וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה בטוחה בעצמה

9.12.2005 / 22:58

ארגנטינה לא מפחדת לאחר שהוגרלה לבית עם הולנד, חוף השנהב וסרביה, "הכל בידיים שלנו". הצרפתים נזהרים משאננות, והגרמנים מאושרים

מונדיאל 2006 ייצא לדרך בגרמניה בעוד חצי שנה ובהגרלת הבתים שהתקיימה בלייפציג נכחו 11 אלף צופים. כמו במונדיאל הקודם, 32 הנבחרות המשתתפות חולקו ל-8 בתים, 4 נבחרות בכל בית. בתום ליגה בת סיבוב אחד יעלו שתי הנבחרות הראשונות מכל בית לשמינית הגמר, ומכאן והלאה המשחקים יהיו בשיטת נוק-אאוט. המונדיאל יצא לדרך ב-9 ליוני במינכן, כאשר משחק הגמר ייערך בדיוק חודש לאחר מכן בברלין.

ואלו הם שמונת הבתים שהורגלו:

בית 1: גרמניה, אקוואדור, פולין, קוסטה ריקה

בית 2: אנגליה, פרגוואי, שבדיה, טרינידד וטובאגו

בית 3: ארגנטינה, חוף השנהב, הולנד, סרביה ומונטנגרו

בית 4: מכסיקו, אנגולה, פורטוגל, איראן

בית 5: איטליה, גאנה, צ'כיה, ארה"ב

בית 6: ברזיל, אוסטרליה, קרואטיה, יפן

בית 7: צרפת, טוגו, שוויץ, דרום קוריאה

בית 8: ספרד, תוניסיה, אוקראינה, סעודיה

גרמניה וקוסטה ריקה יפתחו את החגיגה

המשחק הראשון במונדיאל, ב-9 ליוני, יפגיש בין המארחת גרמניה לקוסטה ריקה ויתקיים ב"אליאנס ארנה" במינכן. באותו היום תתמודדנה גם אקוואדור ופולין במשחק השני בבית 1.

המשחק שיפתח את בית 3, בית המוות, יפגיש בין ארגנטינה לחוף השנהב ויתקיים ב-10 ליוני בהמבורג. הקרב המסקרן של שלב הבתים, המפגש בין ארגנטינה להולנד, יתקיים ב-21 ליוני בפרנקפורט.

המשחק שיפתח את בית 2 יפגיש בין אנגליה לפרגוואי ויתקיים ב-10 ליוני בפרנקפורט. מנג'ר נבחרת אנגליה, סוון גוראן אריקסון, יפגוש את בני ארצו השבדים ב-20 ליוני בקלן.

מכסיקו ואיראן יפתחו את המשחקים של בית 4, כשיתמודדו בינהן ב-11 ליוני בנירנברג. בבית 5, המשחק הפותח יהיה בין איטליה לגאנה ויתקיים ב-12 ליוני בהאנובר.

ברלין תארח ב-13 ליוני את משחק הפתיחה של בית 6 שיפגיש בין אלופת העולם ברזיל לקרואטיה. באותו היום, ייפגשו יריבותיה של ישראל בשלב המוקדם, צרפת ושוויץ, במשחק הפותח של בית 7. משחקי בית 8 יחלו רק ב-14 ליוני והמשחק הראשון יפגיש בין ספרד לאוקראינה בלייפציג.

בספרד חושבים קדימה

כצפוי, היו לא מעט תגובות בכל מיני סגנונות להגרלת המונדיאל הקרוב. כרגיל, יש את אלו שמרוצים, אלו שפחות, אחרים שמנסים להפגין בטחון וגם כאלה שמנסים להוריד ציפיות.

בספרד רגועים מאוד מההגרלה שציוותה אותם עם אוקראינה, תוניסיה וסעודיה, כל כך רגועים שחושבים כבר על השלבים הבאים. "זה בית טוב עבורנו, ואנחנו פייבוריטים לעלות יחד עם אוקראינה", אמר מאמן הנבחרת לואיס ארגונייס. "מארקה" בחר ללכת עם כותרת ראשית באתר שמבשרת "ברזיל מחכה ברבע הגמר", ובהמשך להסביר שבשמינית תפגוש ספרד את צרפת או שוויץ.

התקשורת הצרפתית נזהרת מאוד לא להיכנס לשאננות ומזכירה את הכשלון הקולוסאלי בגביע העולם הקודם, שם הטריקולור, שהגיעו כאלופי העולם, לא עברו את הסיבוב הראשון ולא הבקיעו שער. "שוויץ, דרום קוריאה וטוגו בונות בית לא פחות קשה מזה של 2002, אז חווינו התמוטטות היסטורית", כותב הל'אקיפ, שלא שוכח להזכיר שהצרפתים לא הצליחו לנצח את שוויץ בשני המפגשים שלהם בבית "הישראלי" במוקדמות.

באנגליה דיוויד בקהאם מנסה גם הוא להוריד את מפלס השאננות לאחר הגרלה שמוגדרת בתקשורת האנגלית כנוחה, עם יריבות כמו שבדיה, פרגוואי וטרינידד וטובגו. סוון יוראן אריקסון פוגש שוב את מולדתו השבדית, מולה לו ולאנגליה יש היסטוריה של כשלונות, ובקס יזכה לעמוד מול מי שחלק איתו לא מעט רגעים של תהילה במנצ'סטר יונייטד - דוויט יורק מטרינידד וטובגו. "רק מלראות את ההגרלה של המונדיאל אני מתרגש לקראת הטורניר", סיפר בקהאם. "כמו שאומרת קלישאת הכדורגל - אין משחקים קלים. אבל אני מאמין שאם נשחק כפי שאנו יכולים, אפשר בהחלט לזכות בגביע העולם". טוב, את זה אומרים בממלכה כל ארבע שנים.

בגרמניה מתקשים לרסן את החיוכים לאחר שאלילת המזל (או אלילת פיפ"א, לחילופין) סידרה להם בית קליל עם אקוואדור, פולין וקוסטה ריקה. "כמובן שיכול היה להיות הרבה יותר גרוע", אמר המאמן יורגן קלינסמן המאושר. "ההגרלה הייתה טובה אלינו, ואנחנו מרגישים טוב בבית הזה. יש לנו הרגשה מצוינת".

בבית 3, שזכה מהר מאוד לכינוי בית המוות, כל הנבחרות מתחרות ביניהן כבר מעכשיו על הזכות להחמיא כמה שיותר ליריבות. כולן מסוכנות והכל פתוח - זה המוטיב החוזר. בארגנטינה מנסים להרגיע ואומרים: "הכל בידיים שלנו. אנחנו חזקים ועל כולם להיות אופטימיים"; ואן באסטן טוען כי "לא איכפת לי להתחיל את הטורניר עם משחקים קשים, כי ככה ישר יודעים מול מה אתה עומד. אנחנו מרגישים מאוד בבית כאן בגרמניה"; וגם בסרביה ובחוף השנהב מבהירים שלמרות הכל הם מאמינים ביכולתם להמשיך הלאה.

בית חזק נוסף הוא בית 5, שם ישחקו איטליה, צ'כיה, ארה"ב וגאנה. "אנחנו בבית קשה אבל מרתק", אמר מרצ'לו ליפי. "צ'כיה וארה"ב אפילו מדורגות לפנינו, אבל רק במונדיאל נראה מי טובה יותר. ולא כדאי גם לזלזל בגאנה, שידועה כברזיל של אפריקה. בכל מקרה, כמאמן הנבחרת אני לא יכול להרשות לעצמי לפחד מאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully