וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך קרלוס

25.11.2005 / 14:48

לא נתנו לו סיכוי בברזיל. ההתחלה היתה קשה, וכללה גם מכות באימונים. אבל היום קרלוס טבז מוליך את קורינתיאנס לאליפות

כשקרלוס טבז בחר לעבור בדצמבר שעבר מבוקה ג'וניורס הארגנטינית לקורינתיאנס הברזילאית, לא הרבה נתנו לו סיכוי. בעוד שטאלנטים בני גילו בוחרים לחצות את האוקיאנוס ולפתח את הכשרון שלהם באירופה, טבז הלך לברזיל, לא ממש מקום ידידותי לארגנטינאים ובטח לא חשוף למעקב מתמיד כמו באירופה. טבז היה חשוף לביקורת נוקבת, גם בארצו וגם מחוצה לה, על כך שסירב לבאיירן מינכן ואתלטיקו מדריד, ובחר לחצות את הגבול. טבז כנראה חשש מגורל דומה לזה של אנדראס ד'אלסנדרו, חאבייר סביולה, מרטין פאלרמו, חואן ריקלמה ועוד הרבה כשרונות צעירים מארגנטינה, שיצאו בגיל צעיר מדי לאירופה, ובחר דווקא בכדורגל השמח של ברזיל.

בגיל 21, עם תג מחיר של 12 מיליון יורו (שיא העברות בין קבוצות באמריקה), ותווית השחקן הארגנטיני הבכיר הראשון שעובר לברזיל מזה שנים, השחקן המכונה "אפאצ'י", אולי בשל עור פניו המצולק כשל אנשי השבט האינדיאני העתיק, ארז מזוודה ונסע לסאו פאולו. על גבו הוא העמיס את המשא הכבד של שחקן שמסמל עידן חדש בכדורגל הדרום אמריקאי, עידן מקצועני יותר, משופע בכוכבים. רוב הפרשנים ואנשי המקצוע חשבו שזה גדול מדי על בחור בן 21.

כמעט שנה עברה מאז, ולמרות לא מעט קשיים בדרך, החלוץ הארגנטיני עשה את הלא ייאמן והפך לשחקן הטוב ביותר בברזיל. וזה קשה. אחרי שקורינתיאנס עשתה בתחילת השבוע צעד נוסף לעבר אליפות ברזיל, כשסיימה בתיקו 1:1 נגד אינטרנאסיונאל במשחק העונה, בעקבות עוד שער של טבז, מתברר שהחלוץ הארגנטיני עשה בחירה מצוינת. שני מחזורים לסיום העונה, קורינתיאנס הכאוטית, שאוהדיה התפרסמו על קטטות עם השחקנים ופילשה לחדר ההלבשה, מובילה את הליגה עם שלוש נקודות פור, בדרך לאליפות ראשונה במילניום הנוכחי. המנצח העיקרי על התזמורת הזאת הוא טבז, שכבש 16 שערים, כולם בארבעת החודשים האחרונים.

והברזילאים לא מתביישים גם לפרגן. "קרלוס הוא שחקן שיכול לשנות לחלוטין את המשחק ברגע", אומר הבוס של קורינתיאנס, קאיה ג'ורביצ'יאן, שהתעקש להביא את טבז והיה מוכן לשלם עליו סכום שיא בדרום אמריקה. "הוא סיוט של כל ההגנה. טבז מאוד חשוב לקבוצה שלו, הוא הלב, הנפש שלנו".

קונה את האוהדים

בין היתר, טבז היה צריך להתמודד עם ההשוואה בינו לבין אחד משחקני הרכש הבולטים שעברו מארגנטינה לברזיל, ברנרדו גנדולה, שעבר ברעש גדול לפני 65 שנים מבוקה ג'וניורס לואשקו דה גמה. גנדולה, שהפך למיני מיתוס, נחת בריו דה-ז'נרו עם מעמד של כוכב, אבל התפרסם בברזיל בזכות הוצאות החוץ הארוכות שלו והיכולת החלשה שלו על המגרש. עד היום מכנים את הנערים שמביאים את הכדורים בברזיל 'גנדולה', על שם הכישלון המהדהד ההוא. ההדים הללו השפיעו כמובן על החתימה של טבז לקורינתיאנס.

המעבר הנוצץ של טבז התאפשר רק אחרי שקבוצת MSI, חברת ספורט ענקית בבעלות ג'ורביצ'יאן, רכשה את הקבוצה הגדולה של סאו פאולו והבטיחה להפוך אותה למקצוענית, מפורסמת וגדולה יותר. ג'ורביצ'יאן וחבריו השקיעו כ-30 מיליון יורו על רכש, כשהכסף מגיע ככל הנראה מהבעלים המיליארדר של צ'לסי, רומן אברמוביץ'. בנוסף לאפאצ'י, הלכו בקבוצת הפאר הענקית של ברזיל גם על חאבייר מסצ'ראנו מריבר פלייט שהגיע תמורת 8.5 מיליון יורו ועל קרלוס אלברטו, שהגיע מפורטו תמורת 4.5 מיליון. סבסטיאן דומינגז מניואלס אולד בויז, הגיע תמורת 1.4 מיליון.

המעבר הזה לא קל עבור אף אחד משחקני הרכש, במיוחד לא לטבז, שהרבה אנשים בארגנטינה הטילו ספק ביכולת שלו לגלות בגרות ולעמוד במאמץ הכבד הזה. טבז ידע שהוא נכנס למאבק קשה בליגה עם המון כשרונות, והיעד הראשון שלו היה לכבוש את לב האוהדים. טבז לא עשה זאת על-ידי הצהרות מהשפה אל החוץ, כמו 'תמיד חלמתי לשחק עבור קורינתיאנס', אלא דרך מלחמה בלתי מתפשרת על הדשא; דרך גליצ'ים, תיקולים וריצה בלתי פוסקת. טבז הוכיח לברזילאים כי תווית הכוכב לא מזיזה לו, וקנה את לב האוהדים. במהרה הערצה אליו בקורינתיאנס דמתה לזאת בקבוצתו הקודמת, בוקה ג'וניורס. היעד הראשון של טבז בברזיל הושג.

"מדובר באנשים עניים, אבל אוהדים חמים", אמר טבז לעיתון 'אולה' בארגנטינה. "הם יעשו הכל כדי לראות את הגיבורים שלהם מקרוב. יש אוהדים של קוריניאנס שאומרים לי שהם לא יודעים את מי הם יעודדו בגביע העולם: את ארגנטינה או ברזיל".

אין פלא אם כך, שהחולצה של טבז היא הכי נמכרת בקורינתיאנס. החלוץ הארגנטינאי התגלה כרכש מוצלח ביותר של ג'ורביצ'יאן, שקיבל ממנו אנרגיה מחודשת וביטחון במועדון הכאוטי. האומץ שמגלה טבז מול בלמים אכזריים בברזיל, מעורר השראה על שאר השחקנים, האוהדים והבוס ג'ורביצ'יאן שאמר: "הוא לא רק אחד השחקנים הכי טובים בעולם, טבז הוא אחד השחקנים הכי מעוררי השראה. המחויבות שלו למועדון היא כמעט לא מציאותית. הוא פשוט אוהב לשחק".

"זרים מסריחים"

חשוב לזכור: הדברים לא הלכו בקלות לטבז בהתחלה. החודשים הראשונים של השנה לא היו מרשימים, קורינתיאנס סיימה שנייה באליפות מחוז פאוליסטה והודחה מהגביע על-ידי פיגוארנשה. נקודת השפל היתה כאשר קורינתיאנס הפסידה לסנטוס ולכוכב הגדול שלה אז, רוביניו, במשחק היוקרתי. טבז החל לאבד את שלוותו, ובאחד האימונים אך הכניס אגרוף לאחד מחבריו לקבוצה. אחר כך הוא גם נקנס ב-20 אלף דולר, אחרי שהופיע למסיבת עיתונאים עם חולצה של מנצ'סטר יונייטד, דבר שגרם לפרשנים לסתום את הגולל על הקריירה שלו ברזיל.

באותם ימי שפל טבז לא חשש להאשים את השופטים בברזיל על כך שהם קוראים לו ולדומינגז "זרים מסריחים", תקף את השופטות בברזיל בטענה שאסור לתת לנשים לנהל משחקים גדולים. במקביל, שחקנים בקורינתיאנס תקפו אותו בתקשורת בטענה ש"הוא מקבל יחס מועדף מהנהלה". טבז הסתגר בתוך עצמו, סירב להעניק ראיונות לתקשורת, מה שגרם לתקשורת הברזליאית לכתוב ש"לא מדובר באבדה גדולה, גם ככה הוא לא מתאמץ ללמוד פורטוגזית". החלום הגדול עמד בפני קריסה.

רק ביולי האחרון, כאשר אחד הקשרים האחוריים המוכשרים בעולם, חאבייר מסצ'ראנו מריבר פלייט, הגיע לקורינתיאנס, הקבוצה התייצבה והלחץ הכבד ירד מעל טבז. קורינתיאנס החלה להתחבר, וטבז פתאום פרח, ממש כמו בבוקה. שימו לב לנתון הבא: טבז כבש את כל 16 השערים מהרגע שמסצ'ראנו הגיע ביולי. במקביל, קורינתיאנס השתלטה על הפסגה, תודות לשערים הנהדרים של קרליטו. האירוע שמסמל יותר מכל את הקאמבק הענק של טבז היה ה-1:7 על אותה סנטוס (הפעם בלי רוביניו, אבל עם ג'ובאני ההוא ששיחק בברצלונה ואולימפיאקוס), כשקרליטו כובש שלושער מרשים.

מרשים את מוריניו

אחרי שנעדר לשבועיים בגלל משחק הנבחרת הארגנטינית נגד אנגליה, טבז חזר בזמן כדי להשתתף במשחק העונה נגד אינטרנאסיונאל, השנייה. שער אחד של החלוץ הארגנטיני הספיק כדי לסיים ב-1:1, שהשאיר את קורינתיאנס קרוב מאוד לאליפות, שני מחזורים לסיום העונה.

בקרוב מאוד, אם הכל ילך כמתוכנן, אירופה שוב תלטוש עיניים לשחקן הכי טוב בליגה הברזילאית. קורינתיאנס מתעקשת שקרליטו לא למכירה, ושהוא ישחק בקבוצה לפחות עד גיל 26, יחזור לבוקה ג'וניורס ואולי יפרוש בגיל 28. אבל אחרי שנודע כי ז'וזה מוריניו כבר סימן אותו כשחקן שאמור להגיע כבר בחודש ינואר (ג'ורביצ'יאן ואברמוביץ' יסתדרו ביניהם בלי בעיה), אל תתפלאו אם טבז לא יגיע לאירופה בקרוב. הפעם הוא גם יגיע הרבה יותר מוכן, מכל הכשרונות הארגנטינים המבוזבזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טבז: תעודת זהות

* שם: קרלוס טבז

* כינוי: קרליטו, אפאצ'י, ספוטי

* תאריך לידה: 5/2/1984

* מקום לידה: בואנוס איירס, ארגנטינה

* מבנה גוף: 1.73 מטר, 75 קילוגרם

* קריירה:

2001-2004: בוקה ג'וניורס.

2003, 2004: שחקן השנה בדרום אמריקה

2003: אליפות ארגנטינה

2003: אלוף ליברטדורס

2003: זכייה בגביע הביניבשתי

2004: זכייה בגביע סוד-אמריקנה

2004: זכייה במדליית זהב אולימפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully