וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחזור אחד, קורינתיאנס

עמיאל רז

28.11.2005 / 15:22

הניצחונות של המוליכות, קורינתיאנס (1:3) ואינטרנאציונל (1:2 על פלמייראס) סגרו מחזור מרתק בליגה בברזיל. עמיאל רז מתאר

לא הרבה פעמים במהלך השנה, איצטדיון המורומבי מתמלא עד אפס מקום. אתמול זה קרה, כשאוהדי הטימאו העניקו למשחק אווירה מדהימה כשצבעו את האצטדיון בצבעי השחור לבן בעזרת מאות אלפי בלונים, חולצות ודגלי ענק.

עם תפאורה שכזו נראה היה שקורינתיאנס תדרוס את פונטה, שמסובכת עמוק במאבקי התחתית, אבל הקבוצה מקמפינאס הכינה לנו הפתעה כבר בדקה ה-16, כשאלסון הגביה כדור למרכז הרחבה, שם חיכה לו אברטון שהתרומם לנגיחה יחד עם גוסטאבו נרי, מגינה של נבחרת ברזיל. לשני השחקנים היה טיימינג מצויין, אך נרי הוא זה שנגח בכדור, לצערו ולצערם של האוהדים הנגיחה הייתה לכיוון הלא נכון וחדרה עמוק לשערו של פאביו קוסטה. 0:1 מהמם, ואפילו השופט התבלבל ורשם את השער לאברטון שכלל לא נגע בכדור.

מספר דקות אח"כ שוב דממה באיצטדיון, כשג'ורג' ואגנר, שחקן הקבוצה בעבר, כבש מהנקודה הלבנה לזכותה של אינטרנאציונל בדקה ה-25 של המשחק המקביל בפורטו אלגרה, שבו התמודדה אינטר מול פלמייראס.

קורינתיאנס ההמומה החלה לתקוף וללחוץ את פונטה אחורה לשערה. בדקה ה-31 שאגות שמחה באצטדיון לאחר שנודע שג'וניניו פאוליסטה כבש בפורטו אלגרה את שערו ה-13 העונה והשווה ל-1:1. כעת כל שנותר לטימאו היה לכבוש שני שערים והאליפות שלה.

בדקה ה-37 רעידת אדמה בסאו פאולו. התקפה נהדרה של קורינתיאנס, הגנת פונטה מתקשה להרחיק וגיבור הערב גוסטאבו נרי יורה ברגל שמאל, מהאוויר פצצה שקורעת את הרשת ומאיימת למוטט את האצטדיון. גולאסו.

המחצית השנייה נפתחה באותה צורה כשפונטה מנסה להפתיע אבל הטימאו מפעילים לחץ כבד. בדקה ה-63 הדרמה מגיעה לשיאה כשקרלוס אלברטו צולל ברחבה ושוב, כמו בשבוע שעבר, פסיקת שופט מפוקפקת לטובתה עם הטימאו.

קרליטוס טבז, שעד אותו רגע לא הצליח להכניע את לאורו שוערה של פונטה, ניגש לבעוט את הכדור. את לאורו זה לא עניין והוא ניגש לשיחה עם הארגנטיני על מנת להוציא אותו מהריכוז, לקינוח לאורו גם פתח בשורה של צעדי ריקוד (סטייל דודק מול שבצ'נקו) מה שבלבל לחלוטין את טבז שבעט כדור אדיר שטס מעל למשקוף השער. לא אופייני לגיבור הארגנטיני.

קורינתיאנס נכנסה ללחץ ונראה היה שהשער כבר לא יגיע, אבל שלוש דקות לסיום בעיטת עונשין מ-25 מטר. קואליו שרק נכנס למגרש במקומו של אדוארדו מסובב כדור אדיר שעוקף את החומה ומתגלגל היישר לפינה השמאלית של לאורו. אוהדי הטימאו לא ידעו את נפשם מרוב שמחה אך זו נמשכה שניות ספורות בלבד כשרנטרייה הכניע את מרכוס וקבע 1:2 לאינטר ארבע דקות לסיום המותחן המקביל.

כעת כבר היה ברור שהאליפות תוכרע על יחס שערים ולכן קורינתיאנס לא וויתרה והמשיכה ללחוץ. שלוש דקות בתוספת הזמן כבש קרלוס אלברטו, המצטיין במשחק, שער בבעיטה מרחוק ושיפר את סיכויי האליפות. 1:3 בסיום. חגיגות? בשבוע הבא.

התסריט לשבוע הבא

אז מה צריך לקרות כדי שהטימאו לא יהיו אלופים? בשבוע הבא הקבוצה תצא למשחק חוץ קשה מול גויאס שכבר סיימה את העונה, אבל לא תוותר על המשחק. כל תוצאה מלבד הפסד - והאליפות שלה. הפסד של קורינתיאנס בהפרש של שער אחד פירושו שאינטר, שתתמודד בחוץ מול קוריטיבה שנלחמת על חייה בליגה, חייבת ניצחון בהפרש של חמישה שערים לפחות. נשמע דמיוני? אולי, אבל בליגה של אלופת העולם הכול אפשרי.

עוד בברזילראו: כמה דברים כן נקבעו אמש בברזיל. גויאס, שתהיה במוקד בשבוע הבא, הבטיחה לעצמה את המקום הנכסף בגביע הליברטדורס. בעוד שפלומיננזה ופלמייראס שנוצחו אמש יאבקו במחזור הנעילה על הכרטיס האחרון. בתחתית נחרץ גורלן של ברזיליינסה, פסיינדו וקבוצת הפאר אתלטיקו מיניירו שירדו ללידה השנייה. קוריטיבה, שתתמודד מול אינטר, תהיה חייבת ניצחון וגם אז היא תהיה תלויה בפונטה פרטה ובסאו קאטניו ובנוסף גם ביחס השערים. מסובך אבל אפשרי.

בליגה השנייה: דרמה ענקית גם בפלייאוף בליגה השנייה בברזיל. גרמיו, הקבוצה השנייה של פורטו אלגרה, יצאה למשחק חוץ קשה מול נאוטיקו, שבו היא הייתה חייבת תיקו כדי להבטיח את העלייה לליגה הבכירה. במחצית הראשונה נאוטיקו החמיצה פנדל אבל הדרמה האמיתית עוד הייתה לפנינו.

בדקה ה-78 השופט שרק לפנדל נוסף לזכות נאוטיקו. שחקני גרמיו לא הסכימו עם ההחלטה ובמגרש התפתחה מהומה שנמשכה 25 דקות ובמהלכה הורחקו לא פחות מארבעה שחקנים של גרמיו!

את בעיטת העונשין ניגש לבעוט אדימר, שלא האמין כשגלאטו שוערה של גרמיו ביצע עצירה מדהימה והפך לגיבור של הערב. גיבור נוסף היה הילד אנדרסון, כוכב הנבחרת הצעירה של ברזיל, שבדקה ה-13 של תוספת הזמן כבש שער לאחר מבצע מרהיב והעניק לגרמיו את הניצחון המדהים ואת הכרטיס לליגה הבכירה בברזיל.

אנדרסון כבר נרכש ע"י פורטו וזו הייתה הופעתו האחרונה כנראה במדי גרמיו, הופעה שלא תישכח. בברזיל לא מפסיקים להשוות בין אנדרסון לגיבור אחר שהגיע מגרמיו, השחקן הטוב בעולם רונאלדיניו, ובהחלט יהיה מעניין לעקוב אחרי ההתפתחות של הכישרון האדיר.

העולה השנייה היא סנטה קרוז שניצחה את פורטוגזה 1:2 והבטיחה את מקומה בליגה הבכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully