וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל שב לקדמותו?

יואב בורוביץ'

16.12.2005 / 14:15

הכל שוב תיקתק במכבי ת"א, וטל בורשטיין נתן קאמבק נפלא וסיים שני בדירוג ה-MVP של השבוע ביורוליג. הלפרין במקום החמישי

אסור להספיד את טל בורשטיין גם אם הישראלי הטוב היחיד במכבי תל אביב, מלבד דרק שארפ, טיפח מנהג משונה: לפתוח בצורה חלשה כמעט כל עונה. להגנתו של בורטשיין ייאמר שכבר חמש שנים הוא לא נהנה ממנוחה נכונה, אבל הקיץ האחרון הגדיש את הסאה גם במובן זה: מחנה אימונים ארוך ומפרך של הנבחרת לפני טורניר ההזדמנות אחרונה ואליפות אירופה סחטו מהכוכב את טיפת הזיעה האחרונה. בורשטיין זרח במדים הלאומיים, אבל במכבי נראה עד כה אנמי ומתוסכל. הוא קולע ביורוליג 5.5 נק' בממוצע - חטא בל ישוער בהתחשב בכשרונו.

יתכן ואמש, בניצחון 78:88 של מכבי ת"א בחוץ מול ברצלונה, התהפכה העונה של מכבי. כבר מהפתיחה שיחק בורשטיין באסרטיביות מפתיעה וצבר 16 נקודות במחצית הראשונה. ברבע השלישי, כשברצלונה מתקרבת, הוא סתם את הגולל עם 7 נק' נוספות. בורשטיין הפגין ביטחון גבוה וראוי בקליעה, בכניסה ובמסירה.

הקרדיט על הניצחון הגדול לא נזקף רק לזכותו. ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון שיחקו נפלא יחדיו, ומאמץ הגנתי כולל גרם לקבוצה הביתית להיראות נחותה. היתה זו הופעה לדוגמה ולמופת, שכללה ריצה, דיוק, אתלטיות ואינטנסיביות, שכל כך איפיינו את מכבי ת"א בשנתיים האחרונות.

מכבי זינקה מיד באולם הקטאלוני ליתרון 0-8 ולא הפנתה ראשה לאחור. ברבע השני זה הגיע ל-15-32, ובהמשך התקרבה בארסה רק עד כדי שמונה נקודות. ברצלונה נראתה נלעגת. השם העצום של המועדון אינו מכסה על בחירת שחקנים תמוהה ומגוכחת, ערב רב של ברנשים חסרי יכולות אתלטיות בסיסיות.

בשלבים מסויימים החל פוצ'קה לשחק כדוריד, כאשר נתקל בבאסטון. באזילה ומרקונאטו אינם ראויים לשום אזכור, ושאמונד וויליאמס אינו מספיק. המאמן איבאנוביץ' חייב בחשבון נפש על ניהול משחק שעבר זמנו.

בכל אלה אין כדי להפחית מהישגה של מכבי ת"א, ובבוודאי מהפיקחות והפיכחון של פיני גרשון, שלא נכנע לביקורות הקשות של השבועות האחרונים. מעל לכל היה זה טל בורשטיין שהתנשא מעל עצמו ושיחק משחק מושלם, לנגד עיניו של לארי בירד.

בורשטיין והלפרין בין מצטייני היורוליג

היכולת המצוינת של טל בורשטיין לא נעלמה מעיניהם של אנשי היורוליג, והישראלי זכה במקום השני בדירוג ה-MVP של השבוע. סקוני פן הפתיע עם 27 נקודות (11 מ-11 מהקו) ו-5 חטיפות בניצחון 71:71 של ציבונה באיסטנבול מול אפס פילזן, וזכה בתואר ה-MVP של המחזור.בורשטיין על 24 נקודותיו, 7 ריבאונדיו ו-6 אסיסטיו קיבל כבוד גם הוא, כאמור, עם המקום השני. טורצ'ן קיבל את המקום השלישי, ולואיס סקולה את הרביעי, בעוד יותם הלפרין מגיע במקום החמישי המאוד מכובד אחרי שקלע 21 נקודות מול בנטון טרביזו של דיוויד בלאט, שלא התקשתה לנצח 66:81 את לובליאנה של הגארד הישראלי.

"אנחנו עדיין חושבים על הפיינל פור" (וואלה! ספורט)

כוכב המשחק, טל בורשטיין, שקבע שיא יורוליג אישי בנקודות, אמר בסיום: "מה שעשה את ההבדל זה ההגנה, הנחישות והרצון לנצח. היינו בתקופה לא הכי טובה, אני לא אומר שכל הבעיות נפתרו, אבל אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. זה ניצחון יפה וחשוב מאוד מול קבוצה שגם היא במצב לא הכי טוב. אנחנו ומקווים שנמשיך לשחק כך".

"הגיע הזמן שאתן משחק טוב, אבל אני חושב שהוא הגיע בשלב קצת מאוחר מדי בעונה עבורי. קל יותר להתחיל את המשחק בחמישיה".

פיני גרשון היה נלהב אחרי המשחק ואמר "זה אחד הנצחנות הגדולים שלנו בכל הזמנים". "אי אפשר לשפוט אותנו לפי המשחקים עד עכשיו, כמו שאי אפשר לשפוט אותנו אחרי הניצחון הזה" הוסיף. "ידעתי שכשבורשטיין יחזור לכושר, כל הרמה של הקבוצה תחזור להיות כמו מקודם. היתה לנו הגנה מצוינת והצלחנו לעצור את שאמונד וויליאמס, וכשאתה עוצר את הרכז הרבה יותר קל לעצור את שאר הקבוצה".

"בארסה היא קבוצה חדשה עם שחקנים חדשים ומאמן חדש", ניסה מייסיאו באסטון להסביר אצ החולשה של הקטלונים. "זה קשה להתחבר במהירות, אבל יש שם חבר'ה טובים ואני בטוח שהם יחזרו להילחם על המקומות הראשונים בבית".

"לנו יש עונה עם יותר מדי עליות ומורדות, בין היתר בגלל פציעות, כמו שלי לדוגמה. אבל אנחנו בדרך הנכונה, והמטרה היא עדיין הפיינל פור. יהיה בהחלט נחמד לקבוע שיא עם אליפות שלישית ברציפות".

דושקו איבנוביץ', מאמן ברצלונה: "הקבוצה שלי זקוקה ללב. הפסדנו כי התחלנו את המשחק בפחד, וזה מפריע לי. הפתיחה של המשחק סימנה את ההמשך ובשום שלב לא היו לנו הכוח או היכולת לחולל מהפך. יש לנו כמה שחקנים בסגל שלא יכולים לשמור במשך 24 שניות ונשברים אחרי 15 או 16. פוצ'קה צריך להתאמץ יותר וגאסול יכול לתרום לנו בדקות המכריעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully