וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטאל באסקטבול, טוטאל לוס

23.11.2005 / 20:33

היציעים בנוקיה היו ריקים, הפועל ת"א שיחקה מזעזע וכרונינגן החלשה ניצחה 66:73 ביורוקאפ. יותר גרוע מזה לא יכול להיות

תצוגת נפל כזאת של קבוצה ישראלית במפעל אירופאי לא נראתה הרבה זמן. הפועל ת"א, סגנית אלופת המדינה, נראתה כמו קבוצת נוער מול כרונינגן קפיטלס, קבוצה המדורגת במקום השמיני בליגה ההולנדית החלשה, שניצחה 66:73. אי אפשר להצביע על דבר חיובי אחד במשחקה של הפועל ת"א הערב. כמה עשרות צופים בלבד איכלסו את היציעים בהיכל נוקיה, אבל גם 10,000 אוהדי מכבי ת"א שהיו שורקים בוז לאדומים לא היו מהווים תירוץ ליכולת כל כך רדודה של קבוצה ישראלית. דווקא רוג'ר פרינגטון, שלא אמור להמשיך בקבוצה, היה הבולט ביותר במשחק שאותו מרכוס האטן וארנסט בראון ירצו לשכוח, או שבעצם לא ממש - לא נראה שכל כך איכפת להם.

למרות הערב הבזיוני, הפועל ת"א עדיין יכולה לעלות לשלב הבא ביורוקאפ וכדי לעשות את זה, הם יצטרכו לנצח במשחק הבית בשבוע הבא את ורוצלאב הפולנית.

המאמן השני של הקבוצה, עמי נאווי, הגיע למשחק רק במחצית השניה מאחר ושוהה עם תיכון אליאנס באליפות התיכונים בגליל. לא ברור אם הוא אחד הגורמים לכך, אבל הקבוצה שלו ושל בירנבוים, נראתה רע מאוד בלשון המעטה במחצית הראשונה. הפועל הציגה תצוגת כדורסל מזעזעת וראתה קבוצה שמדורגת במקום השמיני בליגה ההולנדית, בורחת ליתרון 6:21. אחרי 3 דקות של משחק ברבע השני, ההולנדים כבר פתחו יתרון של 20 נקודות, אבל בירנבוים ביצע מספר חילופים שהעירו את המשחק והפועל צימקה ל-31:19. זה נראה טוב לרגע, אבל ההולנדים הענישו בחזרה עם 0:7 משלהם, בדרך ליתרון 25:38 בהפסקה.

בתחילת המחצית השניה לא חל שום שיפור במשחקה של הפועל וההולנדים פתחו ב-2:6. לקראת סוף הרבע, כרונינגן פתחה פער של 21 הפרש, 37:58. היחיד שפגע בהפועל ת"א היה רוג'ר פרינגטון, שבכלל מיועד להיחתך מהקבוצה. עמי נאווי הספיק בינתיים לחזור מהגליל, אבל זה ממש לא עזר להגנה של הפועל, שראתה צרור קליעות הולנדיות מעבר לקשת.

7:30 דקות לסיום, גרי גנדל קלע 5 נקודות רצופות והוריד ל-64:47, אבל ההתעוררות שלו הייתה מאורחת מדי. ההולנדים הצליחו לשמור על פער בטוח במשך כל הרבע האחרון, למרות שהניצחון לא משנה דבר עבורם. הפועל ת"א הפסידה 73:66 והאוהדים שבכל מקרה מחרימים את משחקי הקבוצה, לא יסלחו את הבזיון הזה גם אם היא תעלה בסופו של דבר לשלב הבא.

רוג'ר פרינגטון הוביל את קלעי הפועל ת"א עם 25 נקודות ו-5 ריבאונדים, מרכוס האטן 15 נקודות ו-4 אסיסטים, מושון יעקוסי 8, גרי גנדל 8, ארנסט בראון ואיגור סימין 3 כל אחד, ארז כץ 2. ריד הוביל את קלעי כרונינגן עם 20 נקודות, נובאק ודטריק הוסיפו 14 כל אחד.

"צריך לחשוב איך דבר כזה לא יקרה יותר"

מאמן הפועל ת"א אפי בירנבוים אמר בסיום לספורט 5: "יש לנו את הבעיות שלנו, אני מודע לרובן וננסה לפתור אותן. אנחנו לא מצליחים לשמור על סגל קיים ורציף. עברו עלינו הרבה דברים, שחקנים לא מספיק טובים הגיעו ולא היה לנו זמן למצוא אחרים. בתור קבוצה אנחנו צריכים להתחזק ולקחת החלטות כמה שיותר מהר. מה שבטוח, המשחק הבא נגד הקבוצה הפולנית יהיה על כל הקופה. אני אנסה לעשות את המקסימום כדי שהקבוצה תיראה כמה שיותר טוב". על המעבר של הפועל ת"א להיכל נוקיה אמר בירנבוים: "זה צעד שהיו אמורים לעשות אותו לפני הרבה שנים. מי שמדבר על אוסישקין מדבר על רומנטיקה של 40 שנה אחורה".

מרכוס האטן: "המצב מוזר, אבל אנחנו מקצוענים. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהקשיב אחד לשני ולמאמנים". כשנשאל על הביקורת שנתן בראיון בסוף השבוע על שחקני מכבי ת"א אמר האטן: "זה לא מה שאני מרגיש עליהם, אלא מה שאני מרגיש לגבי היכולת האישית שלי".

ארז כץ: "היכולת היום באמת היתה חלשה ועלובה. לצערי בספורט זה קורה לפעמים. צריך לחשוב איך זה קרה ומה לעשות כדי שלא יקרה יותר. בגלל שהמשחק הזה לא חשוב, צריך ללמוד איך באים למשחקים לא חשובים, אבל אי אפשר לתרץ יכולת כזאת. כל השבוע אנחנו עובדים קשה, הקבוצה מאוד מאוחדת. עמי ואפי עושים עבודה טובה באימונים. המטרה שלנו בתור קבוצה היא לבוא ולהראות את היכולת הטובה שלנו ביותר משחקים. להפועל תל אביב יש אימפקט אדיר בכדורסל הישראלי וחבל שלא ראינו את זה ביציעים. אם וכשנשחק את הכדורסל האטרקטיבי והקשוח, נביא יותר אוהדים למשחקים שלנו".

רוג'ר פרינגטון: "למען האמת, הסתכלנו כבר על המשחק מול הפולנים. לא הלך לנו כלום היום. חפרנו לנו בור שלא יכולנו לצאת ממנו". פרינגטון התייחס גם לדיבורים על כך שהפועל ת"א מתכוונת לשחרר אותו: "החוזה שלי הוא עד סוף החודש, מעבר לזה נצטרך לחכות ולראות, העיקר הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully