וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה שולחים שופטים מושחתים לכלא

18.11.2005 / 13:43

פרשת "השופטים באדום" בגרמניה הסתיימה בעונש מאסר של 29 חודשים עבור רוברט הויזר. למי שפיספס: בקרוב הספר

שופט כדורגל גרמני שהודה בהטיית משחקים נשלח ל-29 חודשי מאסר ביום חמישי, בסיומה של סאגה שהביכה קשות את ההתאחדות הכדורגל הגרמנית בחודשים שלפני שהיא מאחרת את המונדיאל.

רוברט הויזר, בן 26, ושופט נוסף, דומיינק מארקס, בן 30, הורשעו בהטיית משחקים בעבור תשלומים מאנטה סאיפנה, מהמר כפייתי שנשלח בתורו ל-35 חודשי מאסר. מארקס קיבל רק שנה וחצי על תנאי בעבור תפקידו בשערוריית השיפוט הגדולה ביותר בגרמניה מזה 30 שנה.

התובעים ביקשו גם עבור הויזר עונש על תנאי, אולם השופט הפתיע והחליט ללכת לפי בית שמאי. "זו אינה עבירה קלה", אמר. "הוא הפר את חובתו להיות נייטרלי". עד אשר הערעורים יידונו, כולם יישארו אנשים חופשיים.

התובעים ציינו כי הם ממשיכים לחקור את מעורבותם של 19 שחקנים ובעלי תפקידים שעשויים להיות מעורבים.

בשערוריה המוכרת מכולן, הויזר העניק לפאדרן האלמונית שתי בעיטות עונשין והרחיק את אמיל אמפנזה כדי לסייע לה לחזור מפיגור 2:0 ולהדיח את האמבורג בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני. סאפינה הרוויח בעקבות הניצחון הסנסציוני 2:4 750 אלף יורו. על פי האישום, הויזר הרוויח 67 אלף יורו וטלוויזיה יקרה בעבור תשעה משחקים שהטה או ניסה להטות, בעוד מארקס הביא הביתה "רק" 36 אלף יורו על מעורבותו בארבעה משחקים לא כשרים.

בהתאחדות הגרמנית היו מרוצים מסיום הפרשה, 10 חודשים אחרי שצצה לאוויר העולם. "האיום של שנתיים וחצי בבית הסוהר יגרום לאנשים לחשוב פעמיים לפני שהם מטים משחק", אמר האיצ'ה מנחם הגרמני.

מכיוון שהויזר לא יוכל יותר לשפוט משחקי כדורגל, הוא צריך למצוא לעצמו מקור הכנסה אחר. אבל גם עתה הוא ישתמש בכשרונו לשעבר להכריע משחקי כדורגל ללא קשר למה שמתרחש על המגרש.

כנראה שאת 29 החודשים שיעביר בקלבוש, ינצל הבחור כדי לספר לציבור הגרמני מה בדיוק קרה שם מאחורי הקלעים. מלפני הקלעים כולם ראו את ההרחקות, פסילות השערים, הפנדלים ושאר ההחלטות התמוהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully