וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משתמשי הסמים באולימפיאדת טורינו ייאסרו?

28.11.2005 / 20:05

לפי החוקה באיטליה, כל אדם שמשתמש בסמים אסורים, כולל ספורטאים, ישלח למאסר. בוועד האולימפי מנסים למנוע אי נעימויות

שלושה חודשים לפני פתיחת אולימפיאדת החורף בטורינו, מארגני המשחקים עדיין לא הצליחו לפתור את אחת הבעיות הגדולות שנתקלו בה מול הממשלה האיטלקית.

על איזה רקע בדיוק? ההיסטוריה הלא רחוקה של אולימפיאדות החורף שפעה בספורטאים שהורחקו בגלל שימוש בחומרים אסורים. במקרים כאלה, הוועד האולימפי שלל מאותם ספורטאים את המדליות והרחיק אותם מהכפר האולימפי כדי להיענש בארצם. באיטליה, שתארח השנה את אולימפיאדת החורף, לא מתכוונים להסתפק הזה. לפי חוקי המדינה, כל אזרח או תייר שישתש בחומר אסור כלשהו, גם אם מדובר בסמים ממריצים, ייעצר מייד ובמקרים מסויימים ישפט למאסר.

בוועד האולימפי הבינלאומי לא ממש סומכים על טוהר הספורטאים ורוצים לחסוך צרות מאוד לא נעימות מבעוד מועד. יו"ר הוועדה המארגנת מריו פסאנטה אמר היום: "בעוד יומיים אפגש עם יו"ר הוועד האולימפי ז'אק רוג ואאעדכן אותו בהתפתחויות המו"מ מול הממשלה האיטלקית. לא יהיה שינוי בחוקה האיטלקית בגלל האולימפיאדה, אבל אני בטוח שנמצא פיתרון לבעיה. אני אופטימי".

הוועד האולימפי מתכוון לבצע במשחקים בטורינו 1,200 בדיקות סמים, כמות הגבוהה ב-45 אחוזים מזו שהייתה באולימפיאדת סולט לייק סיטי.

באיטליה דאגו השנה מאוד גם לגורלם של המשחקים עצמם, בגלל קיצוץ משמעותי של הממשלה בתקציב שיועד לאולימפיאדה. מריו פאסנטה הרגיע ואמר: "ההכנות הסתיימו אפילו חודש לפני הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully