וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסכנין זועמים: "פעם התנהגו ככה בדרום אפריקה"

עלי גאלי

16.12.2005 / 11:23

הקבוצות שמגיעות לשחק באצטדיון הדנדש "אל דוחא" לא עוברות בתוך העיר סכנין, שם מאשימים את המשטרה בגזענות

ביום שני, כשתגיע מכבי פ"ת למשחק החוץ בסכנין, היא אמורה להיתקל בפרוצדורה מוזרה. מתברר שאוטובוס השחקנים של הקבוצות האורחות המגיעות לאיצטדיון "אל דוחא" מכוון על ידי משטרת משגב לכביש צדדי, ושם הוא מוברח בדרך מילוט - חלקה מרוצפת כורכר וחלקה עוברת בחורשת זיתים - עד לכניסה לאיצטדיון.

מנהל האצטדיון, חמיד גנאים, אמר אתמול: "אני לא מבין איך האחראים על משטרת משגב לאוטובוס של הקבוצה האורחת להיכנס דרך כביש סכנין הראשי, כמו שבני סכנין עצמה נכנסת למגרשים של 11 קבוצות בארץ. צריך לתת לקבוצות שבאות לסכנין לעבור בכניסה הראשית, כדי שיכירו את העיר ואת אנשיה. פעם התנהגו ככה בדרום אפריקה, עם אפרטהייד שמפריד בין שחורים ולבנים. נשמח שהשחקנים יעברו בעיר ויכירו אותנו מקרוב".

גם הסעות האוהדים של הקבוצות האורחות נתקלות בנוהל דומה, ומוברחות לדרך המילוט. לעיתים קרובות עוקבים אחרי ההסעות המאורגנות אוהדים במכוניות פרטיות, וזו סיבה נוספת לזעמם של אנשי סכנין. בעלי עסקים טוענים שכתוצאה מהנסיעה בדרך החלופית נגזל מהם קהל קונים פוטנציאלי וכתוצאה מכך, "אין תועלת כלכלית בכך שסכנין משחקת במגרש ביתי".

יו"ר הקבוצה, מאזן גנאים, אמר אתמול ל"הארץ": "אני מאוד מופתע ממה שסיפרתם, ומקווה שהמשטרה תתעשת ותנהג במגרש בסכנין כפי שהיא נוהגת בכל הארץ. סכנין עדיין בתחומי מדינת ישראל, רחובותיה פתוחים ומלאים בכלי רכב של יהודים מכל הארץ, שמתקבלים בסבר פנים יפות. אין שום הגיון לנהוג אחרת עם קבוצות אורחות".

דובר מרחב משטרת הגליל, סנ"צ קובי דוד, הגיב: "אנו מכוונים את אוטובוס שחקני הקבוצה האורחת לכביש המילוט מסיבה פשוטה: למנוע מהאוטובוס להיתקע בפקק הכביש הראשי של סכנין, מה שיעכב אותם שעה וחצי. בקשר לאוהדים המגיעים במכוניות פרטיות - אין דרך לזהות אותם כאוהדי הקבוצה האורחת. באופן עקרוני אנחנו מעוניינים שאוהדי קבוצות אורחות ייכנסו לסכנין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully