וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מצב להתגמש

דני בורשבסקי

21.11.2005 / 23:07

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים, שיוצאת לדרך ביום שלישי, מספקת אופציה מצוינת לאלו ששונאות כדורגל, אבל רוצות לראות ספורט

הכדורגל והכדורסל הם שניים מהגורמים הנפוצים ביותר לריבים במשפחה. אין כמעט אשה שלא תעדיף לצפות ביאיר לפיד בזמן המשחק בקרית אליעזר, או לנסות וללמוד משהו מחיים הכט בזמן המשחק בהיכל נוקיה. אין מה לעשות, לוח הזמן העמוס שאליו אנחנו הגברים צמודים כל השנה, יוצר לא מעט צרות אל מול נשותינו. פעם בארבע שנים, מגיע הפיתרון האולטימטיבי: תחרויות התעמלות המכשירים באולימפיאדה. סוף סוף ענף איתו יכולות להזדהות גם אלו שאיתן אנחנו צריכים לחלוק מקלט טלוויזיה אחד.

אז הנה הזדמנות מצוינת, שמגיעה דווקא בין אולימפיאדת אתונה לאולימפיאדת בייג'ינג – אליפות העולם בהתעמלות מכשירים 2005, שמתקיימת במלבורן, אוסטרליה. החל מה-22 לנובמבר (24 לנובמבר ביורוספורט), תהיה לכם הזדמנות מצוינת לאחד את המשפחה ולצפות בבכירי המתעמלים בעולם מבצעים מהלכים אקרובטיים מדהימים.

ציון 10.00 בפעם האחרונה

בהתאחדות ההתעמלות הבינלאומית (FIG) עובדים בימים אלה על גיבוש שיטת ניקוד חדשה, שתופעל החל מאליפות העולם הבאה ותיושם באולימפיאדת בייג'ינג 2008. שיטת הניקוד הנוכחית, שפועלת החל מ-1920 וזכורה בעיקר בזכות ה-10.00 הראשון של נאדיה קומנצ'י במונטריאול 1976, תופעל בפעם האחרונה באמת באליפות במלבורן. ב-FIG הגיעו למסקנה ששערוריות השיפוט באולימפיאדת אתונה הגדישו את הסאה והחליטו לנסח שיטה הוגנת יותר. כל זה כדי שמתעמלים כמו יאנג טאי יאנג הקוראיני לא יקופחו יותר וכאלה כמו פול האם האמריקאי לא יהנו מההפקר, כמו שקרה במשחקים האולימפיים.

שיטת הניקוד החדשה עדיין לא פורסמה. מתעמלת העבר נלי קים, שהיא גם חברה בוועדה שאחראית לכך סיפרה: "אנחנו משנים את השיטה בהדרגה. כעת, התוצאה הסופית תוכל להיות כבר מעל 10. היא תוכל להגיע גם ל-12 ו-17".

בשיטה החדשה, יושם יותר דגש על דרגות הקושי של התרגילים ועל כמות הפעמים שיבצעו אלמנטים מסויימים. אם באולימפיאדה האחרונה הרוסי אלכסיי נמוב קיבל ציון נמוך למרות ביצועים מרשימים על המתח, כעת הוא יזכה לניקוד גבוה בהרבה על תרגיל דומה.

נבחרת אמריקאית חדשה

בניגוד לאליפויות העולם הקודמות, לא תיערך הפעם תחרות קבוצתית, אלא אישית בלבד בקרב רב ובמכשירים בודדים. התחזיות המוקדמות מנבאות הצלחה לנבחרת האמריקאית, למרות פרישתה של קרלי פטרסון, שזכתה בקרב רב באולימפיאדת אתונה ונטשה בגיל צעיר מאוד לטובת עסקי הבידור. מתעמלת בולטת נוספת שפרשה בגיל 25 היא סווטלנה חורקינה הרוסיה, שסיימה קריירה מרשימה בהרבה, אבל בלי תואר קרב רב אולימפי.

השם החם הבא בנבחרת הבנות האמריקאית היא נאסטיה ליוקין בת ה-16, ילידת מוסקבה שהוריה היגרו לארה"ב. ליוקין מגיעה ממשפחת מתעמלים מפוארת. אביה ואלרי זכה בשתי מדליות זהב ושתיים מכסף באולימפיאדת סיאול 88', אמה אנה הייתה אלופת העולם בהתעמלות אומנותית ב-1987. ליוקין זכתה באליפות ארה"ב בקרב רב (4 מכשירים) השנה ולמרות זאת מעדיפה להישאר צנועה: "אני לא יודעת אם אזכה. כל מה שאני רוצה לעשות זה להגיע לאוסטרליה ולעשות שם בדיוק את אותם הדברים שעשיתי באימונים".

אצל הגברים, אלוף הקרב רב מהאולימפיאדה, פול האם, ייעדר מהאליפות מאחר שבחר להתרכז השנה בלימודיו באוניברסיטה. האמריקאים ינסו להתגבר על חיסרונו, אבל קשה להאמין שימצאו מועמד ראוי למדלית הזהב בקרב רב. בכל מקרה, הם יתלו תקוות בג'ייסון גטסון, שהשתתף גם הוא באולימפיאדת אתונה.

מהפך בנבחרת הרומנית

הרומנים נאלצו לגבש קבוצת בנות חדשה לאור כמה מקרים לא נעימים שעברו על הנבחרת המוכשרת הזאת. האלופה האולימפית, קטלינה פונור, וחברתה לקבוצה, פלוראה לאונידה, הושעו בגלל שבילו במועדון לילה בבוקרשט ללא אישור מהמאמנים אוקטביאן בלו ומריאנה ביטאנג, שהתפטרו מאוחר יותר. פונור ולאונידה הוחזרו.

שתי המתעמלות הגיעו לאוסטרליה, אבל ללא החברות האחרות מאתונה: דניאלה סופרוני, מוניקה רוסו ואואנה באן. שלוש המתעמלות העלו במשקל אחרי האולימפיאדה והחלו להתפתח לכיוונים אחרים בחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הישראלים והשידורים

ארבעה מתעמלים ישראלים ייצגו אותנו באליפות העולם באוסטרליה, שני גברים ושתי נשים. פאבל גופמן, שהגיע לגמר הקרב רב באולימפיאדת אתונה, יתחרה בשני מכשירים בלבד בגלל פציעה בכתף: בקרקע, שם הוא מצטיין, ובמקבילים. אדי גולומב יתחרה בקרב רב (6 מכשירים).

ורד פינקל וטלי ליאק ייצגו אותנו בתחרות הנשים. פינקל תתחרה בקרב רב. ליאק, שסובלת מפציעה, אמורה להתחרות בקרב רב אם כי יתכן ותסתק בסופו של דבר בקורה ובמקבילים.

איך זה עובד ומתי? הנציגים הישראלים יצאו לדרך בבוקר יום שלישי, אז יתקיימו המוקדמות בכל המכשירים. המוקדמות לנשים יתקיימו ביום רביעי. במוקדמות משתתפים יותר מ-200 מתעמלים ומתעמלות. 24 המתעמלים ו-24 המתעמלות שישיגו את הציון המשוקלל הטוב ביותר בכל המכשירים, ישתתפו בגמר הקרב רב. 8 המתעמלים הטוביום ביותר בכל מכשיר, ישתתפו בגמר למכשיר בודד.

ערוץ יורוספורט ישדר את גמר הקרב רב לגברים החל מיום רביעי בשעה 10:30 (שעון ישראל). גמר הקרב רב לנשים ישודר יום לאחר מכן. הגמרים במכשירים הבודדים יתקיימו בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully