וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בפוקוס

דני בורשבסקי

17.11.2005 / 23:50

דני בורשבסקי עקב כל הערב אחרי וויל סולומון, שלא מתחבר לקבוצה והקהל לא מתחבר אליו. עד שדרק שארפ הגיע וניצח עוד משחק למכבי

איזו נוסחה ירכיבו כעת פרשני הכדורסל? אחרי בכורה רעה של וויל סולומון לצד ניצחון קליל של מכבי ת"א ומשחק שני לא רע, שלווה בהפסד צורב ביוון, הגיע המשחק השלישי, שבו סולומון היה בינוני ומכבי ת"א הייתה כל כך קרובה להפסד מבזה.

סולומון היה אמנם הקלעי הבכיר לצידו של ג'יימי ארנולד בניצחון על ציבונה זאגרב, אבל נקודות לחוד ומציאות לחוד. פיני גרשון הזהיר לא למקד את העדשה ברכז החדש שלו, אבל הצעד הזה בלתי נמנע. כל מי שנכנס לנעליו של שאראס, גורלו יהיה להימדד באותם פרמטרים החל מתחילת דרכו ולא לזכות לשום הנחות. ככה זה כשאתה הרכש החדש של הקבוצה מספר אחת, בעמדה מספר 1.

הראשונים שמתייחסים לסולומון בחשדנות הם האוהדים, לא הפרשנים. כבר במשחק הראשון הראשון הם זעקו בגעגועים לשאראס, ולפני המשחק מול ציבונה בקושי התייחסו לסולומון בהצגת השחקנים. עת שעלה לפרקט, הדציבלים הזכירו יותר את קבלת הפנים לשרון ששון – לא העוצמה אותה מעוררים הכוכבים הגדולים באמת.

ואז התחיל המשחק. מחצית ראשונה כל כך רעה לא נראתה ביד אליהו כבר זמן רב. ההתקפות, שהתחילו אצל וויל סולומון, נעצרו בעיקר אצל ההגנה הקרואטית ולא הניבו שום פעולה חיובית בדקות הראשונות. למזלם, ג'יימי ארנולד לקח אחריות עם 7 הנקודות הראשונות של הצהובים במשחק, שלא הגיעו מהתקפות מתוכננות. אם זה לא מספיק, סולומון איבד את הריכוז בשמירה על דאבור מרצ'ליץ' הקשיש, שנע בחופשיות יתר.

ברבע השני, האיש שנהנה מההגנה הרכה של סולומון - התחום שאמור להיות היתרון שלו על פני שאראס, כזכור - היה סקוני פן. טל בורשטיין, ששמר על פן בפתיחה, הוחלף עקב שלוש עבירות, והאמריקאי נמוך הקומה הרגיש חופשי מול סולומון. בהתקפה, שני הסלים שהשיג סולומון במחצית הראשונה הושגו בסיום של התקפות מתפרצות. החדירות לסל עם הראש בקיר ומשחק ההתקפה המבולבל של סולומון אילצו את אנתוני פארקר לקחת את העניינים לידיים, אלא שללא קלעי חם לידו גם הוא התקשה לתפקד. סולומון החטיא את השלשה האחרונה, והקהל ליווה את הירידה לחדר ההלבשה בשריקות בוז צורמות, ספק נגד השופטים (שלא העניקו לו עבירה), ספק נגד הכוכב החדש והמאכזב.

במחצית השניה הגיעה ההתעוררות הגדולה של מכבי, עם ריצת 2:13 ושש נקודות של סולומון, שהיה אחראי למהפך במשחק. ובכל זאת, לא ברור איך המשחק היה מסתיים ללא השלשות הכל כך חשובות של דרק שארפ, שאיחרו לבוא (כמו גם דקות המשחק שלו) אבל ניצחו את המשחק. סולומון קלע 16 נקודות במחצית השניה, כולל שלשה חשובה שקבעה 65:72. הנתונים האלה היו מרשימים אם היה מדובר בניצחון מרשים ובאחוזים יפים של הרכז (סיים עם 40 אחוזים מהשדה). אלא שסולומון לא הוביל את מכבי לדריסה המצופה של יריבה חלשה בהרכב חסר, הוא רק עזר לה להימנע מהפסד מביש. בשבוע הבא, מול קבוצתו בעונה שעברה, פילזן, זה לא יספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully