וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים את הפרקט: פילדלפיה 76'

רן קדרון

12.10.2005 / 14:03

אייברסון ו-וובר מאוהבים במאמנם החדש, מוריס צ'יקס, אבל ספסל דליל עלול להוריד לטימיון עוד עונה בעיר האחווה

מוריס צ'יקס היה שחקן בפילדלפיה הגדולה של סוף שנות ה-70 וה-80, יחד עם דוקטור ג'יי ומוזס מאלון. כעת הוא חוזר לעיר האחווה בתור מאמן, אבל השאיפה לשחזר את האליפות בה זכה ב-1983 נראית, לפחות כרגע, לא מציאותית.

טיפול קוסמטי

מה הם עשו שנה שעברה:

למרות עונת שיא של אלן אייברסון ועונה טובה של הרוקי המוכשר אנדרה איגוודאלה, המאמן ג'ים או'בראיין לא הצליח לחבר את הקבוצה, בעיקר כשמדובר בסנטר סמואל דאלמבר, שלפי גירסה אחת אכזב ולפי אחרת פשוט לא קיבל מספיק דקות משחק. גם אחרי הטרייד הענק, שהביא את כריס וובר באמצע העונה, לא הצליחה פילדלפיה להתרומם. היא אמנם הגיעה לפלייאוף, אבל הפסידה בסיבוב הראשון לדטרויט.

באו:
סטיבן האנטר מפיניקס, לי ניילון מניו אורלינס לואיס וויליאמס (דראפט).

הלכו:
מארק ג'קסון (חתם בניו-ג'רזי), ארון מקי (חתם בלייקרס)

חמישייה:
אייברסון, קייל קורבר, אנדרה איגוודאלה, כריס וובר, סמואל דאלמבר

ספסל:
סטיבן האנטר, קווין אולי, לי ניילון, ג'ון סלמונס, מייקל ברדלי וג'מאל משבורן, שצפוי להודיע על פרישה.

מאמן: מוריס צ'יקס

מה נסגר איתם?

ההחתמה הכי חשובה של פילדלפיה היתה המאמן, מוריס צ'יקס, אחד הסמלים של פילדלפיה, שלקח איתה אליפות. סביר להניח שלאמן את אייברסון ייראה לצ'יקס כמו טיול בפארק יחסית לעבודה עם הפרחחים מפורטלנד. בינתיים, במחנה האימונים שידרו כולם אופטימיות קוסמית. אייברסון אמר שצ'יקס הוא המאמן שהוא תמיד רצה, וובר אמר שהאווירה רגועה ומצוינת והמאמן משרה ביטחון על השחקנים. איזו אידיליה. בשנה שעברה, אחרי שוובר הגיע מסקרמנטו, הוא לא הסתדר עם שיטת האימון של ג'ים או'בראיין, שנתן לו לשחק בחוץ במקום בתוך הצבע. כנראה שלאובריאן יש איזושהי אובססיה לגבי אנטואן ווקר, והוא מנסה להפוך כל פאוור-פורוורד לשחקן חוץ שזורק שלשות בלי הבחנה. אחרי כמה משחקים לא מוצלחים, וובר זכה ליחס עוין מהקהל, אבל במחנה האימונים הזה הוא טוען כי הוא מאושר. האם צ'יקס יידע לנצל את הפוטנציאל של וובר? האם הברכיים של הכוכב הותיק יצליחו לסחוב אותו ליותר מ-65 משחקים? שאלות קשות.

שחקן מפתח נוסף הוא דאלמבר. בעונה שעברה הוא היה אמור לפרוץ, אבל אובריאן לא הסתדר איתו ודאלמבר לא הסתדר עם שיטת ההגנה המסובכת של המאמן. דאלמבר לא פתח בכל משחק, והציג ממוצעים מאוד בינוניים. ואז הגיע הפלייאוף, ופתאום הפך דאלמבר למפלצת הריבאונדים והחסימות שציפו ממנו להיות. מול שני הוואלסים הוא נתן חמישה משחקים של 11.5 נק', 12.8 ריב' ו-1.4 בלוקים. מרשים למדי. אחרי פלייאוף כזה קיבל דאלמבר את החוזה הגדול שרצה, ועכשיו עליו לספק את הסחורה גם במהלך העונה. האס של פילדלפיה יכול להיות אנדרה איגוודאלה, בחירת הסיבוב הראשון שלה משנה שעברה. הוא נתן עונת רוקי די טובה, והראה ניצוצות של שחקן מיוחד. הוא שחקן הגנה בחסד, אתלט לא נורמלי וגם הוא אמור לתת את הפריצה שלו השנה. פעמים רבות אשתקד השוו אותו לסקוטי פיפן, ובמידה והוא יממש את הפוטנציאל שלו, ויבסס את הקליעה מבחוץ, הוא יהיה מפחיד.
החוליה החלשה בחמישייה המצוינת של פילי היא קייל קורבר. קורבר הוא שחקן די מוגבל, עם יד מדויקת מהשלוש, אבל לא הרבה יותר מזה. תחת או'בראיין חובב השלשות הוא הסתדר יופי, אבל בפלייאוף מול דטרויט הוא נתקע על ממוצע של 5 נקודות למשחק ב-29 אחוזים מחוץ לקשת. לזכותו ייאמר שהוא נותן מלחמה בסגנון של מאנו ג'ינובילי, ומתרוצץ על המגרש כמו משוגע.

ומי אמור לחבר את הקבוצה על המגרש? הדינמו הקטן והרעשן אייברסון. בעונה שעברה הוא חזר לשחק בתור פוינט גארד ונתן עונה מדהימה. הבעיה היא האם הוא מוכן לחלק את הכדור לוובר ולאיגוודאלה, והאם הוא ישמור על הכדור קצת יותר טוב (4.6 איבודים למשחק). אם אייברסון ינהל את המשחק בצורה מבוקרת יותר וישתף את כל החברים, לפילי יש פוטנציאל להצליח מאוד.

החמישייה של פילי טובה, אבל כשמסתכלים על הספסל רואים חושך. ווילי גרין, הגארד המוכשר, יחמיץ את כל העונה, ובעקבות הטרייד שהביא את וובר והעזיבה של מארק ג'קסון קשה לראות מי יכול לתת ניצוץ. האנטר יכול לתת דקות טובות בהגנה, ולהוות מחליף ראוי לדאלמבר, אבל פאוור פורוורד מחליף אין וגם בקו האחורי ישנה שממה.עם וובר ואייברסון שנוטים להיפצע, קשה לראות מי יצליח לתת להם דקות מנוחה משמעותיות. מה שעומד לטובתם הוא החוזה הנגמר של משבורן, שאיתו הם יוכלו לעשות טרייד ואולי לקבל שחקן מחליף ברמה טובה.

בטח רציתם לדעת ש:

בעונה שעברה, אייברסון הוביל את ה-NBA ב-10 קטגוריות: נקודות למשחק (30.7); סך נקודות (2,302); נקודות ל-48 דקות (34.8); זריקות (1,818); זריקות ל-48 דקות (27.5); סך זריקות עונשין (656); סך חטיפות (180); איבודים למשחק (4.6); סך איבודים (344); איבודים ל-48 דקות. הילד עושה הכל.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

מטרות ותסריטים

מטרה:

אמנם כריס וובר אמר שהוא רוצה את מה שצ'יקס השיג כשחקן, כלומר אליפות, אבל בפילדלפיה ישמחו אם יעברו סיבוב בפלייאוף.

תסריט אופטימי:

אייברסון, וובר ואיגוודאלה מחלקים אליהופס זה לזה, הברכיים של וובר מחזיקות מעמד ל-75 משחקים, דאלמבר חוסם כל כדור שמגיע לאזור שלו, ואיגוודאלה הופך לפיפן צעיר בין רגע. פילדלפיה מפתיעה ומסיימת במקום הרביעי במזרח עם יתרון ביתיות, ואף עולים לסיבוב השני.

תסריט פסימי:

וובר גומר את הקריירה אחרי 10 משחקים, אייברסון רב עם צ'יקס ועם עצמו, איגוודאלה נתקע במחסום שחקני העונה השנייה ודאלמבר עוסק בלספור את הכסף שלו במקום לשחק. פילדלפיה מחמיצה את הפלייאוף ואייברסון מבקש טרייד.

תחזית:

חוסר העומק של פילדלפיה יפגע בהם. וובר לא יקבל מספיק דקות מנוחה, ופילדלפיה תחמיץ את הפלייאוף ברגע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully