וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצים שבורות

איזי עין דור

21.11.2005 / 9:58

ניר קלינגר, פעם מאמן מקורי וכריזמטי, איבד את דרכו: הטקטיקה שלו שבלונית, נאומי המוטיבציה לא עובדים ותחלופת השחקנים שוברת שיאים. אז למה לוני עוד מאמין בו?

אני מאמין שלוני הרציקוביץ' אינו אדם טיפש, חלילה. אני מאמין שגם הוא יודע מה הבעיה של מכבי ת"א, בדיוק כמו אחרון האוהדים שלה. אני לא חושב שהבעיה היא בסגל, שצריך היה להתמודד כשווה מול מכבי חיפה. אני מאמין שיש לו שיקולים טובים להשארתו של ניר קלינגר בקבוצה, למרות שאף אחד לא ממש מבין אותם. האיש שחרט על דגלו תרבות ניהול חדשה, זה שאמר לכל מי שרוצה לשמוע שלפחות קבוצתו היתה שותפה "להצגת כדורגל מרשימה", אינו מתלהב לפטר את המאמנים שלו.

לוני פיטר עד היום רק מאמן אחד במהלך העונה, שלמה שרף, וגם זה רק לאחר שלא ממש נשארה לו ברירה. ההימור על ניר קלינגר הצעיר אך חסר הניסיון לפני שלוש שנים וחצי היה טוב. מכבי ת"א בידרה את הצופים מדי פעם, זכתה באותה הזדמנות באליפות ועל הדרך גם דפקה הופעה בליגת האלופות והביאה גביע בעונה שהפכה מחלום לסיוט. על פניו, אין תלונות כלפי ההישגיות של קלינגר. אלא שכשמנסים להיזכר מתי היתה הפעם האחרונה בה הקבוצה הרשימה לאורך זמן, עם כדורגל חיובי ונטול פחדנות, מתחילה הבעיה.

לאן הלך המעוף?

מספרים שבהפסקה צרח קלינגר על השחקנים וניסה לעורר אותם, בטענה שהם פחדנים. הוא צדק. השחקנים באמת נתנו כבוד למיכאל זנדברג, עידן טל ויניב קטן, כאילו מדובר בכוכבי העל שפיזזו יום קודם לכן על הדשא בסנטיאגו ברנבאו ולא בקבוצה ישראלית בשר ודם. חיפה היא קבוצה טובה, אבל זה לא אומר שאי אפשר לעצור אותה, או לפחות להשתוות אליה. אלא שהפחדנות של השחקנים היא רק חלק מהסיפור. האמת המרה היא שהמאמן, שפעם התגאה בכינוי "גבר עם ביצים", שוב יצא פחדן ונכשל בפעם המי יודע כמה מבחינה טקטית ומנטלית.

נתחיל בהכנה הטקטית הלקויה, שכללה את שילובו הכל כך שקוף של ארז מסיקה באגף שמאל. קלינגר קיווה שהחייל המסור שלו, זה שהתחמם 45 דקות תמימות בשבוע שעבר ובסופו של דבר כלל לא נכנס לשחק, יעזור בלחץ על שחקני האגף הימני (כולם יודעים מי הבקיע את צמד השערים עבור חיפה ומאיזה אגף הוא הגיע). נמשיך בהתקבעות המרגיזה על מערך שלא הוכיח את עצמו מעולם, מערך שקלינגר לא שינה ולא ישנה גם אם יהיו לו בסגל רק 11 חיילים שלא יודעים להעביר שני פסים בסגל - כפי שקרה בשלהי העונה שעברה. מערך שכל מאמני הליגה, החל מאלישע לוי ועד לרוני לוי, כבר למדו לשחק נגדו. מערך שנשמר גם כשמכבי השיגה שער מצמק וחזרה למשחק משום מקום, כשהצורך בחלוץ נוסף זעק לשמיים. מה עשה קלינגר אז? הכניס את אופיר חיים והוציא את ז'וזה דוארטה. מבריק.

פעם היו לקלינגר ביצים. מבחינה טקטית, בעונתו הראשונה הוא לא פחד להמר ושיחק עם מערך 3:5:2 שהתאים יותר לסגל שלו במשך ארבעה משחקים ספציפיים. בעונתו הראשונה הוא ידע לעבור ממערך למערך תוך כדי משחק. בעונתו הראשונה הוא לא פחד לתת לברוך דגו את המפתחות לניהול המשחק (אגב, קשטן, זה המקום שברוך עדיין הכי אוהב). קלינגר של היום הוא בסך הכל מאמן בינוני וחסר מעוף, שמאבד משבוע לשבוע את הלגיטימיות להנהיג מועדון בסדר הגודל של מכבי תל אביב.

השטיקים לא עובדים

גם מבחינה מנטלית קלינגר כבר לא רלוונטי. ההכנה שלו כללה הפעם מותחן פסיכולוגי סביב הכשרת ברקוביץ' ודוארטה, בנוסף לשיחות אישיות שערך עם שחקניו. אלא באימונים ניתן היה לראות שהקבוצה פשוט לא מוכנה למשחק גדול מול הקבוצה הכי טובה בארץ. כמו בימיו כשחקן, קלינגר הוא מאמן שעיקר כוחו טמון במוטיבציה שהוא יכול להקנות לשחקניו, אבל נדמה שכיום הם כבר לא קונים את השטיקים שעבדו פעם.

אם פעם הוצאתו של אבי נמני מההרכב הרעידה את הקבוצה, הרי שהיום היא רק תזיק. אז מה נותר לו לעשות? לסחוט עוד תפוז מול השחקנים? להזמין עוד הרצאה של עוד מומחה לווינריות? להמציא עוד איומים? כל אלו כבר לא עובדים על שחקני מכבי, כי הם פשוט כבר נעשו בעבר הלא רחוק על ידי אותו אדם.

נכון, גם מנצ'סטר יונייטד שיחקה כדורגל רע במשך שלוש עונות, עד שהמנג'ר, שהפך ברבות הימים לסר, החל להראות תוצאות. לקברניטי יונייטד לפחות היתה תקוה, כי הם ראו שאלכס פרגוסון בונה קבוצה לעתיד. קלינגר, לעומתו, הספיק לבנות ולהרוס כמה קבוצות בשלוש וחצי שנותניו כסמכות המקצועית הבלעדית במכבי ת"א. ללוני אסור לאפשר לו להחליף שוב סגל ולהוציא את ברקוביץ', את רוסו ואולי אפילו את לירן כהן מהקבוצה - כי קלינגר בהחלט מסוגל למהלכים קיצוניים כל כך. בשנת המאה של המועדון, צריכה מכבי ת"א להביא כבוד לאוהדיה ולא להסתפק בעונה ריקה מתוכן, שתציין את מספר השחקנים שעברו תחת מאמנה בתקופתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully