וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי המריבה

איזי עין דור

13.11.2005 / 12:43

באנגליה מצאו דרך מקורית להילחם בצ'לסי: לגנוב את הכשרונות הבאים. התוצאה: מלחמה. קבלו את האפרוחים שמשגעים את הממלכה

לארסן ונגר, רפא בניטז ואלכס פרגוסון נמאס להילחם בטחנות רוח. כל שחקן שהם רוצים, זוכה מיד להצעה כספית גדולה יותר מכיוון סטמפורד ברידג' ונוחת בסופו של דבר על הספסל של ז'וזה מוריניו. שלושת המנג'רים של ארסנל, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד התבכיינו לא מעט פעמים על המצב המתסכל בו הם מתקשים, כביכול, לרכוש שחקנים חדשים. לבסוף עלו פרגי, בניטז וונגר על פתרון יצירתי: להקדים את צ'לסי בקרב על הכוכבים הבאים בכדורגל העולמי. זה גם זול יחסית, וגם ישרת אותם לטווח ארוך. ככה, גרסו המנג'רים, הם יוכלו להילחם בכסף הגדול של רומן אברמוביץ' בעתיד.

בצ'לסי הגיבו מהר מהצפוי. אחד הסקאוטים הנחשבים ביותר, פרנק ארנסן הדני, הובא במיוחד מטוטנהאם, לאחר תרגיל מסריח שהנחית אותו בסטמפורד ברידג'. ארנסן מקבל הון כדי למצוא את הכשרונות הבאים של עולם הכדורגל ולהביא אותם דווקא לסטפורד ברידג'. המלחמה בין המנג'רים של ארבע הקבוצות הגדולות על כל כוכב בהתהוות, החלה לרדת עד לגילאים נמוכים, עימם הם מעולם לא התעסקו. שמותיהם של אובי מיקל הניגרי, קרלוס ולה המקסיקני, נורי הטורקי ותיאו וולקוט האנגלי, ממלאים לא מעט מקום בעיתונות האנגלית ומרימים את האגו של השחקנים, עוד לפני שהם ראו משחק בוגרים.

הקרב על היהלום הבא בכדורגל העולמי נראה רציני הפעם, אבל כולם זוכרים שברוב המקרים המועדונים הגדולים שצמאים להצלחות מיידיות, ממלאים את הסגל בצעירים מבטיחים, מייבשים אותם על הספסל או משאילים אותם לקבוצות קטנות יותר עד שיבשילו. ההיסטוריה מלאה בסיפורי סינדרלה שהסתיימו בצורה חמוצה, ושחקנים שקיבלו את החשיפה הענקית טרם זמנם.

בפנקסים של הסקאוטים הגדולים באנגליה מופיעים פחות או יותר אותם שמות, שכוללים, בין היתר, גם את מאור בוזגלו שלנו, שהצבא די תוקע אותו. בזכות התחרות בצ'לסי, האנגלים גילו מאוחר את מה שבאירופה הבינו כבר ממזמן. למועדונים בצרפת וספרד יש סניפים בלא מעט מדינות בעולם וסקאוטים שכל עניינם הוא לגלות את הליאונל מסי הבא; באייאקס הטיפול בנושא כבר הגיע לדרגת אומנות, וגם פ.ס.וו איינדהובן לא מפגרת בהרבה. עכשיו גם באנגליה קלטו את המסר. ובדיוק לאור השינוי החיובי שעובר על הפרמייר-ליג, הנה סקירה קצרה של השמות הבאים, שהולכים (כנראה) לכבוש את שוק ההעברות באגליה.

נורי

ב-1998 פתחה ההתאחדות הטורקית את משרדיה בגרמניה, על מנת שתוכל לעקוב אחר הכשרונות הבאים שיוצאים מבני המהגרים במדינה. מדובר ב-3.5 מיליון טורקים שחיים בגרמניה וכבר ניפקו מספר כדורגלנים מקצוענים ברמות הגבוהות ביותר. יילדרי באשטורק הוא אולי המוכר מביניהם, כשהאחים, חאמיט (שאלקה) וחליל (קייזרסלאוטרן) אלטינטופ מייצגים את הדור הצעיר. הגיבור האחרון הוא נורי סאהין, השחקן הצעיר ביותר שראה דשא בבונדסליגה.

בחודש מאי סחף נורי את נבחרת טורקיה הצעירה לזכייה באליפות אירופה עד גיל 17 ובהמשך הקיץ גם הגיע עם אותם חברים לחצי גמר אליפות העולם בגיל 16. שנה אחר-כך קיבל נורי את דקות המשחק הראשונות שלו במדי הקבוצה הבוגרת של דורטמונד. כל זה הספיק ליורגן קלינסמן, שביקש לשים עליו יד כדי שישחק עבור הנבחרת הבוגרת של גרמניה, אבל הזימון של פאתיח טארים, מאמן נבחרת טורקיה, היה זה שהדליק את הילד.

"לא יכולתי לישון כשקיבלתי את הזימון לנבחרת טורקיה", אמר נורי, לאחר הופעת הבכורה שלו נגד גרמניה, שכללה 3 דקות ושער ניצחון. "ברור שזה כיף לכבוש במשחק הראשון שלך, אבל מבחינתי היתה יותר משמעות לכך שזה קרה נגד גרמניה. למדתי את הכדורגל שלי בגרמניה, אבל אני קודם כל טורקי".

בטורקיה כבר התאהבו בילד והסקאוט הראשי של הנבחרת באירופה, מטין טקין, רק מפרגן: "ראינו אותו בפעם הראשונה כשהוא היה בן 14 בטורניר פטסל, שם שיחק במדי הקבוצה הצעירה של דורטמונד. הוא מתנהג יפה, הוא מחונך ובוגר. למרות שהוא רק בן 17, יש לו את האופי של בן 20 פלוס".

נורי הוא קשר שיכול לשחק בכמה תפקידים ומזכיר להרבה אנשים את רוי קין בסגנון שלו. זו אולי אחת הסיבות לכך שמנצ'סטר יונייטד כבר הוזכרה כמעוניינת בו. החלום של נורי, אוהד יונייטד, הוא לשחק באולד טראפורד, אבל יש רק בעיה אחת. ניחשתם נכון: צ'לסי נמצאת חזק בתמונה וצפויה לרכוש בקרוב את הקשר הטורקי ולהשאיל אותו לדורטמונד, כדי שיתחשל.

תיאו וולקוט

השחקן שיש עליו כרגע את הקרב החריף ביותר בין המועדונים הגדולים, הוא תיאו וולקוט. הנער, שכבר זכה לכינוי "ווין רוני השחור", כיכב במדי אנגליה הצעירה ואף הפסיד לנורי באליפות אירופה עד גיל 17. וולקוט הוא חלוץ חלומי עבור כל מנג'ר. יש לו התמצאות נדירה ברחבה, מבנה פיזי חזק, משחק גובה משובח ומהירות. בחמישה משחקים בהם שותף במדי סאותהמפטון, כבר הספיק וולקוט לכבוש לא פחות משלושה שערים. המנג'ר שלו, הארי רדנאפ, לא רוצה למכור אותו, גם לא תמורת 8 מיליון ליש"ט - סכום אותו כבר הציעה צ'לסי, אם אתם סומכים על העיתונות האנגלית.

"הוא ילד נהדר, אבל הוא עדיין צעיר ולומד את המשחק", אמר עליו רדנאפ והוסיף: "אני בטוח שהיושב ראש שלנו לא ימכור אותו, כי אתה צריך לשמור על השחקנים הטובים שלך". צ'לסי, שרוצה את וולקוט כבר בינואר הקרוב, על מנת שתוכל להשאיל אותו לעונה - עונה וחצי בחזרה לסאותהמפטון, אינה היחידה ששמה נקשר בשחקן. ארסנל, יובנטוס, ריאל מדריד וליברפול הצטרפו אף הן למרדף.

רפא בניטז בטוח שיש לו יתרון על פני כולם: "אצלנו יש לו סיכוי לקבל הרבה יותר דקות משחק, דבר שהוא חשוב בעיקר עבור שחקנים צעירים. ליברפול יכולה גם להתאים לו יותר, מפני שהיא אינה גדולה כמו ערים אחרות. עבור השחקנים הגדולים באמת, זה אף פעם לא היה עבור הכסף או התהילה ובליברפול הם יקבלו יחס הרבה יותר ידידותי ואישי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ג'ון אובי מיקל (ניגריה)

על הסאגה שהתפתחה בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד בעניינו של הכשרון הניגרי מדברים כבר יותר מחצי שנה. קרבות משפטיים, סכסוכים מתוקשרים וריבים בין סוכנים, מונעים בינתיים את העברתו של הקשר האחורי המצוין לאחת משתי קבוצות הפרמייר-ליג הענקיות הללו. בינואר הקרוב הוא צפוי לעשות את המעבר המתבקש לאנגליה, עדיין לא ברור לאן.

אלכס פרגוסון כבר סיכם על העברתו של הניגרי בן ה-18 עם קבוצתו, לין אוסלו הנורבגית. הבעיה היא שצ'לסי טוענת שההסכם עם מנצ'סטר נחתם בניגוד לרצונו של השחקן והניגרי עצמו כבר הצהיר על רצונו לשחק בצד הכחול של לונדון. פרגוסון כבר הספיק לשלוח מסר לאיש שהוא מקווה שיחליף את רוי קין בעתיד הלא רחוק: "כל שחקן צעיר שרוצה להתקדם, חייב לחשוב ברצינות על הצטרפות אלינו, משום שכפי שהרקורד שלנו מוכיח, אנחנו נותנים להם כאן הזדמנות אמיתית. אני מנסה לבנות כאן משהו שיחזיק מעמד שנים ולא שתי דקות".

קרלוס ולה

הנה אחד שכבר מצא קבוצה. המקסיקנים אומרים שקרלוס ולה הוא הדבר הכי טוב שגדל אצלם מאז הוגו סאנצ'ז ונדמה כי הילד בן ה-16 הולך לקבל דקות משחק רק בעונה הבאה, אם בכלל. על פי הדיווחים ארסנל כבר רכשה את הזכויות על ולה, שהוביל את מקסיקו לזכיה באליפות העולם עד גיל 17, בה כבש חמישה שערים. מדובר בחלוץ שלבטח הולך לככב בעתיד, אבל בעיות של אישורי עבודה, ימנעו ממנו לשחק עבור התותחנים לפני שימלאו לו 18.

"זה רשמי, קרלוס יהיה שייך לארסנל", הצהיר נסטור דה לה טורה, נשיא מועדונו של ולה, שיבאס דה גוודלחארה. "הם הסכימו לשלושה שינויים שביקשנו בחוזה והזכויות עליו יעברו לארסנל בחמש השנים הקרובות". ארסנל, שבחנה בחודש שעבר את השחקן בלונדון, תחת עיניו העוקבות של ארסן ונגר, הקדימה ברכישה את צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם.

ויש עוד אחד

שיא השיאים הוא המאבק המתפתח על שירותיו של פאנוס ארמנאקאס. לאחרונה הזמינה בולטון את השחקן הצעיר ובני משפחתו להתרשמות באנגליה, לאחר שהפמליה שלו כבר עברה בברצלונה. הסקאוטים של צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד ראו, סימנו וכבר הכינו את הסכינים על שירותיו של בן המהגרים היווני הזה, שבכלל משחק בסידני באוסטרליה. ארמנאקאס נחשב לשחקן הטוב ביותר בדורו, אלא שעדיין לא מלאו לו 8. לאברמוביץ' זה לא מזיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully