וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמה שתתעסקו בי, כך תתקשו יותר לפענח אותי"

יונתן סידון ויניב בן-חקון

24.11.2005 / 18:21

למרות שנפגע מהתקשורת, ארקדי גיידמק שוב מסביר למה הוא רוצה שחקן ערבי בבית"ר, מה התוכניות של פרננדז ולמה נכנס לכדורגל

לא ברור לכמה אנשים יש את מספר הפלאפון האישי של ארקדי גיידמק. כשמראיינים אותו, זה נראה שדי הרבה. כל חצי דקה, אחד משני המכשירים מצלצל ואיש העסקים והפילנטרופ מפסיק את הראיון ומתחבר לסלולרי הרוטט. בכלל, נראה שההתעסקות האובססיבית בו מצד התקשורת הישראלית, כבר מתחילה להעיק עליו. אם עד עכשיו האיש ענה בסובלנות אין קץ לכל גוף תקשורת קיקיוני, היום הארוך שהעביר בראיונות למדיום הטלוויזיוני ולעיתונות הכתובה קצת הספיקה לו. הוא עדיין מקפיד לשדר פאסון ולשחק את המשחק, אבל פה ושם כבר ניתן להרגיש שהשאלות שחוזרות עצמן והתשובות שהוא נאלץ לשנן בקביעות, קצת מציקות.

קשה להאמין שגם הוא דמיין שמדמות אלמונית, הוא יהפוך מהר כך כך לאייטם חובה בכל מדור ספורט. עם החתמתו של לואיס פרננדס וכל הדיסאינפורמציה סביב המתרחש במועדון הצהוב, גם מגיע לעשות קצת סדר בבלאגן.

ניסיון ושם גדול

מה המודל שמנחה אותך בתכניות לגבי בית"ר? בבית"ר דיברו על הדגם של צ'לסי.

"למה צ'לסי? איך אפשר בכלל להשוות? אין בכלל פרופורציות להשוואה. למועדון האנגלי יש מסורת של מעל 100 שנה, אליפות ומה יש לנו פה? מועדון מליגה קטנה, לא ידועה, עם מספר קבוצות יחסית מצומצם. אנו נשתדל לעשות בדרך הצנועה שלנו את שאפשר לעשות".

אתה כבר יודע איך תגשים החזון שלך, או שאתה עדיין לומד את הקבוצה?

"אין לי מה ללמוד. זה לא התפקיד ולא התחביב שלי. אני מביא אנשי מקצוע, שזה יהיה הג'וב שלהם. מבחינתי, אספק להם את המשאבים הכספיים".

אתה רואה את לואיס פרננדז וטון קאנן עובדים בשיתוף פעולה? במסיבת העיתונאים שבה הציגו את הצרפתי, נראה ששורר ביניהם מתח לא קטן.

"כולם במערכת חייבים להבין שאנחנו קודם כל קבוצה אחת. לכל אחד מהם הגדרת תפקיד ומשימות שונות זה מזה. קאנן הוא המאמן הראשי על כל מה שמשתמע מכך. האחריות הגדולה שלו היא להעלות את הרמה של השחקנים. פרננדז, כמנג'ר מקצועי, מפקח וזה שאמור להכין חוות דעת, הערכות מקצועיות ולבקר את כל מה שקורה במערכת. הוא זה שאמור לתת עצות ורעיונות כיצד לשפר את הקבוצה. העובדה שהוא היה מאמן בכיר ומכיר את השטח הזה, רק תעזור למועדון. מינויו של פרננדז אמור ליצור לקבוצה שם גם באירופה ולמשוך שמות גדולים להגיע לבית"ר".

קאנן שהגיע על תקן יועץ מקצועי, הפך למאמן ראשי משום שסיומין סירב לבוא. האם מדובר בברירת מחדל עד להחתמת מאמן עולמי, או מינוי של קבע?

"לגבי ההווה, כבר הבהרנו שכרגע קאנן הוא המאמן. לגבי העתיד, זו שאלה מסובכת כי יש המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון. אני גם לא פוסל את האפשרות שקאנן יישאר פה עוד הרבה שנים מעבר לחוזה שלו".

אתה רואה תסריט בו בסופו של דבר, פרננדז ייקח על עצמו את מושכות המאמן.

"פרננדז אמנם היה מאמן, אבל בבית"ר הוא נמצא רק על תקן של מנג'ר. אפילו במצב שקאנן יחליט לעזוב, פרננדז לא ייקח את התפקיד. הוא הגיע לפה כמנג'ר וככזה הוא יישאר".

עד היום פרננדז שימש אך ורק כמאמן על הקווים, למה החלטת שהוא ישמש כמנג'ר על?

"כשנפגשתי עם פרננדז, חשבנו יחד איך לקחת את בית"ר לרמה בינלאומית. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת להיעזר בניסיון, במוניטין ובקשרים שלו בעולם הכדורגל ולכן הפונקציה של מנג'ר היא הטובה ביותר, כדי לשלב את הכישורים שלו לתכניות של בית"ר".

בעקבותיך, מדברים עכשיו על השתלבות אפשרית של רומן אברמוביץ' ולב לבייב לכדורגל הישראלי.

"אני שמח שאנשים שידועים בהצלחותיהם ובהישגיהם העסקיים, כמו האדונים אברמוביץ' ולבייב רוצים לתרום ולקדם את הפעילות הספורטיבית בישראל. זה מהלך שיקדם את הכדורגל הישראלי".

אתה חושב שהכניסה שלך, היא זו שגרמה גם להם להתעניין בכדורגל כאן?

"יכול להיות. אנשים עם ניסיון חיים כמו שלהם ובסדר גודל שלהם לוקחים הרבה גורמים במערכת השיקולים שלהם. אולי הם רוצים להגביר את המעורבות שלהם בקהילה היהודית ובישראל".

מישהו מהם התייעץ איתך?

"לא. הם יכולים להסתדר גם בלעדי".

איש המסתורין הפנומנאלי

לא סתם בחר גיידמק לקחת חסות על הקבוצות של עיר הקודש. מבחינתו, ההשתלטות על קבוצות הספורט העירוניות הן חלק מתכנית מפורטת היטב, לשים את ירושלים חזק על המפה.

"ירושלים היא הסמל והמרכז של האומה היהודית ומדינת ישראל", הוא מסביר, "זו עיר השלום, עם מסורת מפוארת בכל שטחי החיים. אני רוצה לקדם את העיר ואת הרעיונות האידיאלים שהיא מייצגת. אני מסייע לארגונים רבים ופרוייקטים מגוונים. ביניהם עזרה חברתית לילדים במצוקה, סיוע רפואי ועוד. באמצעות דוגמא אישית, אני שואף להעביר מסר שגם עולה יהודי שהגיע למדינה מחו"ל בלי לדעת עברית, יכול למצוא את מקומו ולהשתלב בחברה המקומית. אני מאמין שדרך בית"ר ניתן לקדם את החינוך לסובלנות, לחזק את הקשר בין יהודים וערבים וזאת אני עושה דרך התמיכה בסכנין. אני גם חושב ברצינות ולעומק על האפשרות להביא שחקן ערבי מוסלמי לבית"ר".

מה בכל זאת מייחד אותך?

"יש הרבה אנשים שמחזיקים בקבוצות כדורגל, נותנים צדקה או מדברים עם עיתונאים. אבל ארקדי גיידמק הוא פנומנאלי".
ברגע הזה גיידמק כבר רוצה לנטוש. "אני כל יום בתקשורת, תשאירו קצת גם לימים הבאים", הוא מסביר, "גם ככה אברמוביץ' ולבייב כבר גנבו לי אינצ'ים בעיתון", הוא אומר בצחוק עם חצי חיוך.

באמת יש תחושה שאתה עייף מהתקשורת.

"אני מדבר הרבה עם עיתונאים, אבל יש ביניהם שחושבים שהם על אנושים, משום שהם נמצאים באמצעי התקשורת ומעצבים את דעת הקהל, גם הם בסופו של דבר רק בני אדם. גילי כמעט כפול משלהם, אני אולי לא חכם יותר מכם, אבל מנוסה יותר. לכן, הדברים שאני אומר בעיקר על רקע מחסום השפה, לא תמיד מועברים באופן, בניואנסים ובפרשנות הנכונה. אפילו האנשים הקרובים אלי ביותר ואפילו אני עצמי לא תמיד יודע בבירור את המשקל העומק והקונוטציה של דברי, בגלל זה המסר שלי תמיד לא יובן במלואו. אני יודע הרי מה תוציאו מהראיון הזה. אתם תכתבו שהטייקון הרוסי גיידמק שהוא הבעלים של בית"ר ונשיא הפועל אמר שקאנן יישאר בבית"ר עוד שנים ושפרננדז לא יהיה מאמן גם אם קאנן, יעזוב נכון או לא?".

נכון, אבל זה לא מספיק. זה התפקיד שלנו לפזר את הערפל סביבך.

"כמה שתכתבו עלי יותר וכמה שתחקרו לעומק, כך המסתורין שלי יהיה גדול יותר. אני רק יכול להגיד שאני אדם הרבה יותר פשוט ממה שאנשים חושבים".

אתה רוצה לומר שאנחנו יושבים מול אדם פשוט? זה לא נראה כך.

"אני הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. בראיון עם דני ענבר בערוץ הספורט תראו שאני פשוט שחקן טוב. אני יכול לשחק אותה. להיות רציני, או לחייך ולהציג שפע של פרצופים. כמו שאמרתי, כמה שתתעסקו בי יותר, כך תתקשו יותר לפענח אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully