וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א כבר לא מטיילת בליגה

11.12.2005 / 22:08

האלופה נראתה רע בזיסמן וניצחה את ר"ג 82:90 רק בזכות השלשות של דרק שארפ. הגליל ניצחה בנוקיה, ירושלים ברמת השרון

המחזור השישי בליגת העל בכדורסל התקיים הערב במלואו. במשך שלושה רבעים נראה היה שאולי בסיום המחזור לא תישאר בליגה קבוצה במאזן מושלם, אבל מכבי ת"א, שקיבלה פייט ענק מעירוני ר"ג, יצאה מזה עם ניצחון 82:90.

הפועל ת"א לעומתה, נמצאת עמוק בבוץ אחרי הפסד 84:74 לגליל בהיכל נוקיה. עוד קבוצה שנמצאת בצרות צרורות היא בני השרון, שהצליחה לתת לנהריה פייט, אבל התפרקה ברבע האחרון בעים שרה והפסידה 57:79. מכבי ראשל"צ השיגה ניצחון בית חשוב על מכבי גבעת שמואל. רוני בוסני ורמת השרון מתחו את אדלשטיין וירושלים במשך שלושה רבעים, אבל הפסידו 98:86.

הפועל ת"א – גליל עליון 84:74

הפועל ת"א חזרה להיכל נוקיה, שבאופן לא מפתיע היה כמעט ריק. האורחים מהגליל, שגם הם לא מצויים בתקופה הכי טובה, פתחו במשחק התקפה מבולבל ונותרו בסקור נמוך. הפועל ת"א מהצד השני, נהנתה מרבע ראשון מצויין של מושון יעקוסי, שהוביל אותה ליתרון 12:21 בסוף הרבע הראשון.

הגליל התעוררה מאוחר מדי, אולי אחת הסיבות לכך היא הטירונות של ליאור אליהו, שלא היה ממש מפוקס. למזלו, היה לו את יוגב אוחיון לצידו, שקלע שתי שלשות מהירות ואת סשה בראטיץ', שהשלים ריצת 0:10 כדי לעשות מהפך ולהוביל 21:22. הסרבי של הגליל, שגם הוא היה רדום ברבע הראשון, המשיך למצוא את הטבעת בכל הזדמנות ודאג לשמור על היתרון של הגליל, שהובילה בהפסקה 32:36.

הגליל סבלה מיום חלש יחסית של אוצ'ה נסונוו, אבל המשיכה להינות מסשה בראטיץ' גם ברבע השלישי. אחרי ששמרה על היתרון מהמחצית, בראטיץ' העלה אותה ל-43:50, 3:30 דק' לסיום הרבע. הפועל ת"א המשיכה להסתבך עם ההגנה של הגליל ולא הגיעה למצבי קליעה ראויים, עד שהגיעה השלשה הראשונה של גרי גנדל, שצימקה למינוס 4. האורחים דאגו להחזיר לעצמם את הפער הבטוח מהר מאוד וסיימו את הרבע השלישי ביתרון 49:56.

ג'ייסון סטרייט, עושה המשחק של הגליל, היה חלש מאוד הערב, אבל נהנה ממשחק מצויין של בראטיץ' ואוחיון. בהפועל ת"א לעומת זאת, מרכוס האטן היה היחיד שבלט. הוא אמנם קלע 31 נקודות, אבל רשם כמה החטאות קריטיות וכך היה ברור שהמשחק הזה הוא של הגליל. היתרון שלה רק הלך וצמח לאורך כל הרבע. 2 דקות לסיום המשחק, יוגב אוחיון קלע שלשה וקבע 61:72, מה שהבטיח לגליל את הניצחון. המארחים עוד הצליחו לצמק בגארבאג' טיים, אבל גליל הייתה זו שרשמה ניצחון שלישי העונה, 74:84.

יוגב אוחיון היה השחקן המצטיין בגליל עליון עם 24 נקודות (80 אחוזים מהשדה), 6 ריבאונדים ושלושה אסיסטים. סשה בראטיץ' סיים עם 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, ליאור אליהו 17 ו-8 ריבאונדים ונסונוו 10 נקודות. מרכוס האטן סיים עם 31 נקודות ו-7 ריבאונדים להפועל ת"א, מושון יעקוסי (13 ריבאונדים) וארז כץ הוסיפו 10 נקודות כל אחד.

עירוני נהריה – בני השרון 57:79

אם היינו חוזרים אחורה למחזור הראשון של הליגה, המשחק הזה היה זוכה לתואר המשחק המרכזי של המחזור. בפועל, מדובר בשתי קבוצות שעברו כמה מפלות קשות בחודשים האחרונים.

הפעם, כנראה שנהריה תנצל את יתרון הביתיות בעין שרה, כל לפחות זה נראה במחצית הראשונה, אותה היא סיימה ביתרון 26:33. בני השרון עוד הצליחה לשמור על משחק צמוד ברבע השלישי, שהסתיים בחמש נקודות הפרש לנהריה, אבל הבריחה הגדולה של המארחים הגיעה ברבע האחרון, בו הם קלעו 30 נקודות לעומת 13 בלבד של בני השרון.

קורי קאר הצטיין בנהריה עם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות. ברק פלג סיים עם 15, אבי סוכר 14 ועמית בן דוד 10. אונייקווה בלט בבני השרון עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, טרנס רנצ'ר הוסיף 19 נקודות ועוסמן סיסה סיים עם 10.

רמה"ש – הפועל ירושלים 98:86

הפועל ירושלים היא אחת הקבוצות היחידות נכון להיום, שאפשר להגיד שמצבן טוב. אחרי הניצחון על הכוכב האדום בשבוע שעבר ולפני המשחק מול לה מאן השבוע, התחממו הירושלמים לקראת גביע יול"ב בקרית הצעירים אצל רמת השרון.

המארחים עלו עם שני זרים חדשים, ברנדון יוז ופטריק אוקאפור, שנראו מעט חלודים בהתחלה מול הקבוצה של ארז אדלשטיין, שהובילה 19:27 בסיום הרבע הראשון. טרנס שאנון, הזר היחיד שמספק השנה את הסחורה ברמת השרון, דאג להשאיר אותה במשחק. מהצד השני, למריו אוסטין לא היה מאצ' אפ באיזור הצבע והגבוה של הפועל ירושלים חגג והוריד אותה למחצית ביתרון 42:51.

מתן נאור קלע שלשה בתחילת הרבע השלישי כדי להעלות את ירושלים ל-45:56, אבל שאנון, תומר אטלס (דקות טובות) וגם ג'רמי וויל נלחמו בשיניים והורידו ל-60:65. ארז אדלשטיין לקח פסק זמן, הפועל ירושלים דאגה לא לאבד את עצמה וסיימה את הרבע ביתרון 66:74.

רמת השרון המשיכה לעשות צרות וברבע האחרון גם פטריק אוקאפור התעורר, כדי לצמק ל-81:78. מאיר טפירו ותמאר סליי, דאגו להשאיר את היתרון אצל הירושלמים. אותו תמאר סליי, נתן סיומת אדירה במאני טיים במשחק הטוב ביותר שלו השנה ודאג להבטיח את הניצחון של קבוצתו דקה לסיום, כשקבע בשלשה 84:98 והשלים ריצה מדהימה של 6:17.

תמאר סליי הוביל את קלעי ירושלים עם 22 נקודות, ג'נקינס ואוסטין קלעו 18 כל אחד, מייסון 15 וטפירו 12. טרנס שאנון קלע 23 נקודות לרמת השרון, יוז ואטלס קלעו 11 כל אחד ואוקאפור סיים עם 10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכבי ראשל"צ – גבעת שמואל 69:72

מכבי גבעת שמואל, שרשמה במחזור הקודם את ניצחונה הראשון העונה, הגיעה למשחק ללא וויין וואלאס הפצוע וראתה את הקבוצה הסימפטית מראשל"צ עולה ליתרון של 8:24 בסיום הרבע הראשון.

מאמן גבעת שמואל, ננו גינזבורג, הבין שהישועה תגיע מהישראלים הוותיקים שלו ואכן אורן אהרוני ומשה ברנר נתנו רבע שני מצויין ודאגו לצמק ל-33:27. ההתקפה האחרונה במחצית הייתה של ראשל"צ ועומר סניד קבר שלשה מטורפת מטווח NBA, כדי להעלות את ראשל"צ ליתרון 27:36.

השלשה של סניד החזירה את המוטיבציה לשחקני מכבי ראשל"צ, שחזרו להוביל בפער דו ספרתי לאורך כל הרבע השלישי. דרור כהן צימק בסיומו ל-59:48. טימי באוורס ורון סליי נתנו רבע אחרון מצויין עבור הגבעה, שהצליחה לצמק ל-70:67 שתי דקות לסיום וליצור מותחן אמיתי במאני טיים. שני הצדדים ביצעו טעויות קריטיות בהתקפה בדקה האחרונה ולא השיגו נקודות מהשדה. ג'ון גילכרייסט נשלח לקו העונשין לקראת סיום והעלה ל-67:72, מה שהבטיח לראשל"צ את הניצחון.

ראיין סידני הוביל את קלעי ראשל"צ עם 15 נקודות (7 מ-8 ל-2), אור איתן 14, עומר סניד 13 וג'ון גילכרייסט 11. טימי באוורס סיים עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים בגבעה. דרור כהן קלע 16 ורון סליי סיים עם 14 נקודות.

עירוני רמת גן – מכבי ת"א 90:82

וויל סולומון, שנפצע בכתף באימון של מוצ"ש, לא התלבש למשחק וקירק פני נרשם במקומו. כולם מדברים על תפקודו של סולומון במכבי ת"א, אבל מה קורה לקבוצה כשהוא לא על הפרקט?

עירוני ר"ג פתחה עם טונג'י אוואג'ובי ואיתי לב שהיו בספק ולא ממש ספרה את מכבי ת"א כשעלתה ל-0:8. סל השדה הראשון של אלופת אירופה בזיסמן הגיע אחרי שלוש דקות בלבד, משלשה של בורשטיין, אבל ר"ג המשיכה בשלה ועלתה ל-7:17, 6 דקות מפתיחת הרבע. כעבור דקה, ג'ייסון גארדנר כבר העלה ל-10:22 בשלשה. ניקולה וויצ'יץ', שדי התקשה ברבע הראשון מול יוני ניר, קלע פעמיים מהעונשין בסיום הרבע כדי לצמק ל-16:22.

ההגנה של מכבי ת"א המשיכה לפנק את טונג'י אוואג'ובי וחבריו גם ברבע השני. אם בתחילתו נראה היה שמכבי ת"א חוזרת לעמה לאט לאט, הרי שהשליטה של הרמת גנים בריבאונד ואיבודי הכדור החוזרים של מכבי ת"א השאירו אותה עמוק בבוץ, כשאוואג'ובי קובע 23:36, אחרי 4 דקות וחצי. גם פסקי הזמן והסלים המשוגעים של אנתוני פארקר, לא עזרו למכבי ת"א. 2:35 דק' למחצית, הקהל בזיסמן כבר לא ידע את נפשו מרוב אושר, כששלשה נוספת של גארדנר קבעה 28:44. מכבי ת"א התעוררה מעט בשניות הסיום ורצה 1:8 כדי לצמק ל-45:36, אבל עוד שלשה של ג'ייסון גארדנר עם הבאזר, קבעה את תוצאת המחצית, 36:48 לרמת גן.

אם מישהו חשב שמכבי ת"א תפתח את הרבע השלישי בסערה, הוא כנראה לא מעודכן - הקבוצה פשוט נמצאת במשבר. רמת גן הצליחה לשמור על היתרון שלה והובילה 42:54 אחרי 5 דקות. רק בשלב הזה הצליחה מכבי ת"א להעביר הילוך, שלשה של דרק שארפ ועוד שני סלים של פארקר הובילו אותה לריצת 3:10, כדי לצמק ל-57:52. המהפך המיוחל של מכבי ת"א הגיע שתי דקות לסיום הרבע השלישי. שלשה נוספת של שארפ צימקה ל-60:59 ובהתקפה הבאה, אנתוני פארקר העלה ל-60:61. מייד לאחר מכן, שארפ הוסיף עוד שלשה כדי להעלות ל-60:64.

למרות שאיבדה את היתרון, עירוני ר"ג לא נבהלה והמשיכה להילחם ברבע האחרון וטונג'י אוואג'ובי החזיר לה אותו בגדול, כשסיים ריצת 0:5 והעלה ל-66:71. דרק שארפ הוכיח שוב ושוב שהוא תמיד יהיה במקום הנכון וברגע הנכון כדי לקלוע עוד שלשה, מכבי חזרה ל-71:71, אבל זה היה כל כך קשה. אז מה הפיתרון? קירק פני. הניו זילנדי, שבקושי שותף, עלה לפרקט ברבע האחרון וקלע מייד 8 נקודות (שתי שלשות) כדי להעלות ל-73:81. דרק שארפ השלים את העבודה במאני טיים ומכבי ת"א יצאה מזה עם ניצחון 82:90 בזיסמן.

דרק שארפ הוביל את קלעי מכבי ת"א עם 22 נקודות (6 שלשות), אנתוני פארקר הוסיף 17 (ו-5 חטיפות), וויצ'יץ' 14, בורשטיין 12, באסטון 11, פני 9 וששון 5. ג'ייסון גארדנר קלע 19 לרמת גן (4 מ-5 לשלוש). טונג'י אוואג'ובי 18, איתי לב 11, וקווין רייס 10 הירבו לקלוע לרמת גן.

עוזר מאמן מכבי ת"א דן שמיר, אמר בסיום לספורט 5: "אנחנו לא בימים הכי טובים שלנו, אפשר לראות את זה. אנחנו שמחים שבחצי השני שיחקנו ביותר אינטנסיביות ועצרנו בהגנה את מי שרצינו. יש לנו עוד הרבה מה לעשות, ונקווה שנעבור את התקופה הזאת. אנחנו חייבים להעלות את רמת הביצוע שלנו".

איתי לב מעירוני ר"ג: "היינו יותר טובים, ואם היינו טיפה יותר עמוקים בספסל היינו גם מנצחים. יש להם שחקנים פשוט יותר טובים, וזה מה שהכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully