וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראינו את התדהמה על איל"

איציק גניש, הארץ בשיתוף

23.10.2005 / 7:41

שחקן מכבי ת"א מעיד כי ברקוביץ' קיבל בהפתעה את סיפסולו בניצחון 0:3 על הפועל פ"ת. קלינגר: "הוא בחר לא להקשיב לבקשתי"

אתמול בחמש וחצי, כשעה וחצי לפני פתיחת המשחק נגד הפועל פ"ת, רשם ניר קלינגר על הלוח את הרכב הקבוצה. איל ברקוביץ' אפילו לא הסתכל על הלוח. לא היה לו ספק שהוא פותח בהרכב. "איל היה משוכנע שהוא פותח", סיפר שחקן בכיר בקבוצה, "גם אנחנו לא חשבנו אחרת".

כשקלינגר רשם "דוארטה", השם האחרון ברשימה, הופנו מבטי השחקנים לברקוביץ'. איש לא אמר מלה. ברקוביץ' הבחין במבטים, הבין שמשהו מוזר מתרחש, ואז הביט על הלוח. "ראינו את התדהמה על הפנים שלו", מספר אותו שחקן, "הוא שתק ולא אמר מלה במשך כמה דקות. אבל אחר כך הוא התלבש כמו כולם, המשיך לדבר עם החבר'ה ואיחל בהצלחה".

ההפתעה של ברקוביץ' מלמדת על כך שקלינגר, בניגוד למשחק הקודם, לא התייעץ עם הכוכב שלו בנוגע לספסולו. ברקוביץ' הגיב בהתאם. כשעלו השחקנים לחימום לפני המשחק, כחצי שעה לפתיחה, הוא נשאר בחדר ההלבשה. רק בשעה 18:58, שתי דקות לפני פתיחת המשחק, יצא אל הדשא והתקבל בחום על ידי אוהדי מכבי.

רק בשבוע שעבר, אחרי הניצחון על אשדוד, סיפר קלינגר כי ביקש מברקוביץ' להתאפק ולא להתבטא נגד אברהם גרנט, והצהיר בגאווה כי ברקוביץ' כיבד אותו ולא אמר דבר. חמישה ימים אחר כך תקף ברקוביץ' את גרנט ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ואף הגדיל לעשות והציע את עצמו כמחליפו באימון הנבחרת. על הדרך גם מתח ביקורת על הנעשה במכבי ת"א והודיע כי יש לוותר על מקומם של נמני או רוסו בהרכב. קלינגר ויתר דווקא עליו.

במהלך הפסקת המשחק אתמול, כשהשחקנים המחליפים עלו להתחמם, העדיף ברקוביץ' לעשות פוזות לצלמים ולהחליף איתם מספר מלים. "אין קשר בין מה שאמרתי לעובדה שלא פתחתי", אמר להם, "זה שיקול מקצועי".

בדקה ה-53 קרא קלינגר לברקוביץ' להתחמם, והקהל שוב הגיב בחום. אלא שגם את החימום הוא עשה בחוסר חשק מופגן. לשיאו הגיע כשבמהלך החימום ניגש לחבורת ילדים אוהדים, ולחץ את ידיהם כאילו מדובר באימון. מאמן הכושר אברי מונצ'ר ניגש והורה לו לבצע את החימום על קו הרוחב ולא בצידי המגרש.

לאחר המשחק, כשקלינגר התראיין לתקשורת, יצא ברקוביץ' ראשון מחדר ההלבשה וסירב לשוחח עם העיתונאים. בניגוד לחבריו, שנסעו באוטובוס הקבוצה לקרית שלום, הוא יצא מאחד היציעים, שם חיכה לו אחד מקרוביו.

קלינגר אמר לאחר המשחק: "זו לא פרשה, איל ילד גדול, עם ניסיון תקשורתי בכדורגל. ביקשתי ממנו שלא לתקוף את מאמן הנבחרת, הוא התאפק ולאחר מכן בחר שלא להקשיב לבקשה שלי יותר, וזו זכותו. הוא לא עשה שום עבירת משמעת, ואין לי זכות להעניש אותו. אני חושב שלא נכון מה שעשה, אבל הוא ילד גדול וזו בחירה שלו. אין קשר בין מה שאמר לעובדה שלא פתח. המחצית השנייה באשדוד היתה טובה, אז החלטתי להמשיך באותו הרכב".

"זה עניין שביני לבינו", הוסיף קלינגר, "ומה שיש לי ולו להגיד נגיד בארבע עיניים. לפעמים הדברים יוצאים לאיל מהבטן ולא מהראש, ידעתי עם מי אני מתחתן ובחתונה כזאת צריך לדעת להתמודד. זה איל, ואני חי איתו בשמחה, ואני מקווה שככה הוא גם חי איתי".

מהלך המשחק (מערכת וואלה!)

דקה 15 - ארבעה שחקנים של מכבי ת"א מחכים להגבהה של בלסינג קאקו, שנמצא חופשי 20 מטר מהשער. הניגרי מעדיף לבעוט ברשלנות החוצה.

דקה 16 - גול! התקפה מצוינת של מכבי ת"א. נמני שולח לרוסו, שמגביה מצוין למרכז הרחבה לכיוונו של דוארטה, שנוגח פנימה את שער הבכורה שלו בקבוצה. 0:1 למכבי ת"א.

דקה 57 - גול! ג'ובאני רוסו מרים כדור מימין, נמני נותן קטנה לבלסינג קאקו, שמפציץ מרחוק פנימה. 0:2 למכבי ת"א.

דקה 60 - גול! סאלם אבו סיאם פורץ מימין ומופל, זה לא מונע ממנו לקום ולהשתלט על הכדור. אבו סיאם שולח כדור לתוך הרחבה ונמני נוגח חזק פנימה. 0:3 למכבי ת"א.

דקה 74 - ההזדמנות הטובה ביותר של הפועל פ"ת. מנור חסן בועט חזק מקרוב וג'ובאני רוסו מציל מקו השער.

דקה 90 - ארז מסיקה קרוב מאוד לכבוש את הרביעי של מכבי ת"א מרחוק, אבל רפי כהן הודף.

מכבי ת"א: לירן שטראובר, אבי יחיאל, אבי סטרול, כריסטיאן גונזאלס, סאלם אבו-סיאם, בלסינג קאקו, ג'ובאני רוסו (לירן כהן, 82), משה מישאלוב, אבי נמני (ארז מסיקה, 77), אופיר חיים (ברקוביץ', 61), ז'וזה דוארטה.

הפועל פ"ת: רפי כהן, דניאל היידמן, אנג'לו אליסטאר, זאב חיימוביץ', קונסטנטין סמגין, דאליבור טיינוביץ', עומר בוקסנבוים, רביד גזל (סרור, 75), שמעון אבוחצרה (מנור חסן, 53), יוסי שבחון, טוטו תמוז (אמרסון, 70).

קלינגר: "החלטתי על ההרכב כבר ביום חמישי"

מאמנה של מכבי ניר קלינגר התייחס בסיום המשחק ליכולת ההתקפית של קבוצתו, לז'וזה דורטה ובעיקר לפרשת אייל ברקוביץ'. קלינגר אמר ל"שבת של כדורגל": "מבחינתי זו לא פרשה. אייל ברקוביץ' הוא ילד גדול עם המון נסיון תקשורתי. אני ביקשתי ממנו באופן אישי לא לתקוף את מאמן הנבחרת והוא בחר שלא לכבד את הבקשה שלי, אבל זו זכותו. זו הייתה בקשה, אני לא דרשתי ממנו את זה. זה לא ראוי ולא נכון אבל זו זכותו כי זה ילד גדול. אני לא אחנך אותו. מבחינתי זה לא עבירות משמעת ואין קשר לזה שהוא לא פתח. החלטתי על ההרכב כבר ביום חמישי".

על המשחק עצמו אמר קלינגר: "אני מרוצה עד כמה שאפשר מהמשחק הזה. לא נתנו את כל מה שיכלנו. אם היינו יותר רעבים, הייתה תוצאה גבוהה יותר. 20 הדקות האחרונות היו גארבאג' טיים ואני לא אוהב את זה אבל יהיה בסדר". על דוארטה: "אני לא מסתיר שחיכינו לו, אבל מצד שני לא תלינו בו תקוות. הוא לא המושיע ובסך הכל שאר השחקנים עשו עבודה טובה. אני בטוח שהפוטנציאל שלו הרבה יותר ממה שהוא נתן היום".

יו"ר הפועל פ"ת גברי לוי אמר בסיום: "היינו חלשים מאוד בכל הפרמטרים ובכל התפקידים. אם קיבלנו בשני משחקים שישה גולים זה אומר שצריך לעשות שינויים בהגנה באופן דחוף ביותר. אי אפשר להחליף שחקנים על רגל אחת. אני מקווה שנשיג כמה נקודות עד ינואר. ברור שצריך שינוי בהפועל פ"ת. לא הצלחנו יותר מדי עם הזרים וצריך לעשות מאמץ עליון להשיג כסף ולהחליף שחקנים".

על מעמדו של המאמן רפי כהן אמר לוי: "אני לא מאלה שמפטרים מאמנים הלוך וחזור. בקבוצה כבר פיטרו תשע מאמנים בשמונה שנים. אנחנו נותנים את הזמן לרפי כהן. אין סנטימנטים, נעשה הכל כדי להישאר בליגה. בשלב הזה נצטרך לעבור עוד משחק או שניים כדי לדעת אם מפוצצים דברים".

ולגבי הפרשה שהסעירה את הכדורגל הישראלי השבת אמר יו"ר ההתאחדות לשעבר: "לא שמעתי את הדברים של אייל ברקוביץ', אבל אם זה מה שהוא אמר בתכנית, זה פסול בעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully