וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה

גיל קדרון

21.11.2005 / 12:35

מי הכי טובה ב-NBA, מי יכולה להשתפר ולמי אין תקוה? וואלה! ספורט מדרגת את כל 30 הקבוצות על פי המאזן, אבל גם היכולת

כולם יודעים שהטבלה משקרת. לפעמים לוח המשחקים נוח, לפעמים קבוצה יוצאת למסע משחקים קשה בחוף הנגדי, ולפעמים היכולת פשוט לא מתבטאת בתוצאות. אי לכך ובהתאם לזאת אנחנו משיקים פינה חדשה בוואלה! ספורט, בה נציע לכם את הדירוג שלנו לקבוצות הטובות ביותר בליגה, בנקודת הזמן הנוכחית.

החמישייה הפותחת

1. דטרויט פיסטונס, מאזן 1:8
אין בכלל ספק בשאלה מי הקבוצה הטובה ביותר בליגה כרגע. פליפ סונדרס משכיח את הבונקרים של לארי בראון עם סגנון התקפי וההגנה לא איבדה מהתנופה שלה (מקום חמישי בליגה בספיגת נקודות, עם 90.6 למשחק). והכי חשוב: הפיסטונים מתחרים ביניהם מי יגיד יותר פעמים עד כמה הם נהנים עכשיו, לעומת התקופה השחורה עם האקס המיתולוגי.

2. סן אנטוניו ספרס, מאזן 2:8
אין הרבה חדש תחת השמש של ה-NBA. שתי הקבוצות שנפגשו בעונה שעברה בגמר ממשיכות בדיוק היכן שסיימו את הקודמת. טוני פארקר בדרך לעונתו הטובה ביותר בקריירה (21.3, 6 אסיסטים, 55.4 אחוזים מהשדה), בעוד המכונה המשומנת בליגה צולפת ב-48 אחוזים מהשדה.

3. דאלאס מאבריקס, מאזן 2:7
אחד משני ההפסדים הגיע כשדירק נוביצקי נפצע כבר ברבע השני, ושניים מהניצחונות שלהם היו תבוסות קשות שהנחילו לשתי הקבוצות שמעליהן בדירוג. הסגל הרחב וההיררכיה החדשה ששמה את ג'וש הווארד ככינור שני מבטיחים רבות.

4. קליבלנד קאבלירס, מאזן 2:8
לא רק שבעה ניצחונות רצופים, ולא רק המאזן השני בטיבו במזרח, אלא גם הפרש ממוצע של 22 נקודות בחמישה ניצחונות ביתיים מרשימים. במצב כזה, רק לחובבי הפנטסי איכפת שלברון מעמיד שורה ממוצעת מבחינתו – 27.6, 5.7 ריבאונדים, 4.4 אסיסטים ו-1.1 חטיפות. שיתבייש.

5. אינדיאנה פייסרס, מאזן 3:6
כמו שאוהדי מכבי ת"א צפו, שאראס בדרך למשחק האולסטאר עם ממוצעים מרשימים של 7 נקודות ו-1.7 אסיסטים למשחק. נראה שלאט לאט ריק קרלייל מצליח ליצור מהסגל העמוק ביותר בליגה קבוצה יציבה, שנכון להיום מדורגת חמישית בליגה באיבודים.

מתדפקים על הצמרת

6. לוס אנג'לס קליפרס, מאזן 2:8
עם הקליפרס תמיד נראה שההתמוטטות נמצאת ממש מעבר לפינה. אבל כשיש לך חמישייה חזקה ואת סם קאסל בשנת חוזה, לא כדאי לזלזל בתוצאה האפשרית. והפתעה: מייק דאנליבי גם סידר להם הגנה קשוחה.

7. מיאמי היט, מאזן 3:6
נכון, זה עדיין לא זורם. ונכון, הכימיה עוד לא שם. החבר'ה האלה גם הפסידו לראפטורס – שוב, נכון. אבל ברגע ששאקיל יצטרף לדווין וויד (26.1, 8 אס', 7.6 ריב', 2 חטיפות וחסימה למשחק), אנטואן ווקר, ג'יימס פוזי, ג'יי וויל ואלונזו מורנינג המלך (3.6 גגות למשחק), הכל ייראה טוב יותר.

8. מילווקי באקס, מאזן 3:5
למאמן טרי סטוטס יש ארסנל נשקים מגוון ביותר, שני שחקנים כמעט על כל עמדה וסגל מאוזן. הבוס, לארי האריס, מועמד חזק לתואר הג'נרל מנג'ר של העונה, למרות הפתיחה הפושרת של הנבחר הראשון בדראפט, אנדרו בוגט.

9. ממפיס גריזליס, מאזן 4:7
סוף סוף יש לדובים מאמן שנותן לפאו גאסול לשחק כמו שהוא יודע. מצד שני, אולי זה הזקן המדובלל שעושה את ההבדל, אחרי שהקטאלני הצעיר כבר תויג כמטרוסקסואל הגדול ב-NBA.

10. פילדלפיה 76', מאזן 4:6
אחרי שלושה הפסדים רצופים הגיעו שישה ניצחונות רצופים, וכריס וובר נראה כמו CWEBB מודל 2000. המאמן מו צ'יקס משאיר אותו 40 דקות על הפרקט, והפורוורד עונה לו ב-20 ו-10. מי היה מאמין. אלא שההפסד הביתי לקליבלנד מראה שפילי עדיין לא שייכת לאליטת המזרח.

מקום טוב באמצע

11. וושינגטון וויזארדס, מאזן 4:5
גילברו ארינס הוא פרנצ'ייז פלייר. היכולות ההתקפיות שלו פשוט בלתי רגילות: 27 נקודות ב-47 אחוזים מהשדה, פלוס 6 אסיסטים ו-3 שלשות בממוצע, שמוצאות רשת ב-44 אחוזים. ומי צריך את מייקל ג'ורדן, כשיש לך את אדי?

12. גולדן סטייט ווריורס, מאזן 5:6
עם בארון דיוויס בכסא הנהג כולם נראים טוב יותר במפרץ. כולם מלבד מייק דאנליבי ג'וניור, כמובן, שקורע רשתות ב-31 אחוזים מהשדה.

13. ניו ג'רזי נטס, מאזן 4:5
מצד אחד ריצ'ארד ג'פרסון כבר נרגע מהפתיחה המשוגעת שלו, מצד שני ג'ייסון קיד עדיין לא התחמם. במילים אחרות, בעיה.

14. פיניקס סאנס, מאזן 5:4
השנה מייק דאנטוני לא יקבל את תואר מאמן העונה, אבל ייתכן שדווקא עכשיו אנחנו רואים את עבודת האימון הטובה בקריירה הקצרה שלו. השנה סטיב נאש לא יקבל את ה-MVP, אבל ייתכן שדווקא עכשיו אנחנו רואים את עבודת הריכוז והמנהיגות הטובה ביותר שלו.

15. דנבר נאגטס, מאזן 5:6
משהו לא עובד שם במייל היי סיטי. אין מי שיקלע מבחוץ, יש יותר מדי רכזים ופחות מדי שחקני פנים בריאים. וכן, גם את מרקוס קמבי, שחקן הפנטסי הטוב בתבל.

16. יוסטון רוקטס, מאזן 7:3
הטילים יושבים להם במרתף של החוף המערבי, אבל אפשר לסלוח להם בעקבות לוח משחקים קשה (כבר פגשו את סן אנטוניו, מיאמי ואינדיאנה בחוץ ואת דטרויט בבית). בנוסף, הגב של טימאק לא בקו הבריאות. מצד שלישי, ראפר אלסטון, דרק אנדרסון וסטרומייל סוויפט הם אולי הרכישות המאכזבות ביותר עד כה העונה. בשבוע הבא כבר לא נהיה כל כך נדיבים.

17. מינסוטה טימברוולבס, מאזן 4:5
קווין גארנט מתחיל לבנות לעצמו תוכנית מילוט, ואת יריית הפתיחה ראינו בביקורת על המהלכים הניהוליים של קווין מקהייל והבעלים גלן טיילור.

18. שיקגו בולס, מאזן 5:4
הקבוצה של סקוט סקיילס מאכזבת קשות. טייסון צ'נדלר נח על זרי הדפנה ושאר השחקנים טובעים בסגל העמוק מדי. נקודת האור היחידה היא מייקל סוויטני, שמוכיח שייתכן ששיקגו לא איבדה דבר כשויתרה למענו על אדי קרי. בשיקגו כבר מדברים על טריידים, כדי לשפר את המאזן.

19. בוסטון סלטיקס, מאזן 5:4
פול פירס וריקי דיוויס משחקים את הכדורסל הטוב ביותר שלהם בקריירה, אבל כשהסנטר שלך, מארק בלאונט, שחקן בגובה 2.11 מטר, מצליח לקחת רק 3.7 ריבאונדים למשחק, קשה להגיע רחוק. הגארד שלידו, דלונטה ווסט, בגובה 1.93 מטר, מוריד 4.3 בממוצע.

כל הליגה על הגב

20. סיאטל סופרסוניקס, מאזן 5:5
נייט מקמילן לקח איתו את ההגנה כשעזב לפורטלנד. בעונה שעברה הסוניקס ספגו 96.5 למשחק, והעונה, תחת בוב וויס, הגבינה השוויצרית שלהם מקבלת בראש 106 בממוצע.

21. פורטלנד טריילבלייזרס, מאזן 5:3
נייט מקמילן לקח איתו את ההגנה כשעזב לפורטלנד. בעונה שעברה הבלייזרס ספגו 96.9 למשחק, והעונה הם מקבלים רק 93 בממוצע.

22. סקרמנטו קינגס, מאזן 6:4
שעון החול של ריק אדלמן הולך ואוזל. השחקנים עולים לפרקט ללא מוטיבציה, מדברים על מחסור בתקשורת וגם על מה שנחשב לגזר דין מוות עבור כל מאמן: הכנה לקויה.

23. ניו אורלינס/אוקלהומה סיטי הורנטס, מאזן 5:4
מה עובר על דזמונד מייסון? רק 23 דקות למשחק שמניבות 7 נקודות ב-31 אחוזים מהשדה. עד שביירון סקוט לא יצליח לשלב את הסופר-אתלט הזה כמו שצריך, הצרעות יישארו בתחתית.

24. ניו יורק ניקס, מאזן 7:3
לארי בראון עשה כזה בלגאן בתפוח הגדול שההסבר היחידי ההגיוני הוא שהמאמן הוותיק מנסה לחבל בכוונה בקבוצה שלו כדי להכריח את איזיאה תומאס לעשות שינויים. הרוטציה של הניקס משתנה מדקה לדקה, יום אחד אתה פותח ולמחרת לא דורך על המגרש, ואף אחד לא יודע את התפקיד שלו. כנראה שגם בראון לא.

25. לוס אנג'לס לייקרס, מאזן 6:4
הקסם של ד"ר פיל פג בשבוע האחרון ואיתו הריסון של קובי. בחמשת המשחקים הראשונים (מאזן 2:3) בריאנט פגע ב-50 אחוזים מהשדה, ובחמשת הבאים - ניצחון אחד וארבעה הפסדים - רק ב-39אחוזים. ועוד לא דיברנו על 105 זריקות בשלושת האחרונים, ועל ההפסד בדרבי. כולם יודעים שלוס אנג'לס אדומה.

26. יוטה ג'אז, מאזן 7:4
ג'רי סלואן יקבל חזרה את אנדריי קירילנקו וקרלוס בוזר בעוד כחודש, ואז נראה מה החבר'ה האלה באמת שווים. ושאף אחד לא יעז להעיר את מהמט אוקור (20, 8.5 ב-51 אחוזים מהשדה).

27. אורלנדו מג'יק, מאזן 6:3
מאז הניצחון על מכבי ת"א העניינים הידרדרו בפלורידה. ללא גרנט היל הפצוע ועם יכולת חלשה של המחליף שלו, הידו טורקוגלו, המג'יק לא הולכים לשום מקום, מלבד הלוטרי.

28. שארלוט בובקאטס, מאזן 8:3
החתולים דווקא פתחו טוב, אבל אמקה אוקפור לא בכושר והמצטיין עד כה, ג'ראלד וואלאס, פצוע. למרות הכל, עקב הסגל המעובה והניצחון המרשים על אינדיאנה, העתיד נראה ורוד.

29. טורונטו ראפטורס, מאזן 9:1
הראפס הם הקבוצה עם ההגנה הגרועה בליגה ועם הכימיה הקבוצתית הרעועה ביותר בעולם הכדורסל. אחרי הניצחון על מיאמי, הרכז מייק ג'יימס אמר בציניות: "עכשיו כולם אוהבים אחד את השני". לצערם לא יהיו עוד הרבה מדי ניצחונות שכאלו בעתיד.


30. אטלנטה הוקס, מאזן 9:0
אל הרינגטון וזאזא פאצ'וליה (13 ו-10) עושים את שלהם, וגם ג'ו ג'ונסון משחק בסדר, אבל ג'וש צ'ילדרס וג'וש סמית' לא בעניינים, הספסל לא קיים, והסך הכל נראה רע. רע מאוד.

* סייע בהכנת הכתבה: שימי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully