וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שיחקנו כדורסל של מכבי"

אריה ליבנת ועופר מתן

18.11.2005 / 8:38

מכבי ת"א אמנם ניצחה 74:83 את ציבונה, אבל חשפה הרבה בעיות. בשבוע הבא מול פילזן זה הולך להיות קשה ואת זה גם סולומון יודע

ערב המשחק אמר פיני גרשון שבהתחשב במצבה של מכבי, ציבונה היא יריבה נוחה. שמעון מזרחי לעומתו כתב לאוהדים בתוכניה למשחק כי הוא מקווה שהערב, בעידודם המלהיב, תצליח מכבי לגבור על יריבתה הנוקשה. לאור ההתפתחויות במשחק, נראה כי הזהירות של היו"ר גברה על הזלזול של המאמן. אבל במחשבה נוספת, גרשון לא רק צדק, הוא אפילו דייק.

במצבה הנוכחי של מכבי - לא קבוצתית, חסרת רכז וסובלת מפציעות של באסטון וגרין, ציבונה היא באמת יריבה נוחה. רק קבוצת מרכז טבלה בליגה האדריאטית, עם שניים וחצי פצועים, מאבדת בקלות כזאת יתרון של 15 נקודות בדקה ה-18 בדרך להפסד 83:74.

מאמן ציבונה, דראזן אנזולוביץ', ירד אתמול מהפארקט בתחושה קשה של החמצה. הקבוצה שלו פיספסה הזדמנות להכות את אלופת אירופה. "אני לא יודע אם משחק מעבר זו הדרך לנצח את מכבי", הוא הסביר, "אבל אני יודע שזו לפחות הדרך שלנו. במשך שלושה רבעים זה עבד מעולה, אבל לצערי הייתי צריך לשחק עם שני סנטרים צעירים, כי מטה סקאלן נפצע, ואז מכבי חזרה לעצמה".

פיני גרשון, כהרגלו, לא ממש ספר את היריבה: "המשחק היה תלוי בנו לכל האורך, אבל קלענו 33 בחצי הראשון. לא קרה שום דבר שונה, השחקנים פשוט הגיעו למצבים טובים והחטיאו. כשזה קורה, מתחילים להסס ולחשוב לפני כל זריקה, וזה לא טוב. ציבונה לא הפתיעה אותי, הם קלעו רק שש נקודות מעל הממוצע, ועשו מה שהיו צריכים לעשות". ועוד מפיני: "ברבע האחרון היינו עם כל הספסל על המגרש. ג'יימי לא מפתיע אותי, הוא היה טוב גם באימונים השבוע והוא נכנס לאימונים. גם שרון ששון נתן דקות טובות. חוץ מזה, יש לנו עוזר מאמן חדש, אלעד חסיד הסקאוטר שהגיע אמנם כרכש מירושלים, אבל זה ניצחון שלו".

"לפני שנתיים סבלנו מסימפטום דומה"

אנתוני פארקר גילה מידה של ביקורת עצמית: "לא שמרנו טוב בחצי הראשון, לא היינו אגרסיבים. הפתיחה היתה דומה למשחק נגד סופוט. אני לא מצליח לנתח את זה, אבל גם לפני שנתיים סבלנו מסימפטום דומה".

וויל סלומון נראה מבסוט במיוחד לרדת מהפארקט, אחרי שהקהל עודד אותו דקות רבות, למרות חבלי הקליטה הקשים שלו בקבוצה ואולי בגלל 17 נקודות חשובות. "אני שמח מאוד", הוא אמר, "בחצי השני היינו הרבה יותר החלטיים עם הפיק אנד רול. שארפ, ארנולד ופארקר התעלו היום. באנו מוכנים, אבל במחצית הראשונה לא שיחקנו כדורסל של מכבי. בהפסקה דיברנו על זה והתאמנו את עצמנו במחצית השניה. בחצי השני עשינו את השינויים הנדרשים, השגנו סלים קלים וזה מה שניצח לנו את המשחק. לגבי החיבור שלי עם הקבוצה, צריך לזכור שבכל שנה שיחקתי במקומות שונים באירופה וזכיתי בתארים. התיאום שלי עם הקבוצה עוד יגיע".

בשבוע הבא תשחק מכבי מול אפס פילזן המושלמת, שם שיחק סולומון בעונה שעברה. הגארד האמריקני מוכן: "זה מקום קשה. זו קבוצה שמשחקת הרבה הגנה, נצטרך להתכונן טוב ולצאת עם ניצחון".

ארנולד, שקלע את 7 הנקודות הראשונות של מכבי וסיים עם 20 בערב נהדר שלו, התייחס בצניעות ליכולתו: "זה קורה לפעמים. פעם אני נותן, פעם שחקן אחר". באסטון הפצוע, אותו החליף ארנולד, הודה בחדר ההלבשה: "אני מאוכזב קצת מהגוף שלי, אבל אני שמח שניצחנו". טל בורשטיין: "הראנו הרבה אופי וחזרנו דרך הגנה וככה צריך לנצח משחקים כאלו כשלא הולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully