וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגב של בניון

איזי עין דור

11.8.2005 / 16:16

הפרשנים בטוחים שהיהלום יירד העונה עם ווסטהאם ליגה, ויצפה בבן חיים נהנה בצמרת. פתיחת הפרמיירשיפ, כתבה שנייה

בולטון

במסגרת סקירת קבוצת מרכז הטבלה והתחתית, נתחיל באחת מההפתעות של העונה שעברה: בולטון. למרות תחושת החד פעמיות, הקבוצה של טל חיים יכולה לעשות אפילו עוד צעד אחד קדימה, אחרי שאת העונה שעברה היא סיימה במקום השישי, כששמרה על סיכויים להגיע לליגת האלופות ממש עד המחזורים האחרונים. תסמכו על הביג-מן סאם אלרדייס, כדי שייצר שוב קבוצה מלהיבה ולוחמת, שתתמודד בחלק העליון של הטבלה. ביג סאם הולך על השאלות ורכישות של שחקנים ותיקים, שכבר אינם רצויים בקבוצות הגדולות ובונה סביבם סגל חזק. כך היה עם אוקוצ'ה וקמפו ועם היירו ודז'ורקאף (שפרשו). בינתיים זה עובד.

עכשיו הביא אלרדיס את ג'ארד בורגטי בן ה-31, חלוץ מקסיקני מוכח, שמעולם לא קיבל הזדמנות באירופה, כשגם הידטושי נקאטה מבולוניה על הכוונת. מצד שני, לא בטוח שאל-חאדג'י דיוף, שחתם על חוזה קבוע אחרי עונת השאלה מוצלחת למדי מליברפול, הצליח לסדר את הראש בקיץ. בכל מקרה, טל בן חיים צפוי ליהנות מעונה נוספת של התקדמות תחת אלרדייס, שימשיך לבנות עליו להרכב.

אסטון וילה ומידלסבורו

אסטון וילה, ששחררה את הקשר תומאס היצלפברגר ואת החלוץ דאריוס ואסל בקיץ, עדיין מחפשת חלוץ בכיר (בארוש וסביולה?), שיעזור לדייויד אולירי להמשיך בשיקום האיטי (מאוד) של המועדון. בינתיים יש לו את קווין פיליפס שהגיע מסאוהמפטון, תמורת מיליון ליש"ט, ואת מכונת השערים הלא תמיד יציבה, חואן פבלו אנחל.

מידלסברו השקיעה מיליונים באיגביני יעקובו וייצבה את עצמה במקומות הנכונים, אחרי שבמרבית העונה שעברה, היא שהתה באזור גביע אופ"א. מי שישחק לצידו של יעקובו בחוד, הוא מאסימו מקארונה האיטלקי, שזכה לחוזה ארוך טווח לפני שלוש שנים אחרי אליפות אירופה עד גיל 21, בה הוא הצטיין. מקארונה לא הצליח להראות את כשרונו בשל קשיי התאקלמות ופציעות לא מעטות. עכשיו הוא חוזר, אחרי תקופות השאלה לא רעות בפארמה וסיינה. הכסא של סטיב מקלארן מתחיל להתנדנד בצורה חזקה אחרי שש עונות בינוניות, אבל במועדון יתנו לו הזדמנות נוספת להתברג בצמרת. אם סטיוארט דאונינג הצעיר, שזומן גם לנבחרת של אריקסון, יהיה בכושר, זה עשוי לעבוד הפעם.

מנצ'סטר סיטי

מנצ'סטר סיטי הביאה את את דריוס ואסל מבורו ותבנה שוב על היכולת של המושאל מאתלטיקו מדריד, קיקי מוסאמפה. ביחד עם יוצאי ליברפול הוותיקים (ג'יימס ופאולר), ואסל ומוסאמפה ינסו לחפות על עזיבתו של שון רייט פיליפס לצ'לסי. בינתיים יש כבר יורש: בראדלי רייט פיליפס, החצי-אח הצעיר של שון, שגדל גם הוא תחת עיניו הפוקחות של אבא איאן, וגם כבש צמד במשחק ההכנה האחרון של הקבוצה. אבל איש המפתח של הסיטי הוא המאמן סטיוארט פירס, שנכנס לנעליו של קווין קיגן נעים ההליכות באמצע העונה שעברה. "פסיכו" הפגין עד עתה יצירתיות עד גבול הטירוף, כמו המקרה שבו הפך את דייויד ג'יימס לחלוץ במשחק הליגה האחרון. פירס יקבע היכן תנחת הסיטי העונה. בינתיים הולך לו מצוין.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

בלקבורן, צ'רלטון ופורטסמות

פורטסמות אמנם התחזקה בלורן רובר, אבל שיחררה את יעקובו ופטריק ברגר ובאנגליה צופים לה עונה נוספת של מאבקי תחתית. פולהאם איבדה גם היא נכסים חשובים, בדמותם של אנדי קול ואדווין ואן דר סאר ותצטרך להפתיע שוב על מנת שלא להסתבך ליד הקו האדום. צ'רלטון התחזקה במושאלים אלכסיי סמרטין (צ'לסי) וגונסלו סורונדו (אינטר), ותצליח כנראה לברוח כלפי מעלה די בקלות גם העונה.

מארק יוז, שהצליח לייצב את בלקבורן ברגע האחרון ולהציל את הקבוצה מירידה לליגת המשנה, יצטרך לעבוד קשה גם הפעם. האיש שגאל את המועדון מידיו הרועדות של סונס, גם שמח לקחת מהמנג'ר הסקוטי את קרייג בלאמי. שיתוף הפעולה הוולשי בין החלוץ למאמן יפיק כנראה מבלקבורן עונה קצת יותר שקטה על הדשא (ואולי גם מחוצה לו).

האומללות

סנדרלנד

סנדרלנד חזרה לליגה הבכירה ובמקום להסתמך על רכש ותיק ומוכח החליט המנג'ר, מיק מקארתי, ללכת על שחקנים מלידס, איפסוויץ' וג'ילינגהאם, כשהבולט ביניהם הוא ג'ונתן סטד, החלוץ בן ה-21 שהרשית שישה שערים ב-13 המחזורים האחרונים, שהשאירו את בלקבורן בליגה.

וויגן

וויגן, עיר שמתגאה בקבוצת ראגבי גדולה שמקרטעת בשנים האחרונות, עלתה לפרמייר-ליג וסחפה אחריה את הרוח הספורטיבית של העיר. הפטרון, דייב ווילן, שמחזיק ברשת חנויות ספורט, רכש את הקבוצה לפני עשור, העלה אותה שתי ליגות ובדרך גם בנה איצטדיון על שם הרשת שלו. אף אחד לא מצפה מהמנג'ר פול ג'ול, שישחזר את ההישג שלו עם ברדפורד מעונת 1999/2000, אז הצליח להשאיר את הקבוצה הצנועה לשנה נוספת בפרמייר-ליג, לפני הנשירה הסופית. סטפן הנשוז הוותיק, שהגיע אחרי עונה קטסטרופלית בליברפול וסלטיק, לא יפתור לו את בעיות ההגנה. ג'ול בונה על צמד החלוצים נתן אלינגטון וג'ייסון רוברטס, שכבשו ביחד 44 שערים בליגה הראשונה. ממש לא בטוח שזה יספיק על-מנת לשרוד.

ווסט ברומיץ'

אחרי הנס שהציל את ווסט ברומיץ' שלו במחזור הסיום של העונה שעברה, בראיין רובסון רוצה להמשיך ולשבור מסורות עתיקות, כמו זו שקבעה שהאחרונה בתקופת הכריסמס תמיד תרד. אם כריס קירקלנד, השוער המוכשר שהגיע מליברפול, ישמור על גוף בריא, יכול להיות שבחג המולד הזה רובסון לא יהיה באותו מקום. מצד שני, ייתכן שרובסון כבר לא יהיה שם עד חג המולד.

החברים של יוסי

וכך הגענו לווסטהאם, שעל פי סוכנויות ההימורים היא אחת מהיורדות הבטוחות. לא בטוח שיוסי בניון יודע לאן הוא הגיע, אבל המועדון הלונדוני בקושי התחזק בקיץ, אחרי שהעפיל לליגה הבכירה די במקרה. בסוכנויות לא נותנים לפארדיו הרבה סיכוי לגמור את העונה, תחת לחץ הקהל הנהדר אך המלחיץ של הפטישים. כמו כן גם ניפקו שם הימור ביחס של 20:1 על כך שתומאס רפקה הצ'כי יסבול מגיליון ההתנהגות הגרוע ביותר בפרמיירליג.

בקיץ הגיע רוי קארול, השוער הלא-יציב של יונייטד. בכל מקרה, בניון הולך להיות הקלף הכי חזק שיש לאלן פארדיו, מנג'ר שמרן והגנתי בדרך כלל. מבקריו של הקשר הישראלי טוענים שלבניון יהיה קשה לשחק בליגה האנגלית הפיזית. הם גם טוענים שללא שחקנים טובים נוספים לצידו, הוא יתקשה לסחוב את הקבוצה על גבו, כשטדי שרינגהאם כבר פותח את העשור החמישי של חייו. בניון, ראוי לציין, הוא שחקן אנונימי לגמרי עבור האנגלים. בתקשורת המקומית אפילו לא לקחו אותו בחשבון כשחקן מפתח כשדיברו על ווסטהאם של העונה, ובגרדיאן טענו שהוא ידוע בארצו, ישראל, בעיקר כילד המפונק שחזר מאקדמיית הנוער של אייאקס עקב געגועים.

לצד שרינגהאם וסטיב לומאס (כן, הוא עדיין שם) הוותיקים, יש לקבוצה דווקא הרבה מאוד עתיד. אחרי קיץ מרשים עם נבחרת אנגליה באליפות אירופה עד גיל 19, נראה כי השותף היעיל ביותר של בניון, יהיה מארק נובל בן ה-18. קשר מצוין מבית היוצר של אקדמיית הנוער של ווסטהאם, שהביאה לנו בין היתר את ג'ו קול, פרנק למפארד וריו פרדיננד, שאחיו הצעיר אנטון לא פחות טוב מהמקור.

גם פטר ליקולנדה, חלוץ נבחרת צ'כיה הצעירה, שהרשים את פארדיו במבחנים, הוחתם. בקיצור, כל מיקום מעל הקו האדום ייחשב כהצלחה אדירה עבור בניון בעונת הספתח האנגלית שלו. אבל אל תתפלאו אם הבחירה של בניון בווסטהאם תתברר כבכייה לדורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully