וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדיניו שחקן השנה באירופה

28.11.2005 / 21:57

כוכבה של ברצלונה ונבחרת ברזיל, קיבל את כדור הזהב בטקס חגיגי שהתקיים בפאריז. רונאלדיניו הקדים את למפארד וג'רארד

זה היה צפוי, אבל מהערב (שני) זה רשמי. רונאלדיניו זכה לתואר כדורגלן השנה באירופה וקיבל את כדור הזהב בטקס חגיגי שהתקיים בפאריז.

תואר כדורגלן השנה נקבע לפי הצבעותיהם של עיתונאים מרחבי היבשת וכתבי המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול". פרנק למפארד מצ'לסי זכה במקום השני וסטיבן ג'רארד מליברפול היה השלישי.

שחקנה הברזילאי של ברצלונה השלים למעשה דאבל, אחרי שזכה בחודש דצמבר האחרון בתואר כדורגלן השנה של פיפ"א, בהצבעה שנערכה בקרב מאמנים לאומיים מרחבי הגלובוס.

נקודות ציון בקריירה של רונאלדיניו

1980 - נולד ב-21 למרץ בפורטו אלגרה, ברזיל בשם רונאלדו אסיס דה מוריירה כאחיו הצעיר של כדורגלן נבחרת ברזיל לשעבר רוברטו.

1997 - הוביל את נבחרת ברזיל עד גיל 17 לזכייה באליפות העולם במצרים והיה מלך השערים בטורניר.

1998 - קיים הופעת בכורה בליגת הבוגרים בברזיל במדי גרמיו, בה רשם חמישים הופעות.

1999 - הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת של ברזיל במשחק ידידות מול לטביה. בהמשך זכה עם ברזיל בקופה אמריקה וכבש את שערו הראשון בנבחרת מול ונצואלה.

2000 - מלך השערים בגביע הקונפדרציות עם 6 כיבושים.

2001 - חתם על חוזה לחמש שנים בפאריז סן ז'רמן. הופעת הבכורה שלו בקבוצה עוכבה בגלל מחלוקת בין הצרפתים לגרמיו על דמי המעבר. גרמיו קיבלה בסופו של דבר 4.5 מיליון דולר עבור רונאלדיניו.

2002 - זכיה במונדיאל עם ברזיל, כולל שער מרהיב מ-35 מטר במשחק רבע הגמר מול אנגליה.

2003 - היחסים של רונאדלינו עם מאמנו בפ.ס.ז', לואיס פרננדז, מתערערים. הקבוצה לא הצליחה לעלות לשלב הבתים בליגת האלופות ואחיו הסוכן רוברטו, מתחיל לנהל מגעים עם מנצ'סטר יונייטד . בסופו של דבר, ברצלונה מגישה את ההצעה הגבוהה ביותר וב-19 ליולי רונאלדיניו חותם בקבוצה הקטלונית לחמש שנים, תמורת 25 מיליון יורו. בספטמבר 2003 הוא כבש את שערו הראשון בבארסה בתיקו 1:1 מול סביליה. ואיזה שער זה היה - בומבה מ-30 מטר למשקוף ופנימה.

2004 - מסיים את עונתו הראשונה בברצלונה עם 14 שערי ליגה, אחרי שהוביל את הקבוצה לרצף של 17 משחקים ללא הפסד ולמקום השני בליגה. בעונה שלאחר מכן מניותיו של רונאלדיניו עולות אחרי ניצחון 0:3 על ריאל מדריד בסופר קלאסיקו ובחודש דצמבר הוא נבחר על ידי פיפ"א לשחקן השנה, כשהוא מקדים את תיירי הנרי ואנדריי שבצ'נקו. נבחרת במקום השלישי לתואר כדורגלן השנה באירופה.

מאי 2005 - הוביל את ברצלונה לאליפות ראשונה בספרד אחרי שש שנים.

יוני - קפטן נבחרת ברזיל, שזכתה בגביע הקונפדרציות אחרי ניצחון 1:4 על ארגנטינה בגמר.

אוגוסט - מאריך את חוזהו בברצלונה עד 2010.

ספטמבר - מוביל את ברצלונה לניצחון 0:3 נוסף על ריאל מדריד בסופר קלאסיקו, הפעם באיצטדיון הסנטיאגו ברנבאו. הוא מבקיע צמד פנטסטי, וזוכה למחיאות כפיים מהקהל של היריבה המושבעת.

נובמבר - זוכה בפרס כדורגלן השנה באירופה מטעם מגזין "פראנס פוטבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully