וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים סינים עם פוטנציאל גדול

דני בורשבסקי

2.12.2005 / 13:26

שחקן הסנוקר דינג ג'ונהוי ושחקן הפול וו צ'יאה-צ'ינג הם שני השמות הגדולים של הדור הבא בביליארד העולמי

בעולם הסנוקר נדהמו לראות בשנה שעברה ילד סיני שעוד לא מלאו לו 18, מנצח בטורניר דירוג ועוד את סטיבן הנדרי האגדי. מדובר בדינג ג'ונהוי, אחת התקוות הגדולות של הספורט הסיני והסנוקר בפרט. הא התחיל לשחק בגיל 9 כשהסתקרן לדעת איך אביו מעביר את הערבים עם חבריו ומאז הוא מתאמן 8 שעות ביום.

אחרי אותו ניצחון על הנדרי לעיני 1,500 צופים בבייג'ינג ועוד 100 מיליון בטלוויזיה, הפך ג'ונהוי לדבר המרענן ביותר של הסנוקר בשנים האחרונות. הוא עדיין רחוק מהעשיריה הראשונה בעולם ועדיין משחק במוקדמות של טורנירי הדירוג, אבל מומחים טוענים כי זה רק עניין של הזמן, עד שהילד הסיני יתחיל לפרק שולחנות באופן קבוע באולמות הנחשבים ביותר באנגליה. בינתיים, הוא מעביר את הזמן בין הטורנירים באקדמיה לסנוקר בנורת'המפשיר, שם הוא מתאמן עם אלוף העולם לשעבר פיטר אבדון ועם ג'יימס וואטאנה. השנה הוא כבר ניצח בטורניר המוקדמות של אליפות בריטניה הפתוחה ועלה להגרלה הראשית.

ג'ונהוי, שכבר בגיל 15 זכה באליפות העולם עד גיל 21 בלטביה, הוא למעשה שחקן הסנוקר הבכיר ביותר מאז ג'יימס וואטאנה התאילנדי, שהגיע לשיאו ב-1995 ומאז דעך. בתוןר ילד מתגבר, הוא גם זכה במדלית הזהב במשחקי אסיה ועלה לחצי גמר אליפות העולם לחובבנים. הוא גם השחקן השני הצעיר ביותר שזוכה בטורניר דירוג. בעונה שעברה הוא גם ניצח שני משחקים בגביע רייליס (מרקו פו וקן דוהרטי) וגם עלה לסיבוב השני באליפות בריטניה הפתוחה אחרי ניצחון על טוני דראגו.

אלוף עולם בן 16

כשמדברים על הפול, השחם החם ביותר כיום בזירה העולמית הוא שחקן בן 16 מטאיוואן, וו צ'יאה-צ'ינג שמו. בניגוד לעמיתו הסיני מהסנוקר, מדובר בילד צעיר יותר שכבר זכה בשני התארים העיקריים של הפול ב-2005: אליפות העולם ב-8 בול וב-9 בול.

בעולם הביליארד עוד לא יודעים איך "לאכול" את ילד הפלא הטאיוואני. הכינוי "הגאון" הודבק לו כבר שזכה בטורניר הנוער הראשון שלו, אבל אף אחד לא ציפה לראות אותו עושה קרקס בשני טורנירים כל כך חושבים בזירה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully