וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים את הפרקט: מילווקי באקס

6.10.2005 / 14:06

אחרי עונה מזעזעת התעוררה מילווקי, עם הבחירה הראשונה בדראפט, הארכת חוזה של הכוכב, חיזוק מבטיח וקאמבק של הרכז

אנחנו ממשיכים בפרויקט פתיחת העונה המסורתי שלנו, כשהיום ניגע בעוד קבוצה מבית המרכז, בית שבו כל אחת רואה את עצמה מועמדת לפלייאוף. אחרי אינדיאנה ודטרויט, ולפני קליבלנד ושיקגו, תעלה ותבוא מילווקי, שבמחי קיץ טוב אחד עלתה מהירכתיים של הליגה אל מועמדות לפלייאוף.

טיפול קוסמטי

מה עשו בעונה שעברה:

כלום. עונה פיננסית עם מאזן שלילי של 30:52 ומקום 13 במזרח.

באו: בובי סימונס (הקליפרס), אנדרו בוגט (הבחירה הראשונה בדראפט ממכללת יוטה), יז'י וולש (קליבלנד), ארווין ג'ונסון (מינסוטה), צ'ארלי בל (לצ'ה ריו, ספרד), ארסן איליאסובה (רוקי, אולקר). ואפשר לציין גם את פורד, שלא שיחק עונה וחצי.

הלכו: זאזא פאצ'וליה (אטלנטה), קאלווין בות' (וושינגטון), דניאל סנטיאגו (מלאגה), מרקוס פיזר, קנדל גיל.

מאמן: טרי סטוטס

חמישיה: טי ג'יי פורד, מייקל רד, סימונס, ג'ו סמית', בוגט

ספסל: מוריס וויליאמס, דזמונד מייסון, וולש, טוני קוקוץ', דן גאדזוריץ'

מה נסגר איתם?

מילווקי עברה הקיץ מתיחת פנים רצינית, לאחר שנה שבה היתה חלשה, משעממת, חסרת מוטיבציה ונוחה ליריבות (מהאחרונות בליגה בחטיפות, חסימות, גרימת איבודים ואחוזים מהשדה של היריבות). את הקיץ תכננה מילווקי לנצל בעיקר כדי להשאיר את הכוכב מייקל רד, אבל אז זכתה בלוטו – ליתר דיוק, בלוטרי.

הבחירה הראשונה בדראפט שינתה את התמונה. הסנטר האוסטרלי בוגט נבחר, ובמקביל החליט הבעלים הרב קוהל החליט לפתוח את הארנק והקיץ של מילווקי הפך לסוער במיוחד: רד חתם על חוזה מקסימום; הג'נרל מנג'ר לארי האריס החליט לפטר את המאמן טרי פורטר ובמקומו הגיע טרי סטוטס; סימונס, השחקן המשתפר של השנה, נחת מהקליפרס; והרכז המוכשר פורד התאושש מפציעה ארוכה וחזר להתאמן.

פורד, סימונס ובוגט צפויים לפתוח בחמישיה ולהכניס את ההתלהבות שהיתה חסרה. פורד הזריז מכניס אנרגיות וקצב מטורף לכל משחק, בוגט משחק עם המון מוטיבציה (הוא אפילו הורחק בליגת הקיץ בגלל קטטה) וסימונס הפך לחביב הקהל בקליפרס בזכות הגנה ומלחמה חסרת פשרות. את החמישיה ישלימו רד, אחד הסקוררים היציבים בליגה, וסמית היעיל. מייסון יחזור למומחיות שלו- שינוי משחקים מהספסל. סטוטס הודיע שהוא מתכוון להשתמש גם בהרכב נמוך בו סימונס ומייסון יהיו הפורוורדים. הכיוון ברור- משחק ריצה סטייל הפיניקס סאנס של העונה שעברה, תוצאה גבוהה וניצול הכשרון ההתקפי שיש לבאקס. על הספסל נהנה סטוטס משחקן טוב בכל עמדה.

אלא שעל העתיד של מילווקי מעיבים שלושה סימני שאלה גדולים: פורד חוזר לאחר היעדרות של יותר משנה וחצי. במילווקי חוששים שייקח לו זמן להתרגל לקצב של ה-NBA ושהוא יירתע ממגע, מה שיוציא את העוקץ מהמשחק שלו. אבל גם שנה וחצי בחוץ לא השכיחו את הפוטנציאל שלו; בוגט, שישא על גבו מסורת עגומה של סנטרים לבנים, שנבחרו גבוה ונכשלו. החצים של הפרשנים כבר מסומנים, הקהל סקפטי ואם האוסטרלי לא יתחיל את השנה טוב יהיה עליו לחץ עצום. מבחינה מקצועית, ליגת הקיץ הבליטה שני תחומים עיקריים שבוגט יצטרך להשתפר בהם: ההגנה האישית וההסתבכות המהירה בעבירות; וסטוטס. כשהאריס פיטר את פורטר המוערך, הוא ציפה שהבחירה הראשונה תמשוך מאמנים בכירים לקבוצה. המטרה הראשונית שלו היתה ידידו, פליפ סונדרס, אבל המאמן המוערך חיכה לג'וב בדטרויט. סטוטס הוא לא השדרוג שהאריס ציפה לו. הוא היה העוזר הנצחי של ג'ורג' קארל בקדנציות המוצלחות בסיאטל ובמילווקי, אבל לא הרשים בעונה וחצי כמאמן ראשי באטלנטה.

מטרות ותסריטים

בטח רציתם לדעת ש:

בעונה שעברה אלן אייברסון קלע נגד מילווקי 181 נקודות ב-4 משחקים (יותר מ-45 נקודות למשחק).

מטרות:

המטרה העיקרית של מילווקי היא לשים מאחוריה את העונה שעברה ולחזור להיות כוח משמעותי במזרח. הם רוצים לחזור לפלייאוף, אבל לא פחות חשוב להם לגבש את הסגל והשיטה לשנים הקרובות - ולטפח את בוגט.

תסריט אופטימי:

פורד חוזר בגדול וכך גם שיתוף הפעולה שלו עם רד, בוגט מתקרב לממוצע של דאבל-דאבל ואפילו שומר טוב, סטוטס מתגלה כהברקה וההרכב הנמוך שלו הופך לאימת ההגנות. עם אחת ההתקפות הטובות בליגה מילווקי מגיעה עד למקום הרביעי במזרח.

תסריט פסימי:

פורד מפחד לחדור וכבר לא יממש את מלוא הפוטנציאל, בוגט מוכיח שוב שסנטרים לבנים לא יכולים וסטוטס מתקשה לנהל משחקים. מילווקי אומנם טובה יותר משנה שעברה, אבל זה נכון גם לגבי שאר המזרח. בית המרכז גדול על מילווקי, שמגרדת 33 נצחונות ונשארת רחוקה מהפלייאוף.

גזר דין:

המפתח לעונה נמצא בידיים של פורד. רד, סימונס, מייסון, סמית' וגאדזוריץ' ימשיכו להיות יציבים ופורד יכול לחבר את הכל למכונה משומנת עם התקפת מעבר קטלנית. לא פשוט לחזור מפציעה כל כך ארוכה, אבל הדיווחים בחודשים האחרונים מספרים שפורד מגלה כוח רצון נדיר באימונים האישיים ומוטיבציה עצומה לחזור לשחק. הוא אפילו ניצל את הזמן כדי לשפר את הקליעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully