וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון נגד הנהלת מכבי

13.11.2005 / 7:42

"לא הצוות המקצועי קובע את ההרכב. לא קיבלתי את השחקנים שרציתי", מאשים המאמן. שמעון מזרחי: "לא נביא עוד שחקנים"

פיני גרשון, מאמן מכבי ת"א, יצא לאחר ההפסד לאולמיפיאקוס בביקורת על הנהלת הקבוצה. גרשון אמר ל"ידיעות אחרונות" ו"מעריב" דברים בנוסח כמעט זהה: "אני יודע מה חסר לקבוצה. העלינו בקשות לפני תחילת העונה. זה שההרכב כזה, זו לא החלטת הצוות המקצועי. זו השנה הראשונה שזה קורה". גרשון מוחה, כפי הנראה, על העובדה שאין לו רכז שני בקבוצה. יותם הלפרין שוחרר ללובליאנה, בניגוד לדעתו של גרשון, ומלבד דרק שארפ אין במכבי גיבוי לעמדת הרכז. אילן קדוש הובא כדי לשמש שחקן אימונים ולקבל דקות ספורות בליגה, אבל לא באירופה. לראשונה מזה זמן רב, למכבי גם אין העונה עוזר מאמן שני.

שמעון מזרחי ענה בתגובה: "באיזו עמדה צריך עוד שחקן? אנחנו לא מביאים שום שחקן". היו"ר הוסיף ואמר הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל: "זו אמירה שמוטב היה לו לא הייתה נאמרת. איני יודע לאיזה שחקנים פיני מתכוון, אבל לא נביא זרים כדי שיישבו בליגה על הספסל".

"טוב שההפסד בא עכשיו" (יואב בורוביץ', הארץ)

"אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הזה, לא לשכוח אותו", מבקש טל בורשטיין, אחד היחידים במכבי תל אביב שהופיעו למשחק נגד אולימפיאקוס ביום חמישי. לאחר 35 ניצחונות רצופים במסגרות הרשמיות ספגה אלופת היורוליג הפסד מביך (83:78) ובעיקר מדאיג, מול קבוצה ששחקניה עדיין לא יודעים איך קוראים אחד לשני; בסגל של אולימפיאקוס 13 פרצופים חדשים.

במכבי מנסים לשמור על שקט תעשייתי אבל הלחץ כבר מבעבע. "אחוזי הקליעה שלנו היו לא טובים, התקשנו לייצר נקודות ולא קיבלנו מספיק תרומה מהשחקנים המרכזיים", טוען המאמן פיני גרשון. הניתוח שלו נכון: מכבי השתתקה מול הגנה אגרסיווית והכוכבים שלה היו כבויים. "אם הפסדים כאלה קורים, עדיף שזה יהיה עכשיו", טוען ה-MVP של היורוליג, אנתוני פארקר, "אבל היה לנו סיכוי לנצח ולכן זה יותר מעצבן. המשחק היה יותר תלוי בנו והפסדנו אותו, בלי להוריד מההישג של אולימפיאקוס ששיחקה חזק וטוב".

הניצחון של הקבוצה מפיראוס הפתיע אפילו את היוונים. "הוא היכה אותנו בתדהמה", מבשר העיתונאי דימיטריס חריט'אנטיס מ"ניוז-דיי". "אולימפיאקוס אמנם שיחקה מעבר ליכולתה הטבעית אבל מכבי הפתיעו אותי מאוד לרעה, למרות שוויל סולומון דווקא שיחק סביר".

סולומון קלע 19 נק' אבל אושש במעט את התיאוריה שכאשר הוא טוב מכבי רעה, ולהפך. "אם הקבוצה שלי מפסידה אני לא יכול לומר ששיחקתי טוב", מתעקש סולומון שדייק בזריקה אחת מעבר לקשת מתוך 6 ניסיונות. "פיספסנו הרבה זריקות חופשיות ואני חושב שזה היה המפתח למשחק הזה. לא שיחקנו את 'הכדורסל של מכבי'".

עם זאת, היופי במכבי תל אביב הוא שההתאוששות היא כמעט הכרח מציאות: הערב היא משחקת בגביע מול עפולה (באסטון פצוע בקרסול ובספק) וביום חמישי מול ציבונה זאגרב שהפסידה השבוע ב-16 נק' הפרש לפורוקום סופוט.

אבל גם הניצחון באולימפיאקוס כבר היה מונח בכיס.

"היינו במצב לנצח 4 דקות לסיום", מתייחס עוזר המאמן, דן שמיר, ליתרון 68-74, "אבל עשינו טעויות ברגעים הקריטיים. השחקנים הם לא רובוטים וקורה שהם נקלעים ליום חלש. בכל אופן, זה לא תירוץ".

דריק שארפ משכפל את דברי שמיר. "אין הסבר להפסד, פשוט לא משחק טוב שלנו", מסכם הקפטן, "אני מאמין שכל דבר קורה מסיבה. צריך לפעמים לקבל מכות וליפול למהמורות כדי ללמוד לנצח גם כשאנחנו לא טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully