וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד טיול קליל במלחה

15.11.2005 / 20:38

הפועל ירושלים רשמה ניצחון שני השבוע, הפעם 65:80 על פרנקפורט סקייליינרס הגרמנית ביול"ב קאפ. המבחן האמיתי בשבוע הבא

הפועל ירושלים השיגה הערב (שלישי) את ניצחונה הראשון העונה בגביע יול"ב, במחזור השני של המפעל. ירושלים הביסה את פרנקפורט סקייליינרס הגרמנית 65:80 בערב קליל מול יריבה חלשה, שהגיעה ללא שלושה שחקנים משמעותיים. פרנקפורט, שנאבקת השנה בתחתית הליגה הגרמנית, היתה רחוקה מלהוות יריב ראוי לקבוצה של ארז אדלשטיין, שמצידו ניצל את ההזדמנות כדי להרחיב את הרוטציה ולחמם את כל הסגל לקראת המאבקים הגדולים באמת, ביום ראשון מול נהריה בליגה וביום שלישי הבא מול לוטומטיקה רומא בחוץ.

הנחיתות של פרנקפורט באה לידי ביטוי כבר בפתיחה, כשירושלים רצה ל-0:10 ואיפשרה לגרמנים להשיג נקודה ראשונה מהעונשין אחרי 5:30 דקות בלבד. עם זאת, הירושלמים ניצלו פחות מחצי מהמתנות שקיבלו מהגרמנים ויכלו לפתוח פער גדול כבר ברבע הראשון. סל השדה הראשון של פרנקפורט הושג 2:45 דקות לסיום הרבע, בשלשה של גאריס, שצימק ל-17:6. ארז אדלשטיין העלה למגרש את ארז מרקוביץ' ואיציק אוחנון, שבקושי ראה פרקט העונה, אלא שהגרמנים רשמו התעוררות וצימקו ל-19:11. הוראס ג'נקינס סגר את הרבע הראשון עם שלשה מטווח NBA וקבע 12:25 לירושלים.

ברבע השני חלה תפנית במשחק, כאשר ירושלים החלה להסתבך באיזור הצבע ולאפשר לסנטר הסנגלי מאליק בדיאן להחזיר את הגרמנים למשחק, כשצימק ל-34:29. תמאר סליי, שנכנס ברבע השני, ורוג'ר מייסון ג'וניור, הגיבו בשתי שלשות רצופות שהחזירו את ירושלים ליתרון בטוח של 13 נקודות. פרנקפורט הצליחה לצמק מעט עד למחצית, שהסתיימה ב-33:44 לירושלים.

ברבע השלישי הכל עבד לירושלים. מריו אוסטין וארז מרקוביץ' ביצעו את העבודה באיזור הצבע ופינו את הבמה לרוג'ר מייסון ומתן נאור במשחק ענק, שהעלה ל-44:62, 2:45 דקות לסיום הרבע. לגרמנים לא היו יותר מדי תשובות וירושלים סיימה את הרבע ב-51:66.

הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד. הפועל ירושלים שמרה על הפער ואף הגדילה אותו ונראה היה שהאורחים מגרמניה חיכו כבר לשריקת הסיום, כדי לשים קץ לעוד ערב חלש שלהם העונה. ירושלים רשמה בסופו של דבר ניצחון 65:80, שהיה צפוי אבל יתרום מאוד לחבורה של אדלשטיין בהמשך הדרך.

מריו אוסטין הוביל את קלעי הפועל ירושלים עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים. הוראס ג'נקינס סיים עם 15 נקודות (1 מ-6 ל-2, 3 מ-6 לשלוש) ו-6 אסיסטים. רוג'ר מייסון 14, ארז מרקוביץ' 10, מאיר טפירו 8, מתן נאור 7, רביב לימונד 4, תמאר סליי 3, עידו קוז'יקרו 2. מלאדן סליביאנצ'נין קלע 14 נקודות לפרנקפורט, מאליק באדיאן הוסיף 12.

אדלשטיין: "רומא לא בשמיים, אני מודאג מנהריה"

מאמן הפועל ירושלים ארז אדלשטיין התייחס בסיום המשחק דווקא להיבטים השליליים שלו, שכללו אחוזים רעים מהשדה ואמר: "אלה משחקי ההכנה שלנו כי לא עשינו מספיק לפני פתיחת העונה. זו הסיבה לחוסר היציבות שלנו וזה ישתפר. הלחץ הוא חיובי, אני לא מכיר ספורטאי שרוצה לשחק בלי לחץ. יש החטאות ואנחנו עובדים על זה באימונים, צריך סבלנות". על משחקי השבוע הבא אמר אדלשטיין: "רומא התחזקו עם שחקן NBA. ראיתי אותם והם לא בשמיים. אני יותר מודאג מאיתנו וגם מהמשחק מול נהריה. יש שם קבוצה של שחקנים עם נסיון. אנחנו קבוצה צעירה ושם יש חברה ותיקים שמנוסים מאוד בליגה ויש להם המון יתרונות".

מתן נאור, שפתח בחמישיה והיה מצוין: "עד עכשיו זה היה המשחק הכי טוב. ביחס למשחק הקודם העלינו את כמות הדקות הטובות, הכל תלוי בנו".

לה מאן הפסידה לכוכב האדום בלגרד

לה מאן הצרפתית, שניצחה את הפועל ירושלים במחזור הראשון, הפסידה הערב בחוץ לכוכב האדום בלגרד 83:75 במחזור השני. הקבוצה ששמרה על מאזן מושלם בבית ד' של הפועל ירושלים היא דינמו מוסקבה, שהביסה את לוטומטיקה רומא 72:97. רובן דגלאס קלע 22 נקודות לדינאמו, לזארוס פאפאדופולוס ואנטוניוס פוטסיס הוסיפו 14 נקודות כל אחד. דייויד הוקינס קלע 22 לרומא ותומאס ואן דן שפיגל הוסיף 20 ו-11 ריבאונדים. דיאן בודירוגה סיים עם 10 נקודות באחוזים רעים.

בבית א' השיגה אקדמיק סופיה מבולגריה ניצחון שני, אחרי שהביסה את אלבה ברלין 88:108. אקס הפועל ירושלים וגליל עליון, למונט ג'ונס, סיים משחק ענק עם 31 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות. קפטן נבחרת בולגריה טודור סטויקוב קלע 19 ואקס אליצור אשקלון קניון וויקס הוסיף 16. הוליס פרייס ודמונד גרין קלעו 22 נקודות כל אחד לאלבה. גם אריס סלוניקי שמרה על מאזן מושלם אחרי ניצחון על אלופת בלגיה אופוני ברי 74:81. במשחק נוסף בבית ניצחה ונטספילס הלטבית את אסטודיאנטס 78:79.

בבית ב', המופארם ורסאץ' הסרבית רשמה ניצחון שני עם 69:78 על רג'יו אמיליה האיטלקית. פאניוניוס היוונית ניצחה את דימון אמסטרדם 74:79. וילרבאן הצרפתית ניצחה את אנוויל וולצ'לאבק הפולנית 49:61.

בבית ג', יוניקס קאזאן הרוסית השיגה ניצחון חוץ בשרלרואה 59:61. אליקנטה הספרדית ניצחה בטורקיה את בשיקטש 87:93 אחרי הארכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully