וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אתם בכלל?

גיא קרייתי

16.11.2005 / 13:46

העובדה שמכבי חיפה כועסת על מי שקורא עליה תיגר מקוממת. אולי גיידמק ובית"ר יתנו לה קרב ראוי וישתיקו את ההתנשאות הירוקה

לאנשי מכבי חיפה מגיע כל הכבוד. במקצועיות, ביסודיות ובהתמדה הם השתלטו על ליגת העל בכדורגל, בדרך לאליפות חמישית בשש העונות האחרונות. לפחות כל עוד הכוח של ארקדי גיידמק ולואיס פרננדז לא הופך את בית"ר ירושלים לאימפריה בקנה מידה בינלאומי, ההגמוניה של הקבוצה בירוק מובטחת.

יש רק בעיה אחת: בדרך למעלה, מכבי חיפה לא רק מחקה את היתרונות של קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א, אלא גם את חסרונותיה. את היהירות, את הזחיחות, את המחשבה שתואר האליפות בבעלותה. פיני גרשון אמר לפני פתיחת העונה הנוכחית שמנסים לגנוב למכבי ת"א את האליפות באמצעות הפיינל פור, כאילו כתוב היכן שהוא שהתואר רשום בטאבו על שם הצהובים. מהתגובות של אנשי מכבי חיפה אחרי המפגש עם בני יהודה מסתמן כי גם הם תחת הרושם שלאף קבוצה אחרת אסור לקרוא עליהם תגר. הירוקים התגוללו על הכתומים, שברוב חוצפתם הצהירו שהם לא מפחדים מחיפה ובאים לנצח בבלומפילד.

מנקודת מבט של אוהד כדורגל נייטרלי, הגישה של ניצן שירזי וחניכיו היתה מרעננת. בניגוד להתבטלות של קבוצות הכדורסל הישראליות מול הצהובים, ולמגמה המתפתחת של הענקת התואר על מגש ליעקב שחר, בני יהודה רצתה, רצה וכמעט ניצחה. מבחינת טיפוסים כמו מיכאל זנדברג, שעד העונה שעברה חימם את הספסל בקריית אליעזר, ועכשיו תופס את העולם בביצים, היומרה והמאמץ היו לא לגיטימיים.

הגינונים הללו מאיימים להפוך את חיפה לקבוצה שנואה. עד העונה, מרבית השנאה בכדורגל הישראלי הופנתה לעבר מועדונים מושכי אש כבית"ר ירושלים, מכבי ת"א, הפועל ת"א ובני סכנין – כל קבוצה וסיבותיה שלה. הפער שפותחת מכבי חיפה מהליגה, וההתנשאות שמתלווה אליו, עלול לצרף אותה למועדון הזה. ארקדי גיידמק מצטייר כאיש מסתורי ואפילו קצת מסוכן, אבל לפתע אני מוצא את עצמי עוקב בעניין אחרי ההתפתחויות בבית"ר ירושלים, בתקוה שמינוי פרננדז מוצדק ובאמונה שהטייקון יכול לבנות בבירה אימפריה. הכל, רק שתהיה תחרות. רק שלחיפה תהיה אלטרנטיבה. רק שאנשי מכבי חיפה יבינו שתואר האליפות של כולם, וכדי להשיג אותו צריך להזיע כל משחק וכל עונה מחדש.

אש על הגולש

וואלה! ספורט מזמינה אתכם להיות פרשנים לרגע (או ליותר, תלוי בכם), סופרים או משוררים ולשלוח לנו קטעים שכתבתם, בכל סגנון כתיבה שעולה על דעתכם, בתנאי שיהיה ראוי לפרסום ובכל תחום הקשור לספורט.

מניתוח נקודות התורפה הטקטיות בהרכב החדש של מ.ס. אשדוד עד לסיפור, דמיוני או מציאותי, על חיי אוהד פינג-פונג, נשמח לתת לכם הזדמנות לגלות לעולם כוכבי כתיבה חדשים. את הקטעים שכתבתם, שלחו דרך ה"כתבו לנו" (בצד ימין באתר או בקישור למטה) או לכתובת המייל הבאה: sportssupport@walla.net.il. אנו נפרסם את המשובחים שבקטעים שנקבל בפינה "אש על הגולש" שבאיזור הטורים האישיים. גם מי שכבר פירסם בעבר טור, מוזמן להמשיך ולשלוח. אנא, ציינו את שמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully