וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו התחיל את העונה

20.11.2005 / 22:33

סל מדהים של כוכב ירושלים עם הבאזר העניק לה ניצחון 76:78 בנהריה. בני השרון הובסה בראשל"צ, הגליל הפסידה באשקלון

המשחק המרכזי של המחזור הרביעי בליגת העל עמד בכל הציפיות. עירוני נהריה והפועל ירושלים סיפקו לנו קרב צמוד ומה לא היה שם? דקות מצוינות של כדורסל ישראלי אמיתי (טפירו, נאור, מרקוביץ', קוז'יקרו וסוכר), משחק הפכפך וסל ניצחון מדהים של מלך סלי הניצחון בליגת העל, מאיר טפירו. הפועל ירושלים הייתה זו שניצחה 76:78 אבל שתי הקבוצות ראויות למחמאות על המותחן של השנה.

שלושה משחקים נוספים התקיימו הערב בליגת העל. מכבי ראשל"צ הביסה את בני השרון 72:91 והבהירה שהאורחת לא התאוששה מהפציעה של קוקי בלצ'ר. עירוני ר"ג גברה על רמת השרון 84:89 ואולי הורידה אותה ליגה ואליצור אשקלון המשיכה את הפתיחה המרשימה, עם ניצחון 86:96 על גליל עליון המאכזבת.

הדרבי התל אביבי, אותו תארח הפועל בהיכל נוקיה, יתקיים ביום שני ב-20:30 וישודר ב"שבת של כדורגל" בתשלום. יש קונים?

עירוני נהריה-הפועל ירושלים 78:76

הפועל ירושלים מעולם לא ניצחה באולם בעין שרה, אבל לארז אדלשטיין יש רקורד מוצלח יותר מול הקבוצה הצפונית, שפתחה את העונה מצוין. אדלשטיין פתח עם חמישיה דומה לזו שניצחה ביום שלישי האחרון בגביע יולב, עם מתן נאור לצידם של קוז'יקרו, ג'נקינס ומייסון ג'וניור.

בפתיחת המשחק לא נראה שום שיפור במשחק ההגנה של ירושלים, שראתה את מיליסבלאייביץ' מעביר אסיסט דרך שלושה שחקנים אל אוטיס היל, שקבע 4:8. הירושלמים לא נתנו לנהריה לברוח, בזכות כמה מהלכים טובים של מריו אוסטין ונשארו במשחק גם כשמאיר טפירו וארז מרקוביץ' עלו לפרקט. מהצד השני, קורי קאר היה רדום כמעט לאורך כל הרבע, אבל היה שם כדי לקלוע שלשה עם הבאזר ולקבוע 20:21 לנהריה.

מאיר טפירו ניהל את המשחק טוב בפתיחת הרבע השני והשילוב בינו לבין מרקוביץ' העלה את ירושלים ל-23:27. קורי קאר, שהתעורר עם השלשה בסיום הרבע הראשון וג'ייסון וולס, חזרו לעצמם בגדול ועשו את רוב העבודה עבור נהריה ברבע השני. היתרון נע בין שתי הקבוצות לאורך כל הרבע וקורי קאר היה האחרון שקלע במחצית ולהוריד את נהריה לנוח ביתרון 39:40.

גם הרבע השלישי נפתח רע מאוד עבור ירושלים ואחרי שני סלים קלים של וולס וסוכר, נשרקה גם עבירה בלתי ספורטיבית נגד הוראס ג'נקינס ונהריה עלתה ליתרון 43:49. מתן נאור היה אחראי למהלכים שהישוו את התוצאה עבור ירושלים ומאיר טפירו השלים עוד חמש נקודות כדי לסגור ריצת 0:7 לירושלים, שעלתה ל-49:56. ירושלים הצליחה לשמור על היתרון והרבע השלישי הסתיים ב-58:64 לטובתה.

קורי קאר ואוטיס היל החזירו את נהריה למשחק, כשהורידו ל-68:63, אבל מהצד השני, ירושלים ידעה לצאת למתפרצות במאני טיים בעיקר בזכות הוראס ג'נקינס ותמאר סליי, שהעלו ל-65:72, 4:30 דקות לסיום. המשחק נפתח מחדש, עם 4 נקודות רצופות של נהריה. תמאר סליי ביצע עבירת תוקף שהיתה גם החמישית שלו במשחק ומיליסאבלייביץ' קבע מהעונשין 72:71, 2:55 דקות לסיום המשחק. הקהל בעין שרה נכנס לטירוף ובמקביל שופטי המשחק נכנסו ללחץ כאשר אדלשטיין ואשכנזי לא תרמו להם בקווים.

בעירה של מאיר טפירו הביאה למהפך של המשחק ונהריה עלתה ל-72:73 מהעונשין. קורי קאר קלע את השלשה החמישית שלו במשחק 1:30 דקות לסיום, אבל מאיר טפירו הגיב והישווה ל-76:76. ירושלים יצאה להתקפה האחרונה במשחק וארז אדלשטיין תידרך את טפירו לקחת את הזריקה האחרונה. טפירו עשה את זה כמו גדול ועוד עם הבאזר, כדי לקלוע סל ניצחון מדהים ולנצח 76:78.

מריו אוסטין הוביל את קלעי ירושלים עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים. מאיר טפירו סיים עם 15 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות. רוג'ר מייסון ג'וניור סיים עם 10 נקודות. קורי קאר קלע 19 נקודות לנהריה (5 מ-8 לשלוש), ג'ייסון וולס 16 נקודות ו-14 ריבאונדים, אוטיס היל ומיליסבלייביץ' 15 נקודות כל אחד, אבי סוכר 7.

אדלשטיין אמר בסיום לספורט 5: "מאיר החזיר לי כדור שהוא לקח לי פעם כשאימנתי בגליל. היום אני מאושר, זה מקום קשה לנצח. זה היה משחק גדול, לא ברמה אבל במתח. אנחנו עדיין עושים טעויות של חוסר נסיון. שחקני ה-NBA שלנו עדיין לוקחים זריקות קשות מבחוץ. יש הרגלים שצריך לשפר תוך כדי תנועה. בניצחונות יותר קל לתקן את הדברים האלה, כי הם משפרים את הביטחון".

מאמן עירוני נהריה אבי אשכנזי: "הבאנו את מאיר לזריקה בסיבוב עשירית שניה לסוף וזה הכדורסל. לא הגיע לנו לנצח הערב כי אנחנו רדפנו אחרי ירושלים לאורך כל המחצית השניה. לא שיחקנו כדורסל התקפי. עצרנו אותם על 78 נקודות וזה סביר. היה משחק כדורסל יפה ומותח. מה שיש למאיר טפירו אי אפשר לקחת ואנחנו נהיה מרוכזים במשחק שלנו על מנת לתקן הלאה".

מכבי ראשל"צ - בני השרון 72:91

אחרי שני ההפסדים האחרונים להפועל ירושלים ומכבי ת"א, מכבי ראשל"צ חזרה לליגה שלה והצליחה לאסוף שתי נקודות יקרות שחילצו אותה מהתחתית.

בני השרון ניצלה פתיחה מזעזעת של ראשל"צ כדי לעלות ליתרון 0:7. לי מתיוס היה הראשון שהשיג סל שדה בראשון, אבל חבריו מהקו האחורי, מורן רוט וראיין סידני פשוט לא פגעו. הזר החדש בבני השרון, ג'ריל סאסר, השיג את הנקודות הראשונות שלו בליגת העל מקו העונשין והעלה 4:11. ג'ון גילכריסט עלה הפעם כשחקן שישי בראשל"צ וקבוצתו הצליחה להעביר הילוך ולנצל בלבול גדול בהגנה של בני השרון כדי להשוות ל-15:15. לקראת סיום הרבע, בני השרון התאוששה כדי לעלות ל-18:21.

שתי הקבוצות שמרו על משחק צמוד גם ברבע השני. בקבוצה של יעקב ג'ינו הורגש חסרונו של קוקי בלצ'ר, כאשר חבריו לקבוצה לא פגעו מעבר לקשת. לי מתיוס, שקלע את הסל הראשון של ראשל"צ במשחק, חזר מהתרדמת שלו כדי להעלות ל-39:41 וראשון שמרה על יתרון של שתי נקודות בהפסקה.

ברבע השלישי בני השרון התפרקה וראשל"צ נהנתה מריצת 0:12 כדי לסגור את המשחק בשלב מוקדם מאוד, תוך כדי משחק מצויין של סידני וגילכריסט ואחוזים טובים מעבר לקשת. הראשל"צים סיימו את הרבע ביתרון 51:70 ונראה שליעקב ג'ינו תהיה הרבה עבודה כדי להחזיר את הקבוצה שלו למצב בו פתחה את העונה. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד ומכבי ראשל"צ רשמה ניצחון גדול, 72:91.

עומר סניד הובילאת קלעי ראשל"צ עם 29 נקודות. ראיין סידני קלע 15, ג'ון גילכריסט 13 ואופיר פרחי 12. אוגונה אוניקווה קלע 20 לבני השרון, טרנס רנצ'ר 15 וג'ריל סאסר 12.

מאמן מכבי ראשל"צ גיא גודס אמר בסיום לספורט 5: "אני שמח שעמדנו יפה קודם כל בהגנה. הבעיה שלנו הייתה בהתקפה והיום זה התפרץ בחצי השני. יש לנו פוטנציאל גדול, יש שחקנים צעירים כישרוניים ואני שמח שאופיר פרחי קיבל ביטחון במשחק הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עירוני רמת גן - רמת השרון 84:89

אפשר לקרוא לזה מפגש תחתית, למרות שעברו רק שלושה מחזורים. העולה החדשה מרמת גן פתחה את העונה בניצחון על הפועל ת"א, אבל המשיכה בהפסד צורם לנהריה. אם זה לא מספיק, היא חסרה במשחק את קיי מדיסון, שמושעה בעקבות קטטה במשחק הגביע מול הפועל חולון.

למרות שגם ללא מדיסון ר"ג נראית עדיפה על רמת השרון, האורחים נתנו מלחמה אדירה במחצית הראשונה ופתחו פער של שבע נקודות. רמת גן הצליחה לצמק לקראת ההפסקה ולרדת בפיגור מינימלי של 42:41. ברבע השלישי רמת השרון הצליחה שוב לפתוח פער של שבע נקודות אבל קויין רייס, עד הערב עם מוניטין של שחקן הגנה מצוין ותו לא, צימק ל-66:62. המארחים הצליחו לעשות מהפך גדול ברבע האחרון עם ריצת 7:17 ועלו ל-73:79. רמת השרון לא ויתרה על המשחק והצליחה לצמק ל-81:80 בדקת הסיום, אבל כשלה בנסיון המהפך. רמת גן הגדילה מעט את הפער בגארבאג' טיים, בדרך לניצחון 84:89.

קווין רייס קלע 24 נקודות לרמת גן וטונג'י אוואג'ובי הוסיף 17. טרנס שאנון הוביל את קלעי רמת השרון עם 22 נקודות.

עירוני אשקלון - גליל עליון 86:96

עירוני אשקלון נהנתה ממשחק מבולבל מאוד של היריבה מהגליל, שספק הסתמכה ספק נאלצה לסמוך על משחק אינדיווידואליסטי של ג'ייסון סטרייט. למרות מחצית ראשונה חלשה, אשקלון רשמה ניצחון חשוב נוסף בליגת העל, שיתן לה תמיכה מורלית לקראת המשחק מול קלוז' הרומנית ביורוקאפ צ'לנג' ביום רביעי הקרוב.

אריאל בית הלחמי לא חיכה יותר מדי עם הזר החדש שלו ווילי ג'נקינס ושיתף אותו כבר בפתיחת המשחק, אלא שזה די התקשה להשתלב, למרות שצימק ל-21:19 בסוף הרבע הראשון. גם הרבע השני היה צמוד והגליל נהנתה ממשחק מבולבל של שחקנה לשעבר ברנדון קורץ, שנחשב היום לברומטר של אשקלון. למזלו של בית הלחמי, אשקלון הצליחה ליצור את משחק הריצה של הגליל כדי לרדת להפסקה ביתרון 39:42.

ליאור אליהו פתח את הרבע השלישי בשלשה והישווה אבל בראיין טולברט החזיר עם 5 נקודות מהד השני והעלה את אשקלון ל-44:49. הגליל איבדה את עצמה ומשה מזרחי העניש אותה בשלשה נוספת, בדרך לפער דו ספרתי. הגליל לא הצליחה לחזור למשחק ואשקלון סיימה את הרבע השלישי ביתרון 59:73. אשקלון כבר עלתה ליתרון שיא של 16 נקודות בתחילת הרבע הרביעי, אבל הגליל הצליחה לצמצם מעט. ג'ייסון סטרייט החליט לקחת את המשחק על עצמו ועיצבן את חבריו לקבוצה, שחיכו לשווא לכדורים. סטרייט לא הצליח לסכן יותר מדי את אשקלון, ששמרה על היתרון בדרך לניצחון 86:96.

בראיין טולברט ואדריאן פלדג'ר סיימו עם 26 נקודות כל אחד באשקלון, ברנדון קורץ סיים עם 15, עודד שעשוע 10. בגליל, ליאור אליהו סיים עם 25 נקודות וסטרייט הוסיף 19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully