וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוטנהאם, בולטון וניוקאסל מחכות לבניון

23.6.2005 / 7:20

באנגליה מדווחים כי הקבוצות ינסו לצרף את הקשר, אם המו"מ עם פ.ק מוסקבה ייכשל. בינתיים, מחירו הגבוה מרתיע את כולן

כלי תקשורת באנגליה מדווחים הבוקר כי מספר קבוצות באנגליה, ביניהן טוטנהאם, בולטון וניוקאסל, עוקבות אחרי ההתרחשויות במו"מ בין סנטאנדר, פ.ק מוסקבה ויוסי בניון. באנגליה טוענים כי אם הניסיון להעביר את בניון לרוסיה ייכשל באופן סופי, שלוש הקבוצות צפויות להיכנס למירוץ אחרי הקשר הישראלי, מאחר שמחירו עשוי לרדת בהמשך הקיץ ועונת הכדורגל החדשה תתקרב.

בניון לא שווה 6 מיליון (אנדי מיטון ברצלונה, הארץ)

אנדי מיטון גר בברצלונה וכותב עבור מגזין הכדורגל האנגלי"פור-פור-טו" ו"האייריש אקזמינר":

כשיוסי בניון הגיע לקנטבריה הועלו ספקות רבים לגבי יכולתו לככב בליגה הספרדית. היה קשה לדעת אם יעמוד בעומס הפיסי, אמרו שהוא קטן מדי, שהליגה הזו גדולה עליו. אחרי שלוש עונות ו-21 שערים, כבר ברור לגמרי שהליגה הספרדית לא גדולה על בניון, אבל באותה נשימה מסתבר שבניון גם לא כוכב כזה גדול. לפחות לא בקנה מידה שמנסים לייצר מהצד השני של הים התיכון. דברים שרואים מישראל, גולים שנחקקים שם בזיכרון הקולקטיבי, לא מתקבלים בספרד באותה מידה של סנטימטליות. וכשבוחנים את הדברים בצורה מפוכחת וקרה, בניון הוא שחקן לגיטימי ומעלה בספרד, אבל רחוק מלהיות סופרסטאר. אם המודל לפני בואו היה חיים רביבו, אפשר לומר שבניון מיישר קו. לא יותר, לא פחות. כמו שזה נראה כרגע בספרד, יש ההתעניינות, אבל היא באה מקבוצות הדרג השני והשלישי בליגה הראשונה.

אז נכון, ג'ורדי קרויף, לשעבר שחקן ברצלונה והבן של, יודע לספר שהוא "מאוד מעריך את בניון ושהוא שיחק מולי הרבה פעמים ותמיד הרגשתי שהוא משתפר ממשחק למשחק". ואפילו מגדיל לעשות ואומר ש"הוא כמו פרנק למפארד, תמיד רץ קדימה ומחפש את השער, שחקן ברמה גבוהה". אבל כשרוב מור, אחד מסוכני השחקנים העסוקים בברצלונה שחלק מלקוחותיו הם סטיבן פינאר מאייאקס ובני מקארתי מפורטו, נדרש לסוגייה, הוא טוען שאף קבוצה שפוייה לא תשלם ששה מיליון עבור בניון.

"אני מבין שברוסיה", מספר מור, "יש הרבה כסף לבזבז, אבל קבוצה נורמלית לא תשלם כל כך הרבה כסף על שחקן שבכלל לא הוכיח את עצמו באירופה. את ז'י סונג פארק הקוריאני קנתה יונייטד בששה מיליון יורו והוא הרבה יותר מוערך מקצועית מבניון". ואכן, בסנטאנדר סיפרו שקבוצות מאנגליה - ביניהן ניוקאסל, ארסנל, ליברפול ובולטון - צפו בשחקן, אבל ההצעות הרציניות הגיעו דווקא מ-פ.ק וצסק"א מוסקבה, שהתחילו להתקרב לסכום אותו דורשת סנטאנדר. בניון דחה את ההצעות מרוסיה על הסף והדגיש שהוא רוצה להישאר בספרד. אבל בספרד, ריאל סוסיידאד ולה קורוניה שהגישו הצעות כספיות לסנטאנדר, נדחו על ידי הנהלת הקבוצה, כי הן היו נמוכות מדי. תמונת המצב, אם כן, שלבניון וסנטאנדר יש בעיה, ואתמול גם רונן קצב הסוכן של בניון הודה בכך. המחיר של סנטאנדר מופקע.

מור, שכרגע עובד על העברת בני מקארתי לאנגליה ובקיץ העביר את סגן מלך השערים של הבונדסליגה, דלרון באקלי, מבנפילד לדורטמונד אומר שבניון הוא לא שחקן שחייבים בקבוצה. מור: "הוא יותר שחקן מותרות. עבור סגן מלך השערים של הבונדסליגה שילמו רק 450 אלף יורו. אני מבין שהוא מרוויח כ-20 אלף יורו לשבוע, שזאת משכורת שרוב הקבוצות יכולות להרשות לעצמן ואפילו לעלות אותה, אבל אף אחת לא תשלם את המחיר שסנטאנדר רוצה עבורו".

נזהרים בגלל החובות

גם באנגליה מעריכים את בניון, אבל מודעים למגבלות שלו ומדברים על המחיר המוגזם. "הוא שחקן שיצליח באנגליה", אומר גראהם האנטר, כתב "סקיי ספורט" בספרד. "שחקן אינטלגנטי כמו בניון יכול להכריע משחקים. הבעיה שלו היא שהוא לא יוכל לשחק 90 דקות בקצב האנגלי, אולי 65 דקות. קבוצה נורמלית תהפוך אותו לשחקן טוב יותר. הוא תמיד התעלה מול קבוצות טובות יותר, אבל הוא סובל מחוסר יציבות ונראה שבכל מקרה ששה מיליון שדורשת סנטאנדר עבורו מוגזמים. הוא שווה שלושה מיליון יורו וזה הערך המקסימלי שלו בשוק, לא יותר. אין פלא שכרגע ירדו ממנו בלה קורוניה".

כרגע אמנם ירדו בדפור מבניון, אבל אם סנטאנדר תעשה הנחה יש על מה לדבר. "הוא אמנם לא טוב מספיק להיות שחקן ברצלונה או ריאל מדריד", מסביר גורם בהנהלת דפורטיבו לה קורוניה, "אבל אצלנו הוא יכול להיות שחקן ברוטציה ובשביל שחקן כזה הכסף שסנטאנדר רוצה עבורו, ששה מיליון יורו, גבוה מדי. הוא לא כוכב. נגדנו הוא כבש שלושער, אבל הוא לא יציב מול קבוצות קטנות יותר. אם הוא היה מגיע בחינם, היינו הראשונים לנסות להחתים אותו".

באופן רשמי מוסרים בלה קורניה גרסה מעודנת יותר, אבל בין השורות המסר ברור. רפאל קארפצ'ו בארדו, דובר דפורטיבו: "אנחנו וקבוצות אחרות זהירות עם הכסף בגלל החובות. בברצלונה ומדריד יכולים לדבר הרבה על החתמת שחקנים גדולים, אבל גם הן לא ממהרות להוציא כסף. אפילו אריגו סאקי דיבר על חזרה לשפיות". לא רק לה קורוניה נבהלה מהמחיר. "גם אלאבס וסלטה ויגו", מספר רוב מור, "ביררו לגבי בניון ונבהלו מתג המחיר".

אז ברור שיש דרישה וברור שאף קבוצה לא תשלוף צ'ק כזה. מה עושים? מור עם התשובה: "אני הייתי ממליץ לו להירגע. ראסינג יודעת שמחירו חייב לרדת, חוזהו מסתיים בסוף השנה הבאה ואז הוא יוכל להשתחרר בחינם. הם יהיו חייבים למכור אותו הקיץ, כי אם בסוף השנה הבאה הוא יהיה שחקן חופשי, הרבה מאוד קבוצות ישמחו להחתים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully