וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה סבלנות

אוהד הראל

19.12.2005 / 13:36

הגולש אוהד הראל מזכיר שלמרות ההפסד המביש לחיפה, לואיס פרננדז נמצא בבית"ר למטרה אחת: למשוך אליה שחקנים ידועים מאירופה

לקבוצת פאר ישראלית דרוש בעל שם בכדורגל העולמי. שנות ניסיון, תעודות וידיעת שפות נוספות אינן רלוונטיות. כמו-כן רצוי מאוד כי אותו שם לא יהיה ממוצא ערבי ואף יזדהה עם צבעי הקבוצה (צהוב-שחור) וחס ושלום לא עם האויבת הפועל ת"א. זהו פחות או יותר תוכן מודעת הדרושים אותה הפיצה בית"ר עם נחיתתו של ארקדי גיידמק בבית וגן. אין ספק כי עשה נכון גיידמק כשהביא את פרננדז לקבוצה. הגעתו של שם כפרננדז לבית"ר ירושלים מכפילה עשרות מונים את תודעת הקבוצה בכדורגל העולמי והפיכתה לשם מן המניין לצד קבוצות אירופאיות ממוצעות אחרות.

אבל ברגע שמונה פרננדז היה ברור לכולם שכל עוד הקבוצה מצליחה, אסור שהוא יגיע על חשבונו של קאנן, אלא בנוסף. כמו שהרכב מנצח לא מחליפים, כך גם לא צוות מקצועי מנצח. הדוגמה ההיסטורית הטובה ביותר היא עזיבתו של קשטן את מכבי ת"א לאחר הדאבל החלומי (לאוהדי מכבי כמובן) בשנות ה90 והחלפתו בגרנט. החלפה שבדיעבד אין אוהד צהוב אחד שלא מצטער עליה. כמובן שלא יהיה זה הוגן לחרוץ כבר אחרי משחק אחד (מביש ככל שיהיה) את גורלו של פרננדז, אך עצם המחשבה מה היתה תוצאת המשחק עם קאנן על הקווים תייסר את מוחותיהם של אוהדי בית"ר עוד ימים רבים.

אין ספק שקאנן כבר לא יחזור בעיקר בשל האגו הבלתי נדלה של פרננדז וגיידמק והשאלה נותרת בעינה: "פרננדז ובית"ר,לאן?". היתרון הגדול של פרננדז, כמו שכבר צוין בתחילה, הוא שמו. השם פרננדז פותח הרבה מאוד דלתות באירופה ושחקן כמו ז'רום לרואה לא היה נוחת בבית"ר י-ם בשום סיטואציה מלבד הסיטואציה הנוכחית, שבה פרננדז הוא המנג'ר המקצועי של בית"ר. אם לשפוט על פי הפרסומים בתקשורת, גיידמק מתכוון להביא עוד מספר לא מבוטל של שחקנים ישראלים וזרים בכירים. אם יבואו השחקנים הנכונים, גם דרך טלפון הם יכולים להשיג מקום באירופה דרך הליגה הישראלית החלשה. ברגע שתיבנה הקבוצה בזכות השם, אפשר יהיה לשחרר את פרננדז מתפקידו ולהביא מאמן מוכשר שיצעיד את הקבוצה קדימה, קבוצה שתדבר בזכות הישגים ולא שמות. עד אז, אוהדי בית"ר צריכים להמתין בסבלנות. אם סבלנותם פוקעת, רק שיזכרו לרגע בימי אוחנה הלא כל כך רחוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully