וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה שוקל לחזור לנתניה

איציק גניש

4.6.2005 / 18:08

מי שהיה הבעלים בעבר, מעונייו לחזור למועדון ולרכוש שוב בעלות חלקית עליו. איזקוביץ' מתכסח. קינן ובירוק על הכוונת

יצחק תשובה אוהב מאוד את מכבי נתניה. הוא עוקב אחרי הקבוצה, הוא מתעניין בתוצאות שהיא משיגה, גם כשהוא מטפל בעסקיו ברחבי תבל. הוא גם מכיר היטב את השחקנים. בגופו, אומרים מקורביו, זורם דם בצבע צהוב.

אדם סנטימנטלי תשובה, אחד שמסתכל על עברו בערגה וממנו הוא לומד להעריך את מה שהשיג במהלך השנים. בעבר שלו נמצאת גם מכבי נתניה, הוא שומר לה חסד נעורים. מכבי נתניה הרומנטית, הנוסטלגית, מעוררת אצלו מערבולת של רגשות וכיסופים לימים בהם היתה אימפריה אמיתית.

אפשר אפילו לומר שמכבי נתניה מסמלת עבורו את מה שהוא. מכבי הפכה פעם ממועדון קטן שצמח בפריפריה, לקבוצה שהפכה למעצמה ולשם דבר שסחף אחריו אלפי אוהדים ברחבי הארץ. והוא? ילד קטן שגדל במעברה של פרדסיה, הפך וצמח לסיפור הצלחה ברמה בינלאומית. מעין סיפור קלאסי של הצלחה כנגד כל הסיכויים.

אלא שאהבתו הישנה כבר מזמן אינה אותה מעצמה שהיתה. היא התרסקה ונדמה כי היא זקוקה לישועה של הגביר המקומי שנרתע מלסייע לה למרות הרגשות העזים שיש לו אליה. והשאלה הגדולה היא מדוע הוא נרתע.

השבוע מתייחס תשובה לראשונה לשאלה מדוע אינו חוזר למכבי נתניה, ועל פי התשובות שלו, נראה כי ישנה אפשרות שבעתיד הקרוב הוא יבחן את העניין ברצינות, וזאת בתנאים מסויימים מאוד כמובן. למעשה, תשובה מצפה מחברי קבוצת ההנהלה הנוכחית לפנות אליו בימים הקרובים ועל פי הדברים שאמר השבוע דובל'ה לנד, ייתכן כי ימי התשובה קרובים מתמיד לנתניה.

בינתיים הוא מנסה לשמור על צניעות. מנכ"ל המועדון, קובי בלדב, נותן דוגמא מהמשחק האחרון של העונה: "עופר רזמוביץ' אמר לי שיצחק רוצה לבוא ונתן לי לדבר איתו בטלפון. כמובן שאמרתי לו להגיע אבל הוא אמר שהוא מוותר, בגלל שהוא לא רוצה פרסום מיותר שייצור ציפיות בקרב האוהדים שאחר כך יתאכזבו. חוסר הרצון שלו להיות בתקשורת מונע ממנו, בין השאר, לחזור למכבי נתניה".

שותפיו סיפרו כי בעונת העלייה, 98-99, עונה לפני שמכר את מניותיו, הוא נהג לכנס מסיבות עיתונאים מסודרות ועדכן את התקשורת בכל הקשור לקבוצה ועל התוכניות העתידיות שלה בצורה יעילה. למרות זאת, סיפרו אותם חברי הנהלה כי קרו מקרים בהם נכווה מהתקשורת המקומית שגרמה לו להתרחק מאור הזרקורים. אחד מהם נזכר השבוע: "כל מיני עורכים נתנו לילדים, עיתונאי ספורט שרק התחילו לכתוב, לבקר אותו על שטויות. השמיעו כלפיו טענות כאילו שהוא היה האחראי לכל דבר שקרה, ולא המאמנים, השחקנים והמנהלים האחרים. זה קרה בגלל שהוא היה הדמות הבכירה במועדון. הוא כל הזמן נתן כסף ובטחונות, פתח אשראי בבנקים, והאציל סמכויות, אבל היה האחרון שניהל בפועל. ולמרות זאת, לא נתנו לו יום אחד של שלווה. הוא מעולם לא התלונן על כך, אבל ראית שזה הפריע לו".

מאיפה התחילה התשובה?

תשובה הגיע למכבי נתניה בשנת 1981. בתחילה שימש כגזבר המועדון ועם השנים מונה ליו"ר. את ישיבת הנהלה שנערכה ב-26.9.93 פתח הנשיא המיתולוגי של מכבי נתניה, יצחק לנד ז"ל, בהקראת מכתב התפטרות שהעביר תשובה בו נימק את צעדו: "לאחר שתזרים המזומנים אינו כפי שנמסר לו בתחילה, וכן בגלל שצורת הניהול שמצא אצלנו אינה כפי שרגיל בעסקיו". באותה ישיבה הביע לנד ז"ל צער על העזיבה והביע תקווה שתשובה ימשיך ללוות את הקבוצה.

בשנתיים שתשובה לא ניהל את המועדון הוא התרסק כלכלית ומקצועית. בעונת 94-95 הקבוצה ירדה לליגה הארצית, פעלה תחת מפרק ברוב העונה והיתה קרובה להעלם מהמפה. לקראת סיום העונה, בתאריך 18.4.1996 רכשו לנד, רוני שרטוב, מאיר אוזן, רזמוביץ' ותשובה את המועדון מהמפרק והצילו אותו. תשובה מונה ליו"ר המועדון ושם לעצמו מטרה להחזיר את הקבוצה לצמרת הכדורגל.

מספר חודשים לפני פתיחת עונת 98-99, רצה תשובה למכור את מניותיו מאחר וטען באחד המקומונים כי אין לו זמן לקבוצה. כעבור שלושה שבועות כבר הצהיר: "לא אתן למכבי נתניה ליפול". והוא בהחלט לא נתן. בסיום אותה עונה חזרה הקבוצה לליגה הבכירה, ובנוסף לזאת הצליחה להחזיר את הקהל הנתנייתי למגרשים.

במהלך העונה שלאחר מכן, מכר תשובה את מניותיו לאשר אלון מפאת חוסר זמן. בכל אופן, בחגיגות העלייה אז בכיכר התקבל תשובה באהבה על ידי הקהל, ואמר לו: "הנכס העיקרי של מכבי נתניה זה הקהל", הקהל מצידו הגיב בקריאות: "אירופה, אירופה".

למרות האווירה האידיאלית שמצטיירת מתיאור זה, תשובה סבל מקומץ אוהדים שניזון מאותם כלי תקשורת שהאשימו אותו בניהול כושל. אוהדים אלה גרמו לו להתרחק ממכבי נתניה, להיות נחבא אל הכלים, ולהירתע מהתקשורת.

בראיון קצר שנתן השבוע ל"חדשות נתניה", התבקש תשובה להתייחס לעונה הבאה.

ש: למה שלא תנהג כפי שאתה נוהג בעסקיך הפרטיים, תיקח את הקבוצה ותמנה לה מנהל איכותי, דבר שיכול להביא לכך שהקבוצה תתחרה עם הקבוצות הגדולות במדינה?

ת: "מתישהו תיבדק השאלה שלך מול הבעלים".

ש: מה זה מתישהו?

ת: "בעתיד הקרוב".

בכל אופן, הפרשנות לדברים שאומר תשובה מורכבת בין היתר מהקשר הרגשי שלו למכבי נתניה מצד אחד, ומההרגל שלו להיות מספר אחת בכל תחום, מצד שני. חיבור שכזה עשוי לשאוב אותו ולהפוך אותו למעורב מאוד בקבוצה, ומכאן הדרך לחשיפה בתקשורת היא קצרה, וכרגע מדובר בדבר שהוא לא מעוניין בו. כרגע.

מה עכשיו?

התחושה היא שהבעלים חושבים שתשובה חייב להעביר כספים למכבי נתניה. כך למשל אמר אחד מהם השבוע: "תשובה יודע מה קורה בנתניה, אבל זה לא מגיע לרמה שהוא מוכן לעשות משהו למען זה. למה חברת דלק, שיושבת בנתניה, לא מאמצת את המועדון. לפעמים חצי מיליון דולר יותר הופך את הקבוצה לדבר מפואר".

מקורבים לתשובה הביאו דוגמה שמלמדת על התנהלות הקלוקלת של המועדון מול תשובה והזכירו את הסרת השלט הענק של חברת דלק במגרש. בדלק סיפרו השבוע כי מדי שנה תרמה החברה כ-100 אלף שקלים למען מחלקת הנוער של המועדון, ובתמורה לכך, וכמחווה של רצון טוב, הציבה מכבי את השלט.

כשלא העבירה דלק תרומה, במכבי התרעמו וטענו כי היא חייבת לה כסף בעבור השלט. ראשי מכבי אף ביצעו טעות קשה כאשר שלחו מכתב לחברת דלק ובו דרישה לתשלום הכסף. הדבר פגע מאוד בראשי החברה מאחר ובדלק ראו עצמם תורמים בהתנדבות למועדון, ולא מחויבים להעביר לו כספים. ולכן הבהירו למכבי כי מבחינתם הם רשאים להוריד את השלט שבמגרש. לאחרונה הגיעו הצדדים לפשרה בה העבירה דלק 70 אלף שקלים למחלקת הנוער של מכבי. אבל המשקעים נותרו.

על דבר אחד כולם מסכימים, על אהבתו של תשובה למכבי נתניה. "מכבי זורמת אצלו בגוף, היא חלק מהדרך שלו למעלה, היא פתחה עבורו דלתות, והוא אוהב את מכבי נתניה. אני מקווה ומאמין שהוא לא יעמוד מנגד ולא יראה את נתניה עולה ויורדת. החיידק הזה לא עוזב ולא יעזוב, והוא ישתלט עליו שוב באיזשהו שלב", אומר שר~טוב.

דובל'ה לנד מוסיף: "אנחנו יודעים שהוא אוהב את נתניה, ואנחנו מקבלים ממקורבים שלו שדרים שהוא רוצה לחזור".

ללמדכם על אהבתו הרבה של תשובה לקבוצה, נציין כי בכל מקרה, בכוונתו לתרום כסף לקבוצה בעונה הבאה. אותם מקורבים לתשובה מסרו: "תשובה יראה בחיוב להעביר המלצה לקרן התרומות של דלק, אשר גבי לסט עומד בראשה, לתרום בלב רחב לטובת הקבוצה ולהצלחתה בעונה הבאה".

"אני מוכן לקחת מאשר אלון את מכבי נתניה"

זהו. השבוע נגמר השקט המדומה בין הבעלים של מכבי נתניה אשר אלון, לבין הבעלים של טוברוק, אריק איזיקוביץ'. והכל בעקבות הדברים שאמר אלון בראיון ל"מעריב", בו כינה את טוברוק "בית מסחר לילדים", וטען כי טוברוק עקפה את מכבי רק ביחסי ציבור. ראיון שבעקבותיו שוקל איזיקוביץ' לדרוש התנצלות מאלון.

אבל לא רק איזיקוביץ' כעס. גם שותפו לדרך בטוברוק, שלמה שרף, רתח. איזיקוביץ': "כששלמה ראה את הדברים הוא נפגע מאוד, וייחס את מה שאשר אמר על טוברוק לעצמו. הוא סיפר לי שהתקשר לאשר ומרוב שהיה עצבני ניתק לו את הטלפון בפנים. הוא אמר לי _ 'מבחינתי אני לא יכול לגשר ביניכם יותר, אשר הגדיש את הסאה וכלו כל הקיצים'. שלמה נתן לי אור ירוק לעשות ככל העולה על רוחי. במשך ארבע שנים שלמה שמר על אשר למרות שהוא פגע בטוברוק שוב ושוב, ובאנשים רבים וטובים. בכל פעם שלמה אמר לי 'אריק תירגע אני אסדר, הוא יתנצל הוא טעה, טעה'. וכל הזמן הוא טועה עם אנשים. הוא לא פגע רק בנו אלא גם במאמנים ובשחקנים ובמשפחותיהם. הוא עשה את אותו דבר עם רובן עטר, אורי מלמיליאן, גילי לנדאו, איציק בן מלך, אודי קופרמן, נתי עזריה ועם כל העולם. הוא מסוכסך ורב עם כולם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

על הכוונת: קינן, בירוק ומסודי

אשר אלון שנמצא בימים אלה באירלנד כראש המשלחת של הנבחרת האולימפית מקיים משא ומתן עם בלם הנבחרת דקל קינן אותו רוצה מאוד לראות רובן עטר בקבוצה בעונה הבאה. אלון מנסה להגיע איתו לסיכום על הצטרפותו.

יצחק גולדשטיין מעיתון "כלבו" פרסם השבוע כי הבעלים של נתניה, אשר אלון, פנה לנשיא מכבי חיפה יעקב שחר וביקש להעביר את שי בירוק לקבוצה. שחר הבטיח לתת תשובה לאחר שישמע מרוני לוי מהן תוכניותיו לגבי השחקן לעונה הבאה. בירוק, המתגורר בנתניה, מחזיק בחוזה בחיפה גם לעונה הבאה, אך בקבוצה מאוכזבים מהתנהלותו העונה.

שחקן נוסף אותו רוצה עטר הוא טל בנין. ל"חדשות נתניה" נודע כי השניים סיכמו שהשחקן לא יחתום על חוזה עד אשר יתבהר אם נתניה תוכל לעמוד בחוזהו.

עטר מעוניין לצרף גם את הקשר הקונגולזי של בני סכנין, אלן מסודי. גורמים במועדון התעניינו בשחקן אך נרתעו מעלות שכרו שעשויה להגיע לכ-100 אלף דולר.

גם אורי אוזן, שחזר השבוע מהשיקום שעבר באיטליה והחל כבר לרוץ, נמצא בתוכניות של עטר לעונה הבאה. בנתניה בונים על כך שלאוזן יש חוזה בעונה הבאה בחיפה, ולכן היא תשתתף בחלק מחוזהו של השחקן.

המגן הימני, עמר סלמן, מעוניין לשחק בעונה הבאה בנתניה. סלמן אמר השבוע למקורביו: "הכרטיס שלי ואם נתניה ירצו אותי זאת לא תהיה הבעיה".

השבוע העביר עטר רשימה להנהלה ובה מופיעים רשימת שחקנים מהעונה החולפת אותם הוא מבקש לפתוח במו"מ כספי לעונה הבאה. השחקנים אותם עטר ביקש להחתים הם: אבי פרץ, ישראל זביטי, אבי אלפסי, אסף בן מוחה, לירון וילנר, גולן חרמון, חמודי בריק, אסי וסיהון, רועי לייבוביץ', צמד הזרים ואורן ניסים. השחקנים יניב צ'יצ'יאן, יובל בלאיש, שמוליק חזן, לירון בסיס ואסי בוזגלו נמצאים בספק לעונה הבאה.

בישיבת ההנהלה שנערכה ביום ראשון התקבלה החלטה עקרונית שתקציבה של נתניה בעונה הבאה יעמוד על כ~11 מיליון שקל כשמתוך הסכום יוקצו מיליון וחצי שקל להחזרת חובות. ראוי לציין כי ההחלטה אינה סופית והבעלים מחכים למיצוי המו"מ מול העירייה בנושא פיצוי על פינוי מגרש הקופסא. באותה ישיבה לא דנה ההנהלה בסכום שיוקצה לשכר שחקנים. מקורבים למועדון העריכו כי הסכום יהיה נמוך יחסית ולפיכך לא יוחתמו שחקנים בעלי שכר גבוה. במהלך ישיבת ההנהלה שנערכה ביום ראשון הודיע הבעלים, אשר אלון כי הוא מקצה תקציב של 400 אלף שקל ברוטו לשכרם של רובן עטר ועוזרו.

הבלם גולן חרמון קיבל השבוע הודעה רשמית מההנהלה כי היא מעוניינת לראות אותו ממשיך בעונה הבאה. ל"חדשות נתניה" נודע, כי חרמון נתבקש לנסות ולהשיג גם העונה שחרור ללא תמורה מהנהלת בית"ר ירושלים המחזיקה בכרטיסו. אלא שבבית"ר מערימים קשיים בשלב זה והודיעו לשחקן להגיע לשיחה ולהיכנס למו"מ איתם לקראת העונה הבאה, או לחלופין להביא קבוצה שתהיה מוכנה לשלם עליו דמי השאלה. חרמון לא קיבל בשלב זה זימון רשמי לפתיחת אימוני בית"ר שיחלו בשבוע הבא לקראת משחקי האינטרטוטו אך בכל מקרה, אין בכוונתו להתייצב לאימונים אלה. מקורבי הבלם הזכירו כי גם בעונה שעברה הערימה בית"ר קשיים על השחרור אך בסוף התרצתה ולא דרשה כסף וציינו כי הבלם יעשה את המאמצים להשתחרר מהמועדון. "אנחנו אופטימיים לגבי הסיכויים", אמר אחד ממקורבי חרמון, "אבל אם לא תהיה ברירה, בנתניה יצטרכו לעזור לו".

הנהלת מכבי נתניה, הודיעה באופן רשמי לנציגיהם של הזרים עבדול ראזאק ועבדול עזיז, כי היא מממשת את האופציה עליהם לעונה הבאה והשניים קיבלו הוראה להגיע בזמן לפתיחת האימונים ולא לאחר אליהם.

לגבי ראזאק, תצטרך נתניה לשדרג את שכרו ב~15 אחוז ולגבי עזיז, תצטרך לשלם עד חודש אוגוסט 20 אלף דולר למועדון הניגרי אנימבה על מנת להשלים את רכישת כרטיסו.

בפני ראזאק עדיין עומדות הצעות מאירופה, כשהרצינית בהן היא מקבוצת בורגהאוזן מהליגה השניה בגרמניה. בימים הקרובים צפוי הקשר לקבל הזמנה רשמית למבחנים, אבל נציגיו הבהירו שלא ייצא ללא אישור מהנהלת נתניה. בנוסף, עשויה להתקיים שיחה נוספת בעניינו עם ראשי ניס הצרפתית שהביעה בו עניין במהלך העונה, והתנתה את האפשרות להביאו בכך שתבטיח את הישארותה בליגה הצרפתית הראשונה, דבר שקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully