וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעמלות: טומיטה הביא זהב ליפנים אחרי 31 שנה

24.11.2005 / 19:05

הירויוקי טומיטה הפך למתעמל הטוב בעולם אחרי שניצח בגמר הקרב רב לגברים באליפות העולם במלבורן. היפנים זכו גם בכסף

המתעמל היפני הירויוקי טומיטה, עשה היום (חמישי) היסטוריה כשהפך למתעמל היפני הראשון שזוכה במדלית זהב בקרב רב לגברים, אחרי 31 שנים. טומיטה עשה את זה באליפות העולם בהתעמלות מכשירים, שמתקיימת במלבורן, אוסטרליה.

טומיטה בן ה-25, מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2003, הוביל כבר לאחר חמישה מכשירים וביצע תרגיל מצוין על המכשיר המסיים, המתח, שזיכה אותו בציון של 9.337 והעניק לו את מדלית הזהב. ציונו המשוקלל של טומיטה בששת המכשירים היה 55.698 נקודות, כשהתרגיל הטוב ביותר שלו בוצע על סוס הסמוכות (9.612) והגרוע ביותר היה על הקרקע (התרגיל היחיד בו קיבל פחות מ-9.50).

טומיטה נהנה מכמה נפילות כואבות של כמה מיריביו על התואר לאורך גמר הקרב רב. מדליסט הכסף מאתונה, הקוריאני קים דאה און, ביצע תרגיל מזעזע בסוס הסמוכות ואיבד סיכוי למדליה, אלוף ארה"ב טד תורנטון פישל בגדול במקבילים וירים ירימבטוב מקזחסטן פיספס את הטבעות ונפל. היפנים חגגו גם את מדלית הכסף בזכותו של היסאשי מיזוטורי, שסיים עם 55.349 נקודות (השיג ציון של 9.637 בקפיצות). דניס סאבנקוב מבלארוס זכה במדלית הארד. אלוף אירופה הספרדי רפאל מרטינז, סיים במקום הרביעי בלבד בגלל תרגיל גרוע בסוס הסמוכות. האלוף האולימפי מארה"ב, פול האם, לא השתתף באליפות.

ביום שישי יתקיים גמר הקרב רב לנשים (4 מכשירים) כאשר המועמדת למדלית הזהב היא האמריקאית נסטיה ליוקין. ביום שבת יתקיימו הגמרים על המכשירים הבודדים, שם מן הסתם התרגילים יהיו מסובכים בהרבה והציונים יהיו גבוהים יותר. האלוף הטרי טומיטה ישתתף בשלושה מכשירים: מתח, סוס קפיצות וקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully