וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של ארקדי

שחר פרנהיימר

16.11.2005 / 20:09

מסיבת העיתונאים של בית"ר היתה צעד נוסף בתכנית העבודה הקפדנית של גיידמק. פרננדז וקאנן משלימים בית"ר ירושלים שלא הכרנו

כמו להקת רוק ותיקה, שהתאחדה לסיבוב הופעות אחרון בהחלט, ישבו טון קאנן, ארקדי גיידמק ולואיס פרננדז במסיבת העיתונאים במלון מצודת דוד. שלושתם בחליפות, שלושתם מצוחצחים, לשלושתם שיער כסוף מסודר בקפידה. בהחלט מראה מעורר כבוד. בצד הימני של השולחן ישב גיא עזורי, עם ארשת פנים רצינית, וניסה להיראות שייך לסוללת התותחים שישבו לצידו.

ארקדי גיידמק, איש רציני מאוד, הבטיח לעשות שינוי מהפכני במועדון מירושלים, ולא חיכה הרבה. הבאתו של פרננדז לארץ, והפיכת בית"ר לאייטם הכי חם בליגה הישראלית, הם הקבלה הראשונה שהמיליארדר הרוסי מניח על שולחננו, אם מישהו בכלל היה צריך הוכחות. עם תקציב עתידי שלא מסתדר לנו בנשימה אחת עם הכדורגל הישראלי, תסמכו על ארקדי שזו היא רק ההתחלה.

לואיס פרננדז, שהיה אמור לעמוד במרכז האירוע, הביט מן הצד, לא ממש שייך, אבל יותר מכל לא פותח את הפה לפני שיש לו מה להגיד. שחקן העבר הצרפתי עדיין לא מכיר שחקן אחד בקבוצה, לא ישב מעולם ביציע בטדי, ולא מזוהה עם המנטליות. הדבר היחידי שיכול היה להוציא מן הפה הוא מה תהיה מהות תפקידו במועדון וסמכויותיו. לעיתונאים סיפר שיעבור על כל המערכות, יסייר במתקנים, יעקוב אחרי מחלקות הנוער, ימליץ על שחקנים, אבל לא חשף עדיין מה תהיה נגיעתו הישירה בצד המקצועי. את הפרט הקטן הזה רצו כולם לשמוע. בישראליות אופיינית ניסו העיתונאים למשוך את הצרפתי בלשונו, אבל הוא לא נפל בפח. הוא הבין כבר לפי כמות התקשורת במקום ומבטי ההערצה בעיניים, שכאן זו ישראל וכל טעות עולה ביוקר. מי שכן נפל בפח הוא טון קאנן.

המנג'ר ההולנדי המסתורי של בית"ר התחיל בשבועיים האחרונים לקלף מעליו את הקליפה, ולחשוף מה מסתתר מאחורי ערימות הג'ל והמבט החודר. הפנקס על הספסל, תנועות הידיים לקהל בסיום המשחק באשדוד, והפתיחות לשאלות במסיבת העיתונאים לכבודו של פרננדז חשפו אדם, שלמרבה ההפתעה מאוד מאוד אוהב את התקשורת, אך גם חרד למעמדו. כשעזורי נשאל שאלה בעברית הוא ביקש שיחזרו עליה באנגלית והסביר בסופה למה זה היה לו כל כך חשוב; כשפרננדז נשאל לגבי השחקנים שאמורים להגיע קאנן לקח יוזמה והסביר, בלי שנשאל, כי מי שאחראי על שיטת המשחק והצד המקצועי זה הוא בלבד. אחרת, הוא אומר, לא הייתי נשאר. פרננדז מצידו, נשען לאחור, הקשיב - לא - הקשיב להולנדי המפוחד, ושתק. רצוי להולנדי לשמור את פרננדז במצב הזה, ויעידו מי שראו את הצרפתי חמום המוח בשעת שריפת פיוז וקריסת מערכות. המץ' אפ בין שניהם נראה כדבר הכי מרענן שקרה לכדורגל שלנו בזמן האחרון. כי כמה כבר אפשר לשמוע את ברקוביץ'?

בית"ר יוצאת מעכשיו לשלב נוסף בתכנית ההבראה של גיידמק, שעושה את הכל לפי סידור עבודה מתוכנן בקצב הנכון. פרננדז, ידיד ישראל ואיש לבבי, יקום בבוקר עם חיוך רחב ו-600 אלף יורו בחשבון הבנק כדי להתחיל את יומו הראשון במועדון. אחרי שיתאושש מההלם שיפקוד אותו כשיביט לראשונה במירעול העיזים המכונה מגרש האימונים בבית וגן, יתחיל להבין את המציאות אליה נחת. גם מגרש האימונים הזה יעבור שינוי בקרוב, אם זה תלוי בארקדי, כמו כל מתיחת הפנים שהתרחשה מאז עזב אוחנה את המועדון.

בינואר, ככל הנראה, יצורפו שחקנים בסדר גודל כזה או אחר, וטדי ימשיך להתמלא ממשחק למשחק. עכשיו כל מה שנשאר הוא לתת את הכדור לשחקנים, ולקוות שהם ימשיכו לשמור את הלהבה במנורה הירושלמית על אש בינונית, עד שארקדי יסיים להדליק את כל הפמוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully