי לעלות?

"היה להם הרבה דברים יפים לעשות, התחילו לעשות דברים מעניינים ויפים, מה שהקהל גם אהב שזה שערים בכל משחק, הצלחות, התקפי, אבל כנראה שלא מבינים שם שהם באו ממקום אחרון. מה לעשות, הכיוון היה קדימה ויכול היה להיות יותר קדימה. הם לא קולטים את זה".
יכול להיות שפה לא יודעים להעריך ולקבל מאמן תל~אביבי?

"אתה צריך להגיד את זה. אתה צריך לקרוא את המצב, לא אני. אתה ראית איזה מאמן קיבלו, רציני או לא, ואיך זה נגמר. אבל עד שאתה לא טועם אתה לא יודע".

הוציאו הודעה לעיתונות שהייתה ביניכם הסכמה הדדית על הפסקת העבודה, זה רציני?

"בסדר, הסכמה. בטח שאני לא אשב ביציע ואאמן דרך היציע. מה יש פה לדבר בכלל? את זה יכולים לעשות לילד קטן או לאיזה דג, לא לי. חשבתי שזה נגמר הסיפור של הבקרה במשחק בראשון, אבל לא. כנראה שעשו לי שם איזה תרגיל".

תרגיל מסריח?

"אתה הוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully