וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר רב"טים

שימי ששון

28.11.2005 / 18:06

מחזור הרוקיז המצוין של העונה שעברה נתקל במחסום: אוקפור מאכזב, גורדון מדשדש, ג'וש סמית לא ממריא. רק דוויט הווארד ממשיך לרחף

דראפט 2004 ב-NBA, שעל הנייר לא הבטיח במיוחד, הפתיע והניב בציר משובח. אמקה אוקפור כיכב בשארלוט, בן גורדון ולואל דנג הובילו את הבולס לפלייאוף, דוויט הווארד התגלה כמכונת דאבל-דאבל, אנדרה איגודלה פתח בכל 82 משחקי העונה הסדירה בפילדלפיה, וג'וש צ'ילדרס השתלב יפה באטלנטה. אלא שכעת, בעונה השניה, אחרי שאפקט ההפתעה נעלם, נתקלים חלק מהצעירים המבטיחים בקשיים. לתופעה המוכרת יש אפילו כינוי בספורט האמריקאי: סופמור סלאמפ. לפניכם סקירה של מחזור 2004 ב-NBA.

המצטיינים

דוויט הווארד

הענק של אורלנדו הוא אחד היחידים שממשיך לפרוח. הפורוורד הפנטסטי פשוט הופך למפלצת אמיתית מתחת לסלים, בדומה לשחקן הנערץ עליו, קווין גארנט. ביוני 2004 הפתיעו המג'יק לא מעט אנשים כשבחרו בהווארד, אז תיכוניסט, במקום הראשון בדראפט, על פניו של אוקפור, שחקן הפנים המצטיין ואלוף המכללות עם קונטיקט. למרות זאת, הווארד לא התקשה להתבלט בקו הקדמי הרעוע של אורלנדו וסיים את שנתו הראשונה בליגה עם ממוצע של דאבל-דאבל, 12 נקודות ו-10 קרשים למשחק. השנה הווארד ממשיך להשתפר וכך גם הסטטיסטיקה האישית שלו: 14.6 נקודות ו-12.1 ריבאונדים למשחק, כשהוא ממוקם שלישי בליגה בריבאונדים ושני בליגה בריבאונד הגנה.

אנדרה איגודלה

בעונה שעברה הפתיע איגודלה, כשפתח בחמישייה בכל 82 המשחקים של פילדלפיה והתגלה כפרטנר אמיתי לאלן אייברסון. גם השנה איגודלה האתלטי הוא בורג חשוב במכונה של פילי, עם 12.5 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק, אבל בעיקר עם משחק הגנה משובח. משחק השיא שלו העונה הגיע מול טורונטו, עת הוא רשם 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, כולל 6 שלשות ו-72.7 אחוז מהשדה.

כריס דיוהון

בעונה שעברה הוא רשם ממוצעים צנועים של 6 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל השנה חל שיפור ניכר ביכולתו של דיוהון, שפותח בקו האחורי של הבולס לצידו של קירק היינריך. הוא רושם 10.4 נקודות ו-6.3 אסיסטים ב-34.3 דקות למשחק. את העונה החל הגארד בסערה, עם טריפל-דאבל של 18 נקודות, 12 אסיסטים ו-10 ריבאונדים. במשחק הבא רשם דיוהון דאבל-דאבל (10 ו-11) אבל נחלש בהמשך, עד שבשלושת המשחקים האחרונים של שיקאגו חזר לעצמו, עם ממוצעים של 16.6 נקודות, 7 אסיסטים ו-3 שלשות למשחק.

המאכזבים

אמקה אוקפור

אחרי שזכה בתואר רוקי העונה עם 15.1 נקודות ו-11 ריבאונדים למשחק, כולם ציפו מאמקה אוקפור שיפרוץ, ישתדרג, ויוביל את שארלוט לעונה טובה יותר מהקודמת, שאולי אפילו תכלול העפלה לפלייאוף. בינתיים, שארלוט מציגה יכולת טובה, אבל אוקפור פחות. מספרים של 13.7 נקודות ו-9.9 ריבאונדים הם אמנם לא רעים, אוקפור קולע באחוזים נוראיים מהשדה ומהקו והוא כבר לא השחקן הבולט בבובקטס המשתפרים. את העמדה הזאת תפס ג'רלד וואלאס.

בן גורדון

גם בן גורדון,כמו אוקפור, נחלש אחרי עונת רוקי מצוינת (בה זכה בתואר השחקן השישי של העונה), והיכולת הבינונית שלו מונעת ממנו מקום בחמישיה. יש לו אמנם 13 נקודות בממוצע למשחק, אבל גורדון קולע באחוזים נמוכים ולא תורם בקטגוריות אחרות. זו אחת הסיבות לפתיחת העונה של שיקגו, שבניגוד לציפיות לא מצליחה לרשום שיפור לעומת העונה שעברה.

המדשדשים

פרט לאוקפור וגורדון, גם שחקני שנה שניה אחרים מאכזבים. ג'וש צ'ילדרס, הגארד של אטלנטה, שבעונה שעברה צבר ממוצעים יפים של 10 נקודות ו-6 ריבאונדים, נחלש העונה בצורה דרסטית, עם 5.8 נקודות ו-3.6 ריבאונדים למשחק. חברו של צ'ילדרס בהוקס, ג'וש סמית', אלוף ההטבעות של האולסטאר האחרון, מרשים פחות מבעונה שעברה, עם 8.6 נקודות ופחות מ-5 ריבאונדים למשחק. שניהם איבדו את המקום הקבוע שלהם בחמישייה של אטלנטה האיומה. סבסטיאן טלפייר הגיע לליגה כהבטחה גדולה הישר ממגרשי האספלט של ניו יורק, אבל כמו בעונה שעברה, גם העונה הגארד המוכשר, לא מצליח להתניע את המכונית של הטרייל בלייזרס. למרות 10.6 נקודות ו-4.1 אסיסטים, טלפייר לא מרשים, ומשפץ את הסטטיסטיקה בהתפוצצות אחת לכמה משחקים.

ג'יי.אר סמית' מהניו אורלינס הורנטס, קולע 13.5 נקודות, אבל אינו ממלא את הציפיות ממנו. שון ליווינגסטון עדיין לא פתח את העונה בגלל פציעה, ולואל דנג משיקאגו, מהרוקיס המצטיינים של העונה שעברה, מתאושש מפציעה ופתח את העונה בצורה סבירה. ויש גם כאלה, כמו אל ג'פרסון מבוסטון ודורל רייט ממיאמי, שמראים ניצוצות של כישרון אבל עדיין לא מקבלים צ'אנס מהמאמנים. כשהם מקבלים את ההזדמנות לעיתים רחוקות, הם בהחלט מנצלים אותה. בטווח הארוך, הם עשויים לעקוף חלק מהשמות הגדולים יותר בדראפט 2004.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully