וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר טירונים

שימי ששון

10.11.2005 / 16:43

מדי שבוע נבחר את חמשת הרוקיז המצטיינים בליגה הטובה בעולם ולא נפסח גם על מעלליו של רוקי קשיש במיוחד, העונה לכינוי שאראס

מדי עונה נבחרים 30 רוקיז בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA, ואליהם מצטרפים בליגה גם מספר נבחרים מהסיבוב השני וגם לא מעט שחקנים חופשיים, שרגלם לא דרכה קודם לכן בליגה הטובה בעולם. מהתחרות הבינונית באירופה או במכללות הם נתקלים באתלטיות ובלוח הזמנים הבלתי אפשרי במקצוענים. מיעוטם פורחים, רובם מתרסקים. בכל שבוע נסקור את חמשת הרוקיס המצטיינים, ולא נוותר על עדכון ממעלליו של היהודי הטוב שרונאס יאסיקביצ'וס באינדיאנה.

כריס פול (ניו אורלינס - אוקלהומה)

רבות דובר לפני פתיחת העונה על הגארד הזריז והמוכשר הזה, שקיבל את המפתחות למכונית הכי טרנטה בליגה, בדרך לעונה של פחות מ-30 ניצחונות. בינתיים, פול וההורנטס מפתיעים אפילו את עצמם, עם שני ניצחונות מארבעה משחקים, כולל תצוגה מרהיבה מול סקרמנטו במשחק הראשון. ומה באשר לסטטיסטיקה האישית של הגארד? לא רעה בכלל. 12.8 נקודות, 5.3 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים ו-2.25 חטיפות. המשחק הטוב ביותר של פול,שמוביל את הרוקיס בנקודות וחטיפות, היה בניצחון על יוסטון, אז רשם 15 נקודות, 8 ריבאונדים ואיבוד אחד בלבד.

אנדרו בוגוט (מילווקי)

למרות יד טובה ואינסטינקטים מצוינים מתחת לסלים, הבחירה מספר 1 בדראפט לא הראה, לפחות לא בשבוע הראשון, דברים יוצאי דופן שמצדיקים את הבחירה. ובכל זאת, ממוצע של כמעט דאבל-דאבל כבר אחרי שבוע אחד לא הולך ברגל. 9.5 נקודות ו-9.3 ריבאונדים (המוביל מבין הרוקיז), ב-53.1 אחוזים מהשדה. בתחילת החודש הילד התפרע ומול ניו ג'רזי קטף לא פחות מ-17 ריבאונדים. יש למה לצפות.

דרון וויליאמס (יוטה)

10.4 נקודות ב-37 אחוז מחוץ לקשת זה יפה, אבל מה עם מתנות לחבר'ה? נכון לעכשיו מסתפק וויליאמס ב-3 בלבד לערב למרות זאת, לוויליאמס יש נסיבות מקלות, שכן הוא עדיין (עם דגש על עדיין) לא פותח בחמישייה של הג'אז וקית' מקלאוד מועדף על פניו. את יכולות הקליעה המרשימות של הילד יכולנו לראות במשחק פתיחת העונה של יוטה, מול דאלאס, כשהוא קלע 18 נקודות, ב-75 אחוז מהשלוש ו-50 אחוז מהשדה. כשהוא ייכנס לחמישייה, המספרים הללו יקפצו משמעותית.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

חוזה קלדרון (טורונטו)

אתם בטח זוכרים אותו מהמפגש מול מכבי ת"א בגמר היורוליג האחרון, במדי טאו ויטוריה, או אולי דווקא מככב במדי נבחרת ספרד באליפות אירופה. הספרדי משתלב בצורה לא רעה בכלל ב-NBA. קלדרון צלף בשבוע הראשון 7.8 נקודות למשחק (61.1 מהשדה, 88.9 מהקו), אבל התרומה העיקרית שלו באה באסיסטים- 6.8, מרשים בכל קנה מידה. משחק השיא של קלדרון היה מול ניו ג'רזי, כשקלע 20 נקודות וחילק 7 אסיסטים ב-32 דקות על הפרקט. בקצב הזה נראה שהרכז הראשון, מייק ג'יימס, יחמם לא מעט את הספסל.

ג'יימס סינגלטון (קליפרס)

סינגל מי? השחקן הזה, קצת יותר מבוגר משאר הרוקיס (24), אבל מפתיע בינתיים את כולם. את השנתיים האחרונות העביר סינגלטון באיטליה, ואת העונה הראשונה שלו ב-NBA הוא פתח בסערה. שני דאבל-דאבל רצופים בשני המשחקים הראשונים של העונה, כולל שני משחקים כריבאונדר המוביל של הקליפרס (הקבוצה של אלטון ברנד, להזכירכם) וממוצעים יפים של 7.8 נקודות ו-7.5 ריבאונדים, ב-55 אחוז מהשדה ו-90 אחוז מהקו. ועוד נתון מעניין על הפורוורד: סינגלטון נמצא בינתיים במקום השני בליגה בריבאונד התקפה למשחק.

חבלי הקליטה של שאראס

שרונאס יאסיקביצ'וס הולך ומתאקלם בליגה הטובה בעולם. הוא נמצא בסיטואציה לא קלה, מאחורי ג'מאל טינסלי המוערך, אבל במשחק האחרון, מול מיאמי, יוצא מכבי ת"א כבר היה על הפרקט 26 דקות, קלע 8 נקודות, כולל הסל המכריע, 14 שניות לסיום. הוא קולע 7 נקודות ב-16.3 דקות בלבד (באחוזי קליעה טובים - 8 מ-17 מהשדה, 5 מ-10 מחוץ לקשת), עם 1.8 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים בלבד. מהראיונות שהעניקו שאראס ומאמנו לעיתונים שונים ברחבי ארה"ב, אפשר להסיק שדקות המשחק רק יגדלו.

ריק קרלייל מסביר: "הרגשתי טוב עם איך שהשחקנים הגיבו כששארונאס שיחק בדקות האחרונות והחלטתי להשאיר אותו. טינסלי עשה דברים טובים, אבל בסופו של דבר כל מי שמשחק, מרוויח את הדקות שלו ביושר". שאראס עצמו שיחזר את רגעי הקליעה החשובה מול מיאמי, שככל הנראה, נתנה לו הכרה אמריקאית מחוף לחוף: "לא רציתי את הזריקה הזאת. הכדור פשוט נפל לי לדיים והייתי חייב לייצר איתו משהו". כוכב ההיט, דוויין וויד, דווקא היה פחות צנוע בקשר לליטאי: "הוא שחקן אמיץ מאוד. צריך הרבה אומץ כדי לקחת את הזריקה הזאת בזמן הזה והוא קלע אותה בשלווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully