וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Hole in One לזוהר שרון

דודי כליפא

15.11.2005 / 0:39

הגולפאי העיוור הדהים את כולם בסיבוב גולף שיגרתי בקיסריה. הכדור התגלגל לאיטו, נעלם לרגע עד שנכנס לגומה - במכה אחת

זוהר שרון, הגולפאי העיוור היחידי בישראל ומי שבשנים האחרונות הוכיח את עצמו במבחנים בארץ ומחוצה לה כאחד הטובים בעולם, ממשיך להדהים. הישגו האחרון הוא חלומו הרטוב של כל גולפאי, כולל ענקים כטייגר וודס. אתמול, בסיבוב גולף שגרתי במועדון בקיסריה הוא הצליח להשחיל את הכדור לחור בחבטה אחת.

גולף הוא משחק המבוסס על היסטוריה ומסורת. Hole in One, או Ace הוא הגביע הקדוש החמקמק המתעתע במיליוני גולפאים ברחבי העולם. רובם המכריע יעברו חיים שלמים על המגרש מבלי לפגוש בו. ההישג מזכה את בעליו בנוסף לכבוד גדול מהחברים ולהנצחת שמו על אחד מלוחות הנחושת המעטרים את קירות המועדון, בזכות לקנות משקאות לכל מי שנמצא באותו רגע בשטח. ביפאן המסורת קצת יותר יקרה. כל מי שנמצא בשטח המועדון יכול לקחת כל מה שיחפוץ מחנות הגולף על חשבון החובט האומלל. כדי למנוע פשיטות רגל היפנים רוכשים פוליסת ביטוח נגד המקרה. ההסתברות להשחלת הכדור בחבטה בודדת היא אגב, אחד ל 33,000.

גומה מספר 15 במועדון הגולף בקיסריה היא אחת הקשות במגרש, וקבעה בעבר את גורלן של אליפויות רבות. זוהי גומה בתקן 3 שבה החור נמצא במרחק של 160 מטר מהטי (נקודת הפתיחה). שני בונקרים (מכשולי חול) ענקיים השומרים של משטח הגרין משני צידיו, עץ גדול העוצר כל כדור הסוטה מעט שמאלה ושיחים סבוכים לצידי המסלול לאורך כל הדרך, הופכים חבטה פשוטה לכאורה לעבר משטח הגרין למשימה מנטלית לא קלה. בשל כך רק מעטים מהשחקנים מסיימים את הגומה באופן עקבי בשלוש חבטות, כפי שהתקן דורש. אתמול זוהר שרון הוכיח שוב כי בגולף לעיתים עדיף שלא לראות את שלל המכשולים לפני שחובטים חבטה.

שרון, שאיבד את מאור עיניו בתאונת אימונים בצבא והמוגדר כעיוור מוחלט, ביצע סווינג שגרתי עם מחבט עץ מספר 7. לאחר שקיבל אישור משמשון לוי, נושא כליו וה'עיניים' שלו על המגרש, כי הכדור נמצא על משטח הגרין (הדשא הקצוץ דק המקיף את הגומה) הוא עלה למכונית. כשהגיעו השניים אל הרחבה שמשון דיווח כי אינו רואה את הכדור. "כנראה שעברתי" אמר זוהר ושלח את הקאדי לחיפוש מעבר לגרין. לאחר כמה דקות של חיפושים עקרים זוהר פלט "זו הייתה מכה טובה תבדוק בחור". כששמשון ההמום ראה את הכדור בתוך החור הוא קרא: "אני לא זז מפה, בוא אתה להוציא אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully