וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בודירוגה מחכה לטפירו

שגיא ניר

22.11.2005 / 18:37

הפועל ירושלים תשחק ברומא (22:00), מול הקאמבק של פסיץ' והכוכב הגדול שלו. על התקוות, ההשקעה הכספית, והנפילה נוסח איטליה

הפועל ירושלים תשחק ביום שלישי באיטליה מול לוטומטיקה רומא, במסגרת המחזור השלישי ביול"ב קאפ. במלחה חוששים ממשחק החוץ מול הקבוצה רווית המסורת והשמות הגדולים, אם כי לאור החודשיים האחרונים, כמו בירושלים עצמה, השמות אינם מספיקים כדי לעשות את העבודה. הוראס ג'נקינס, הזר המאכזב של ירושלים, יפגוש את קבוצתו מלפני שלוש עונות.

הקיץ האחרון מילא את קברניטי ואוהדי רומא בתקוות קאמבק. החיבור המחודש בין המאמן סבטיסלאב פסיץ' ודיאן בודירוגה, שני האחראיים העיקריים לגביע היורוליג היחיד בהיסטוריה של ברצלונה (2003), טווה חלומות לחזרתה של הקבוצה לצמרת האירופית. גם דיבורים על הבאתו של גביע היול"ב נשמעו, ולא בלחש, במסדרונות.

פרט לבודירוגה (32), שמגיע לרומא די שחוק אחרי קריירה אירופית מדהימה וקולע 16.9 נקודות למשחק בליגה האיטלקית, הביא פסיץ' מברסה גם את הרכז המקדוני ולאדו אילייבסקי (25, 188), שמגיע במקומו של תיוס אדני, שעבר לאולימפיאקוס. אילייבסקי כבר שיחק תחת פסיץ' בעונת 2003/4, כיורשו של אחד, שרונאס יאסיקביצ'וס, בעמדת הרכז בבארסה. הוא תורם 11.2 נקודות לערב.

הקלעי הזר דיוויד הוקינס (23, 193), שהגיע מקבוצת ריאטי באיטליה, הוא הקלעי המוביל בקבוצה עד עתה, עם 19 נקודות. אלכס ריגטי (28, 198) והוגו סקונוצ'יני הביריון (34, 194) חזרו לקבוצה, והם משלימים קו אחורי מוכשר שכולל גם את מרקו פסיץ' (29, 198), בנו של המאמן, שמגיע אחרי שנים רבות באלבא ברלין וממעט לשחק.

פתיחה צולעת

הסנטר הבלגי, תומס ואן דר שפיגל (214), שיחק גם הוא בעבר ברומא אליה חזר הקיץ. הוא זכור כאיש שקלע את סל הניצחון לזכות נבחרת בלגיה ביד אליהו, מול הנבחרת של מולי קצורין במוקדמות אליפות אירופה בשבדיה. הפורוורד מרקו טושק (30, 2.03 מ') תורם בפיסיות ובקליעה מחצי מרחק, וויד האליוול (27, 213) אחראי על סגירת הצבע. אבל כנראה שהשלישייה הזו לא מספיקה. פתיחת העונה הצולעת של רומא הביאה לצרופו של גרי טרנט (31, 203), פורוורד עם עבר עשיר של 10 שנים ב-NBA. לא ברור עדיין מה עוד נותר לו במחסנית.


העונה שעברה היתה הראשונה מזה שנים בהם מצליחה רומא להעפיל לחצי גמר הפלייאוף באיטליה. אחרי שסיימה במקום ה-6 בליגה הרגילה, נעצר הטיול של הקבוצה בהפסד 3:1 בסדרה לקלימאמיו בולוניה, שזכתה לבסוף באליפות. את העונה הנוכחית באיטליה
פתחה רומא בצורה בינונית ביותר עם מאזן של 4:5, והיא ממוקמת במקום ה-7. גם את את העונה האירופית, ביול"ב קאפ, פתחה רומא בצורה בינונית. הניצחון הקשה בחוץ 50:54 על פרנקפורט החלשה, העלה לא מעט סימני שאלה, שרק גברו לאחר התבוסה הביתית 97:72 לדינמו מוסקבה בשבוע שעבר. חלומות הקאמבק של הקבוצה מבירת איטליה נותרו, לפחות כרגע, בגדר פנטזיה.

איטליה עדיין לא חוותה הצלחה במפעל המשני של יול"ב. וארזה היתה הקבוצה האיטלקית היחידה שהגיעה לרבע הגמר במפעל (עונות 2003 ו-2004). אם רומא רוצה לעשות את זה, היא חייבת ניצחון ביתי על המיליונרים של גיידמק מירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully