וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה מתאבלת על ג'ורג' בסט

26.11.2005 / 14:14

דקת דומיה בכל משחקי הליגה האנגלית בסוף השבוע, לזכר האגדה שהלכה לעולמה ביום שישי. סלטיק תכבדו בדקה של תשואות

הכדורגל בכל רחבי האי הבריטי יעצור לרגע כדי לתת כבוד אחרון לג'ורג' בסט המנוח, שנפטר ביום שישי בעודו בן 59. ההתאחדות האנגלית הודיעה על דקת דומיה בכל משחקי הפרמיירליג בסוף השבוע, בעוד סלטיק תפתח בדקה של תשואות דווקא לפני משחקה מול דאנפרמליין.

הטלוויזיה האנגלית עברה למתכונת שידורים מיוחדת, בעוד מיליונים ברחבי הממלכה מתקשים לעכל את האובדן, למרות שהיה צפוי וידוע. ספרי זכרונות והספד ייפתחו בעיריות בלפאסט ומנצ'סטר כדי לאפשר לאוהדיו הרבים להביע את רגשותיהם.

אצטדיון אולד טראפורד, המקום בו הצפון אירי הציג את כשרונו הבלתי נגמר, נשאר מואר לכל אורך הלילה, וקיבל אליו עליה לרגל של ממש של אוהדים שנשאו פרחים, חולצות וצעיפים.

השחקן שרבים בבריטניה ובעולם רואים בו הגדול ביותר אי פעם, ייקבר בשבוע הבא בבלפאסט, לצידה של אמו אן. בעיר קוראים לבסט "הבן המפורסם ביותר שלה" וטוענים כי אבל שכזה לא ראו שם מאז מותה של הנסיכה דיאנה.

ג'ורג' בסט - פרופיל

ג'ורג' בסט, ילד בן 17 מצפון אירלנד, ערך את הופעת הבכורה שלו במנצ'סטר יונייטד ב-1963. כשרונו של הנער הצעיר הפך אותו במהרה ל"כדורגלן הגדול בדורו", כפי שכונה ברחבי הממלכה הבריטית, אך בסט השתכר, תרתי משמע, מהתהילה. "בזבזתי הון על אלכוהול, בחורות ומכוניות", תאר בזמנו בסט את אורח חייו באותה תקופה.

בסט, שהקריירה שלו שקעה בגיל מוקדם יחסית, הספיק בשנים מאז פרישתו לבלות 3 חודשים בכלא בשנת 1984, תוך מאבק ארוך שנים בהתמכרותו לאלכוהול. רק לאחר השתלת כבד שעבר בשנת 2000, הצליח "ג'ורג'י" לנטוש סופית את הטיפה המרה.

תחת המנג'ר האגדי, מאט באזבי, הנהיג ג'ורג'י את היונייטד לשתי אליפויות אנגליה ואליפות אירופה אחת, לאחר ניצחון בגמר על האימפריה האירופית באותה תקופה, בנפיקה הפורטוגלית. לאחר פרישתו של באזבי הסלימה הידרדרותו של הכוכב, והברזה שגרתית מאימון הביאו להדחתו מהיונייטד בשנת 1974. הקריירה של בסט הלכה מדחי אל דחי, כשהשחקן עצמו מטייל ומשחק ברחבי הגלובוס, עד שפרש סופית ב-1983.

הופעות והישגים

מנצ'סטר יונייטד

בכורה:1963

361 הופעות, 136 שערים.

נבחרת צפון אירלנד:

בכורה 1964

37 הופעות, 9 שערים

תארים:

אליפות אנגליה: 1965, 1967.

גביע אירופה לאלופות: 1968.

קבוצות נוספות בקריירה:

דאנסטבל, סטוקפורט, קורק סלטיק, פולהאם, ל.א. אצטקס, פורט לודרדייל, היברניאן, סאן חוזה, בורנמות', בריסביין ליונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully