וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא את העצבים

16.11.2005 / 10:04

גרשון מדוכדכך משהו לקראת המפגש עם ציבונה (20:45, ערוץ 1) בגלל הפציעות ("הרבה זמן לא היינו במצב הזה"), ותוקע קטנה לרענן כץ ("אם אין לכם כותרת, תתקשרו אליו"). הקרואטים בכוננות ספיגה

יממה לפני המשחק מול ציבונה זאגרב ביורוליג (20:45), ערכה מכבי תל אביב את האימון המסכם לקראת המשחק.

מייסיאו באסטון הפצוע ערך אימון חלקי בלבד, והוא בספק למשחק. מחר אחרי אימון הבוקר יוחלט אם ישחק. יניב גרין סוחב פציעה בקרסול, אבל צפוי להיות כשיר.

מאמן מכבי, פיני גרשון, התייחס ליריבה הפצועה גם היא, ואמר: "במצב שציבונה באה עדיף לקבל אותה כבר עכשיו. המשחק תלוי רק בנו, אבל גם בשבוע שעבר היה משחק כזה ולמרות שנתנו את ההגנה הכי טובה בשלוש שנים האחרונות הפסדנו". על ההתקדמות של הקבוצה מבחינת החיבור הקבוצתי, והשתלבות השחקנים החדשים, אמר המאמן: "מלבד סולומון המשתפר, ארנולד נראה בסדר גמור. קירק פני תלוי באיך שהוא מתחיל את המשחק".

על מצבה הפיסי של מכבי, אמר גרשון: "הרבה זמן לא היינו במצב כזה, מצבת השחקנים לא נראית הכי טוב בעולם. מי שלא יהיה כשיר במאה אחוז לא יעלה למגרש. אומרים שלאליפות אירופה לנבחרות היתה השפעה על חלק מהשחקנים. אם זה היה משחק קובע לפיינל פור השחקנים היו מגיעים עם זריקות על הלשון. הכי חשוב שנעבור לשלב הבא וששם נהיה יותר מפוקסים".

על וויל סולומון, שדווקא הפגין משחק טוב בשבוע שעבר בפיראוס, אמר גרשון: "שמים את וויל תחת זכוכית מגדלת. מכבי מעולם לא היתה תלויה בתפקיד הספציפי הזה גם בעבר, וגם לשאראס היו משחקים שהיה לא טוב וניצחנו". גרשון לא יודע על שינויים צפויים בקבוצה ("לא שידוע לי"), ואף התנדב לעזור לסוללת העיתונאים סביבו: "אם אין לכם כותרת לדברים שלי, אתם תמיד יכולים להתקשר לרענן כץ", עקץ גרשון.

וויל סולומון אמר: "אני בכלל לא מרגיש לחץ - אני מרוכז ומוכן למשחק. לא צריכים להיכנס לקצב מסוים, אני מפוקס בלנצח את ציבונה. זה הכל עניין של טיימינג. אישית אני מרגיש טוב יותר מיום ליום". אנתוני פארקר התייחס לבינוניות שמפגינה מכבי עד כה: "בגלל השינויים בקבוצה אנחנו עדיין מחפשים את הדרך שלנו. המפתח הוא למצוא את הדרך כדי לשחק כדורסל טוב יותר". ניקולה וויצ'יץ' סיכם: "לא נכון שאיבדנו את הביטחון העצמי בגלל הפסד אחד. תמיד יש עליות וירידות. כולם מצפים מאיתנו להיות למעלה כל הזמן".

פוקוס: סקוני פן

על פניו, ציבונה זאגרב אולי לא נראית כקבוצה כל כך מאיימת, אבל הרכז הראשי שלה, סקוני פן, זכור היטב לשחקני מכבי ת"א ולא הכי לטובה. פן (28, 1.78 מ') עשה לא מעט צרות לאלופת אירופה בשנים האחרונות, כשכיכב במדי הכוכב האדום בלגרד וסקבוליני פזארו.

ג'יימס "סקוני" פן הוא יליד העיירה סאלם, מסצ'וסטס ונחשב לכישרון ענק בארה"ב עוד משנתו הראשונה בבוסטון קולג', אז נבחר לרוקי השנה בביג איסט. למה סקוני? כי אמו ניבאה לו גדולות עוד שהיה ילד ונהגה לכנות אותו "אונו" (מספר 1). איכשהו, הכינוי הזה התגלגל בשכונה לסקוני. אם היה גבוה ב-15 סנטימטרים, קרוב לודאי שהיה מעביר את הקריירה שלו ב-NBA. סקוני פן נחשב בסוף שנות התשעים לאחד הפוינט גארדים הטובים בליגת המכללות, כששני שמות מבטיחים נוספים היו וויליאם אייברי וחאליד אל אמין, שגם הם מצאו עצמם באירופה בסופו של דבר. אחרי שנתיים בבוסטון קולג' הוא הלך בעקבות מאמנו ג'ים אובריאן לאוהיו סטייט, אותה הוביל בשנתו האחרונה לפיינל פור של ה-NCAA. פן היה השחקן המוביל בקבוצה, כשבצילו שיחק מייקל רד, זה שלימים יהפוך לאחת הבחירות המוצלחות של השנים האחרונות בדראפט.

למרות ממוצע של 15.6 נקודות בעונתו האחרונה באוהיו סטייט ולמרות היותו השחקן השני בלבד במכללה שקלע יותר מ-1,000 נקודות בשתי עונות, פן נבחר בדראפט על ידי אטלנטה במקום ה-57 בלבד ועלה על מטוס לאירופה, כשתחנתו הראשונה הייתה טרייסטה האיטלקית. אחרי עונה נוספת באיטליה, הפעם בוירטוס רומא, הוא ניסה לחזור לליגה הטובה בעולם דרך אשוויל מה-NBDL, אבל ללא הצלחה. ב-2002/3 הגיע לסרביה וחתם בכוכב האדום בלגרד. כאן היה המפגש הראשון שלו מול מכבי ת"א בליגה האדריאטית, אותו מנסים הצהובים לשכוח. הסרבים ניצחו ביד אליהו 92:100, כשפן מככב עם 33 נקודות ו-8 אסיסטים.

התחנה הבאה שלו היתה ציבונה זאגרב, איתה הוא גם עשה את טבילת האש ביורוליג ב-2003/4 וזכה באליפות המקומית. ציבונה לא עמדה בדרישותיו הכספיות בעונה שלאחר מכן, פן עבר למקדוניקוס היוונית ומשם לסקבוליני פזארו, שעשתה מהפך בסגל באמצע העונה. המטרה של האיטלקים הייתה למחוק את ההשפלות של פתיחת העונה ביורוליג (הפסד ב-50 הפרש למכבי ת"א) ופן הוביל אותה בין השאר לניצחון על אלופת אירופה במשחק הבית 95:97. הפעם התייחסו אליו במכבי ת"א יותר ברצינות. הוא הסתפק ב-8 נקודות, אבל מסר 7 אסיסטים. פן הוביל את פזארו עד לרבע גמר היורוליג באותה שנה, אז נעצרו האיטלקים פעמיים אצל מכבי ת"א.

העונה, ציבונה זאגרב החליטה להחזיר את הרכז המוכשר בכל מחיר והציעה לו חוזה של 300 אלף יורו לעונה, שנענה כמובן בחיוב. בינתיים, פן מספק את הסחורה עם ממוצעים של 13 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.5 חטיפות ביורוליג ו-16.8 נקודות ו-3.8 אסיסטים בליגה האדריאטית. פן הוא אחד מאותם השחקנים שרצים שעות על גבי שעות במסכי הוידיאו של הצוות המקצועי במכבי ת"א. צריך להקדיש לו את מירב תשומת הלב, כי רק הוא יוכל לעשות את ההבדל הגדול לציבונה, במקרה ומכבי ת"א תתפוס עוד יום חלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully